22.06.2022 / 13:09
StoryEditor

Digital Signage w procesie rebrandingu Grupy Polsat Plus

1-12.jpg (1-12.jpg)
Rebranding Grupy Polsat Plus to pierwsza w historii wspólna kampania trzech marek – Plusa, Polsatu i Polsat Box. Prócz szeroko zakrojonych działań marketingowych, Grupa zdecydowała się na wdrożenie nośników Digital Signage w salonach w całej Polsce. Całościowy nadzór i wykonanie projektu należą do firmy SOLIX.  

Nośniki Digital Signage to nowa jakość komunikacji – stosowana wszędzie tam, gdzie atrakcyjność przekazywanych treści jest kluczowa dla wzbudzenia zainteresowania odbiorców. Realizowane przez SOLIX wdrożenie podzielono na dwa etapy.

W pierwszym etapie do ponad 650 salonów dostarczono nowoczesne monitory ze standami. Przeprowadzone kompleksowo prace obejmowały zakup, montaż i konfigurację sprzętu. Monitory podzielono ze względu na funkcjonalność – ponad 500 z nich to typ semi-outdoor, o większej jasności, dostosowane do witryn wychodzących na zewnątrz budynków. Pozostałe przystosowane są do wymagań w pasażach handlowych.

Rola Partnera, odpowiadającego za Digital Signage w przypadku projektu o takiej skali, jest sporym wyzwaniem – zauważa Mateusz Sepioło, wiceprezes firmy SOLIX.  Kluczowy szczególnie w tak rozproszonej sieci jest aspekt techniczno-logistyczny wdrożenia. Po pierwsze odpowiednie dobranie takich parametrów sprzętu i systemu zdalnego zarządzania, które w atrakcyjny wizualnie sposób pokażą to, co w dłuższej perspektywie przełoży się na rentowność biznesu, a następnie zaplanowanie poszczególnych etapów instalacji, umożliwiających realizację prac w oczekiwanych terminach przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Po zakończeniu wdrożenia pozostaje bardzo istotne wsparcie posprzedażowe w utrzymaniu stworzonego środowiska   – podsumowuje.

Język wizualny marki

Wdrażany przez Grupę Polsat Plus system identyfikacji wizualnej wyznacza nowy kanon w historii tworzenia wyjątkowego języka komunikacji wizualnej. Będzie on z jednej strony charakterystyczny dla poszczególnych marek wchodzących w skład Grupy, jak również dla marki korporacyjnej. Wyrazisty na poziomie strategicznym i wizualnym system umożliwia konsumentowi skojarzenie, czym jest i co oferuje dana marka.

- Przeprowadzanie rebrandingu marki wymaga współpracy z różnymi podmiotami. Przy rozległym i skomplikowanym procesie ważne jest, by wsparcie Partnera było całościowe – tylko w taki sposób udaje się spełnić założenia strategiczne – mówi Anna Rurańska (Kierownik Projektu)  z Grupy Polsat Plus. Komunikacja obrazem jest kluczowa dla osadzenia marki w świadomości odbiorców – zwłaszcza wszędzie tam, gdzie prezentujemy konsumentom coś nowego. Rozwiązania Digital Signage dają w tym aspekcie szerokie pole manewru – odpowiednio zaprojektowane wdrożenia nie dość, że wzmacniają przekaz marki to jeszcze ułatwiają zarządzanie treścią, a co za tym idzie komunikację z odbiorcami w każdym momencie – podsumowuje.

Pełne wyposażenie w planie

W drugim etapie projektu, który nadal trwa, postawiono na pełne wyposażenie salonów w nowoczesne nośniki – ściany i monitory pojedyncze w strefie Plusa i Polsat Box. Kompleksowa konfiguracja urządzeń z systemem Magic Info zapewni wydajne i elastyczne zarządzanie treścią wyświetlaną na nośnikach.

- Drugi etap projektu obejmuje pełne wyposażenie obiektów w trakcie rebrandingu - dodaje Mateusz Sepioło. Dzięki niemu dopełni się w pełni obietnica złożona przez markę konsumentowi – wszystkie salony będą wyglądały dokładnie tak, jak te prezentowane w spotach reklamowych, a naszą rolą jest utrzymanie zainstalowanej infrastruktury dla zminimalizowania ryzyka – podsumowuje.

24. lipiec 2024 03:19