>> Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023 <<
Sztuczna inteligencja coraz głębiej wkracza w nasze życie, zmieniając każdą jego sferę. Jak jej rozwój wpłynie na branżę retail oraz jak zmienią się pod jej wpływem zachowania konsumentów? Na co biznes musi być w związku z tym przygotowany? Wreszcie, czy AI to przyjaciel czy wróg?
Na te pytania odpowie specjalizująca się w tematyce sztucznej inteligencji Aleksandara Przegalińska. Ta znana na świecie filozofka, futurolożka i publicystka, posiadająca tytuły doktora nauk humanistycznych i doktora habilitowanego nauk społecznych, wygłosi pierwszą z prezentacji w ramach sesji inaugurującej tegoroczną edycję kongresu Retail Trends 2023.
Sztuczna inteligencja w handlu detalicznym
Dzięki sztucznej inteligencji (AI) i uczeniu maszynowemu (ML) detaliści mogą już teraz teraz wygodniej i wydajniej obsługiwać swoje sklepy stacjonarne i internetowe. Łącząc sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe z tradycyjnymi związaniami, firmy mogą doskonalić doświadczenie zakupowe w sklepach fizycznych i internetowych. W erze nowego handlu będą mogli w dzięki AI zarówno skutecznie zatrzymać klientów, jak i poszerzyć ich bazę.
Dzięki narzędziom opartym na sztucznej inteligencji detaliści będą w stanie jeszcze szybciej podążać i reagować na zmieniające się trendy, a także zachowania, wymagania i oczekiwaniami konsumentów. Może śledzić ścieżkę zakupową kupujących, rekomendować i doradzać w zakupach. AI będzie wstanie pomóc w obsłudze klientów przy kasach, dając lepsze spersonalizowane doświadczenie (uwzględniając np. nastrój konsumenta dzięki technologiom rozpoznawania twarzy) i zwiększając ich zaangażowanie. Będzie także w stanie analizować potężne zbiory danych, które powstają podczas transakcji i zestawić je z innymi danymi, których dostarczają klienci i zbierają firmy.
Kolejne elementy są związane z zarządzaniem sklepem i asortymentem na półce (łącznie z wykrywaniem kradzieży i ograniczaniem strat), a także całym łańcuchem dostaw od produkcji, transportu i magazynowania po zarządzanie planogramem i sprzedaż.
Bez wątpienia w nadchodzących latach w sklepach detalicznych pojawi się więcej narzędzi zintegrowanych z AI. Sprzedawcy będą polegać na sztucznej inteligencji w obszarze analizy, ustalania cen i zarządzania produktami w sklepie. Oprócz tego będą również wykorzystywać tę technologię do ulepszania doświadczeń klientów w sklepach.
Zdaniem ekspertów sztuczna inteligencja jest wydajna, przewidująca i dokładna. Zatem to tylko kwestia czasu, zanim kasy obsługiwane przez sztuczną inteligencję, ulepszone planogramy i zwiększone zaangażowanie w sklepach zostaną powszechnie przyjęte w celu poprawy doświadczeń zakupowych klientów i sprzedawców detalicznych. Warto więc dowiedzieć się dzisiaj więcej o AI i możliwościach jej zastosowania.
Kim jest Aleksandra Przegalińska?
Aleksandra Przegalińska jest od lat zawodowo związana z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Habilitowała się na tej uczelni w 2020 r. w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od tego samego roku jest tam profesorem, pełni również funkcję prorektora ds. współpracy z zagranicą i ESR (etyki i odpowiedzialności społecznej; ang. Ethics and Social Responsibility).
Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW (broniąc doktorat Fenomenologia istot wirtualnych). Od 2016 r. prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Jest absolwentką The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Aktualnie pełni funkcję research fellow w American Institute for Economic Research. W 2022 r. rozpoczęła współpracę z Labour and Worklife Program na Harvardzie.
Podczas polskiej prezydencji w Radzie UE Aleksandra Przegalińska była przewodniczącą Grupy Roboczej ds. Audiowizualnych z ramienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest współautorką pierwszego w Polsce programu studiów poświęconych sztucznej inteligencji w obszarze zarządzania.
Poza sztuczną inteligancją w obszarze jej zainteresowań znajdują się: przetwarzanie języka naturalnego, uczenie maszynowe, roboty społeczne i technologie ubieralne.
Organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze kongres Retail Trends 2023, na którym Aleksandra Przegalińska będzie jednym z gości, odbędzie się 25 maja 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim k. Warszawy.
Więcej informacji (w tym pełny program wydarzenia): www.retailtrends.pl
>> Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023 <<