21.06.2022 / 11:19
StoryEditor

Klarna wprowadza do swojej aplikacji cyfrowy portfel z dostępem do kart lojalnościowych

Karty lojalnościowe w aplikacji zakupowej Klarna (Klarna)
Do tej pory aplikacja Klarna pozwalała m.in zrobić zakupy we wszystkich polskich sklepach online. Teraz jej użytkownikom udostępniona została kolejna funkcja – możliwość przechowywania i zarządzania wszystkim kartami lojalnościowymi w jednym miejscu. Wprowadzenie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt przejęcia przez fintech w 2021 r. firmy Stocard. Rozwój aplikacji Klarna o nowe funkcje ma na celu zwiększenie wygody użytkowników i dostarczanie im coraz lepszych doświadczeń podczas zakupów – zarówno w sklepach stacjonarnych, jaki i internetowych.

Klarna, bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i aplikacja zakupowa, ogłosiła dziś wprowadzenie jednocześnie na 18 rynkach, w tym w Polsce, nowej funkcji  w swojej aplikacji zakupowej. Od teraz jej użytkownicy będą mogli w jednym miejscu przechowywać cyfrowe wersje wszystkich swoich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Funkcja obsługuje ponad 8000 programów lojalnościowych na całym świecie, obejmujących bardzo szeroki asortyment: od produktów z kategorii odzież i uroda, po technologię i artykuły spożywcze, a użytkownicy mogą zbierać w aplikacji Klarna cenne punkty w wielu ulubionych sklepach, niezależnie od ich profilu.

Udostępnienie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt finalizacji zeszłorocznego przejęcia przez Klarnę Stocard – dostawcy usługi mobilnego portfela na karty lojalnościowe. Integracja jego produktów z ofertą fitechu pozwoliła stworzyć kompleksowe rozwiązanie, zapewniające użytkownikom wygodę i dodatkowe korzyści podczas zakupów.

Programy lojalnościowe cieszą się wśród Polaków dużą popularnością. Według badania ARC w 2021 r. 65 proc. z nich było członkiem przynajmniej jednego. Z kolei wg analizy Klarny aż 26 proc. polskich konsumentów unikało w przeszłości przystąpienia do programu lojalnościowego, bo wiązało się to z noszeniem w portfelu kolejnej karty. Ponad połowa (53 proc.) ankietowanych stwierdziła również, że podczas zakupów nie ma przy sobie wszystkich posiadanych kart lojalnościowych. To zaś sprawia, że regularnie omijają ich korzyści płynące z zakupów w sklepie oferującym nagrody za zgromadzone punkty.

Nowa funkcja w aplikacji Klarna rozwiązuje ten problem, umożliwiając użytkownikom przechowywanie w jednym miejscu cyfrowych wersji wszystkich fizycznych kart lojalnościowych. Od teraz w czasie zakupów w sklepach stacjonarnych konsumenci mają do nich łatwy i wygodny dostęp w swoim telefonie, co znacząco ułatwi proces zbierania punktów i benefitów.

– W dzisiejszym cyfrowym świecie fizyczne karty lojalnościowe są niewygodne w użytkowaniu, dlatego często zostawia się je w domu. W efekcie konsumenci tracą możliwość skorzystania z okazji, a sprzedawcy - ważne narzędzie wzmacniania lojalności wobec marki. Sytuacja, w której konsumenci dostają propozycję przystąpienia do atrakcyjnego programu lojalnościowego, ale nie chcą przy sobie nosić “kolejnego plastiku” jest powszechnym zjawiskiem. Wyposażając użytkowników aplikacji Klarna w cyfrowy portfel do gromadzenia kart lojalnościowych, umożliwiamy im czerpanie korzyści z zakupów w sklepie w znacznie wygodniejszy sposób – wyjaśnia Björn Goss, dyrektor ds. produktu w Klarnie oraz założyciel Stocard.

Od 22 czerwca br. nowa funkcja dostępna jest w aplikacji Klarna na 18 rynkach: w Polsce, Austrii, Belgii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. W kolejnych krajach zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.

Jak działa funkcja kart lojalnościowych w aplikacji Klarna?

Krok 1: Na ekranie głównym aplikacji Klarna należy kliknąć w ikonę karty lojalnościowej, a następnie w przycisk "Dodaj kartę", aby zobaczyć pełną listę obsługiwanych sprzedawców i programów lojalnościowych. Użytkownik może wyszukać konkretny program, a jeśli nie jest on jeszcze obsługiwany – wybrać opcję dodania "Innej karty" i ręcznie wprowadzić nazwę sklepu.

Krok 2: Po znalezieniu programu lojalnościowego użytkownik może za pomocą aparatu fotograficznego w urządzeniu mobilnym zeskanować kod kreskowy na swojej fizycznej karcie. Następnie aplikacja utworzy kopię cyfrową i zapisze ją w miejscu przeznaczonym w aplikacji na bonusy. Karty, które nie mają kodu kreskowego, użytkownik może dodać ręcznie, wpisując swój numer członkowski.

Step 3: Podczas zakupów w sklepie fizycznym, użytkownik może wyświetlać i skanować swoje karty lojalnościowe z poziomu aplikacji Klarna. By zebrać punkty lub skorzystać z rabatu, wystarczy otworzyć kartę w aplikacji i zeskanować ją przy kasie, dokładnie tak, jak odbywa się to w przypadku karty fizycznej.

14.07.2024 / 10:00
StoryEditor
Bartłomiej Podolecki, MessageFlow: Dla klientów liczy się nie tylko cena
Bartłomiej Podolecki, head of sales w firmie MessageFlow (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Sieci handlowe walczą ze sobą o to, która zaoferuje klientom najniższe ceny. Towarzyszy temu szeroka dyskusja w mediach. Ewidentnie niska cena jest dziś kluczowa. Jednak oprócz tego ważne jest również, aby wiedzieć jakiego produktu odbiorca potrzebuje w danym momencie – tłumaczył Bartłomiej Podolecki, head of sales w firmie MessageFlow, podczas kongresu Retail Trends 2024.

Choć dla kupujących ceny są szczególnie istotne, to liczy się też dopasowanie produktu do danego klienta. – Chodzi o takie sytuacje, kiedy np. konsumentowi określony produkt wła...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2024 / 15:24
StoryEditor
Ekosystem detaliczny Grupy Eurocash trapi chroniczna stagnacja? Jak przebiega realizacja strategii przyjętej w 2022 r.?
Sklep sieci Abc w Jeleniowie (fot. Shutterstock)
Jak wynika z danych Grupy Eurocash, rozwój ekosystemu detalicznego wydaje się na potykać istotne bariery. Zarówno w sieciach franczyzowych, jak i własnych od kilku lat nie widać wyraźnych wzrostów liczebności placówek, a w części formatów mamy do czynienia ze spadkami. Strategia na lata 2023-2025, przyjęta w 2022 r., zakłada m.in. inwestycje w rozwój sieci franczyzowych i partnerskich.

Ewolucja ekosystemu detalicznego Grupy Eurocash wyraźnie napotyka poważne bariery rozwojowe. Problemy widać w wielu szyldach, zarówno franczyzowych, jak i w sklepach własnych cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 10:17