27.11.2023 / 12:19
StoryEditor

Tomasz Parzybut, SRW RP: Przetwórcy mięsa mierzą się z drastycznym wzrostem kosztów produkcji

Tomasz Parzybut, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP (fot. Łukasz Rawa)
Inflacja wpływa tak samo na konsumentów, jak i na producentów. W ostatnich kilkunastu miesiącach borykaliśmy się z wyższymi cenami energii, gazu, transportu, opakowań. Wzrosły także koszty pracownicze. To wszystko wpłynęło na wyższe ceny produkty finalnego w sklepach. Niestety nie zrekompensowało to w pełni wyższych kosztów produkcji i w efekcie negatywnie wpłynęło to na rentowność branży mięsnej – mówi Tomasz Parzybut, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP (SRW RP).

Presja kosztowa będzie się niestety utrzymywać. Już od 1 stycznia wchodzi w życie nowa, wyższa pensja minimalna. Zakłady będą zmuszone podwyższyć wynagrodzenia najmniej zarabiaj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 15:53
StoryEditor
Grupa Żywiec otwiera nowy etap w rozwoju segmentu piw 0% w Polsce. Wskazuje też nasze miejsce w Europie
Piwa bezalkoholowe rosną w siłę. Polska jest już nr 3 w ich sprzedaży (fot. Shutterstock)

Rynek piwa bezalkoholowego rośnie w Polsce dwucyfrowo rok do roku i w coraz większym stopniu niweluje spadki sprzedaży piwa alkoholowego. Już teraz jesteśmy nr 3 w Europie, a przy takim tempie rozwoju i zaangażowaniu koncernów mamy szansę awansować jeszcze wyżej.

Jak podaje Grupa Żywiec, w ub.r. rynek piwa bezalkoholowego urósł o 17 proc., a w pierwszym kwartale tego roku - czyli jeszcze przed sezonem dla tego rodzaju trunków - już o 16 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2025 / 12:04
StoryEditor
Pracownicy Biedronki dostaną specjalną nagrodę od prezesa Jeronimo Martins. Czy pieniądze trafią na konta przed świętami? Kto je otrzyma? Ile można dostać?
Biedronka da pracownikom nagrodę specjalną za 2024 r. (mat. prasowe)

Biedronka ogłosiła, że prawie 63 tys. pracowników sieci otrzyma w kwietniu Nagrodę Specjalną E.A. Soares dos Santos za 2024 rok w wysokości 4000 zł brutto. Jak podkreśla detalista, "nagroda docenia pracowników za ich pracę i zaangażowanie w osiągnięcie wyników finansowych w wymagającym roku".

Jak podaje Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, nagrodą zostali objęci pracownicy sklepów, centrów dystrybucji i biur sieci Biedronka, pracujący na stanow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 01:39