06.12.2017 / 13:16
StoryEditor

Żywność będzie drożeć, choć wolniej. Ceny mleka, masła i jaj w górę także w 2018 r.!

(fot. materiały własne)
Zdaniem ekspertów, zauważalne wzrosty cen żywności, z jakimi mieliśmy do czynienia w roku 2017, nie zakończą się w najbliższych miesiącach. Rok 2018 także upłynie pod znakiem drożenia produktów spożywczych, choć tempo wzrostu cen na półkach spowolni. Co istotne, nadal rosnąć będą i tak już wysokie ceny mleka, masła i jaj. Spadną natomiast ceny cukru.

Według najnowszych szacunków Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w czerwcu 2018 r. ceny żywności i napojów bezalkoholowych będą o 2,5-3 proc. wyższe niż w g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.01.2025 / 11:32
StoryEditor
Pakiet ViDA. Jak nowe przepisy mogą wpłynąć na zmiany w sektorze e-commerce?
Co wejście pakietu ViDa oznacza dla sprzedawców e-commerce (fot. Adobestock)

Państwa członkowskie Unii Europejskiej osiągnęły porozumienie w sprawie pakietu „VAT in Digital Age” (ViDA), czyli VAT w Erze Cyfrowej, co stanowi kolejny k w kierunku modernizacji systemów VAT w całej Unii Europejskiej. Nowe regulacje planowo mają stopniowo wchodzić w życie w latach 2027–2035. Ekspertki firmy Deloitte tłumaczą, co może to oznaczać dla biznesu internetowego.

Katarzyna Wieczorek-Puławska, starsza menedżerka oraz Sara Bogacka, konsultantka z firmy Deloitte podkreślają, że Rada ds. Gospodarczych i Finansowych UE jednomyślnie przyjęła n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.01.2025 / 14:54
StoryEditor
Polscy naukowcy stworzyli Produktoskop. Ma pomóc w walce z podwójną jakością produktów
Dual quality to praktyka zakazana w UE (Fot. Shutterstock)

Chociaż sprzedaż produktu takiej samej marki, ale różniącego się znacznie składem na różnych rynkach jest niezgodna z prawem, nadal zdarzają się przypadki tzw. dual quality. Naukowcy stworzyli jednak narzędzie, które ma ułatwić odpowiednim urzędom sprawdzenie, czy nie są oszukiwani. Ma im w tym pomóc tzw. Produktoskop.

Każdy produkt wprowadzany na rynki Unii Europejskiej, występujący pod taką samą nazwą i w takim samym opakowaniu, musi mieć identyczne skład i właściwości (np. smak, zachowanie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 01:35