01.06.2024 / 11:00
StoryEditor

Decathlon pracuje nad pięcioma aplikacjami AI. Do czego będzie je wykorzystywać?

Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI (fot. Decathlon)
Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI, które mają zoptymalizować różne aspekty działalności firmy. O co dokładnie chodzi?

Pierwsza z przygotowywanych przez Decathlon aplikacji ma dotyczyć prognozowania popytu i zarządzanie zapasami. Sztuczna inteligencja będzie analizować historyczne dane dotyczące sprzedaży, trendy sezonowe, dane rynkowe oraz inne zmienne, aby przewidywać przyszły popyt na poszczególne produkty.

Ma to pozwolić na optymalne zarządzanie zapasami, redukcję ich nadmiaru oraz uniknięcie braków magazynowych. Korzyścią będzie zwiększenie efektywności łańcucha dostaw, zmniejszenie kosztów magazynowania oraz poprawa dostępności produktów.

Personalizacja zakupów i optymalizacja cen

Druga z szykowanych aplikacji wykorzystuje AI do analizy zachowań klientów online oraz w sklepach stacjonarnych, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktowe. W jej ramach analizowane będą preferencje zakupowe, historia przeglądania ofert oraz zakupów dokonanych przez klientów.

Decathlon chce w ten sposób zwiększyć satysfakcję klientów oraz wzmocnić sprzedaż poprzez dostarczanie odpowiednich rekomendacji produktowych.

Kolejna aplikacja, związana z optymalizacją cen, będzie analizować dane rynkowe, ceny konkurencji, elastyczność cenową oraz inne czynniki, aby dynamicznie kształtować ceny produktów.

Ma ona umożliwić Decathlonowi oferowanie konkurencyjnych cen, maksymalizację marży zysku oraz szybką reakcję na zmiany rynkowe.

Optymalizacja łańcucha dostaw i chatoboty

Czwarta aplikacja ma pomóc w optymalizacji łańcucha dostaw. Narzędzia AI posłużą do usprawnienia łańcucha dostaw, przewidywania potencjalnych zakłóceń i optymalizacji logistyki. Ma ona zapewnić terminową dostawę produktów i obniżyć koszty operacyjne.

Ostatnia z zapowiadanych aplikacji dotyczy chatbotów do obsługi klienta, które mają zapewnić natychmiastowe odpowiedzi na pytania konsumentów i proponować im konkretne rozwiązania.

Decathlon liczy na to, że poprawi to satysfakcję klientów i zmniejszy obciążenie przedstawicieli obsługi klienta.

19.02.2025 / 10:44
StoryEditor
Zmiana „liderów drożyzny” w sklepach. Obecnie słodycze i owoce najbardziej drenują portfele Polaków
ceny w sklepach znów poszły w górę. Kiedy to się skończy? (fot. MondayNews)

Według analizy blisko 77 tys. cen w styczniu br. w sklepach było drożej średnio o 5,9 proc. niż rok wcześniej. Eksperci komentujący te dane twierdzą, że proces podwyżek cen w sklepach może jeszcze potrwać przez kilka najbliższych miesięcy.

Z najnowszej edycji raportu pt. „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”, autorstwa UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito wynika, że w styczniu br. codzienne zakupy zdrożały średni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.02.2025 / 11:25
StoryEditor
Ponad 40 proc. Polaków wierzy, że 4-dniowy tydzień pracy zwiększyłby ich efektywność. Co na to pracodawcy?
Join the winning team.

Kolejny europejski kraj skraca czas pracy. O polskim projekcie na razie brak nowych informacji, choć 68 proc. Polaków wolałoby 4 dni pracy niż 5 dni po 7 godzin. Czy jesteśmy na to gotowi?

Hiszpański rząd przyjął projekt ustawy o skróceniu tygodniowego wymiaru czasu pracy z 38,5 do 37,5 godziny. Jeśli uda się przegłosować go w parlamencie, to prawdopodobnie będzie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 12:34