Marketing Automation to narzędzia do optymalizacji komunikacji Twojego e-commerce w taki sposób, aby jak najbardziej precyzyjnie trafić do Twoich Odbiorców — w odpowiednim czasie i z odpowiednimi treściami. To kontakt z Klientem na każdym etapie lejka zakupowego. Narzędzie jest w stanie także budować lojalność u tych, którzy już coś kupili w danym sklepie.
Większość systemów Marketing Automation pozwala przede wszystkim na:
- zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających stronę i ich segmentację;
- scoring użytkowników, czyli przyznawanie im punktów za określone akcje, a następnie możliwość tworzenia oddzielnych scenariuszy dla użytkowników o różnej ilości punktów;
- wysyłkę spersonalizowanych komunikatów (m.in. maili, web-pushy, sms-ów);
- dynamiczne wyświetlanie na stronie treści dostosowanych do zachowań danego użytkownika (banerów, pop-upów czy rekomendacji produktowych)
Convertis przygotował Przewodnik po Marketing Automation, edukacyjne kompendium, w którym znajdziesz nie tylko odpowiedzi na nurtujące Cię pytania w zakresie MA, ale przede wszystkim porównasz wybrane systemy dostępne na polskim rynku. To obiektywne zestawienie, a także skarbnica wiedzy na ten temat dostępna bezpłatnie na http://www.convertis.pl/pma