29.04.2019 / 11:25
StoryEditor

UOKiK zbadał kto zarabia najwięcej na sprzedaży owoców i warzyw - rolnicy, pośrednicy, czy sieci handlowe

Warzywa w hipermarkecie (materiały własne)
UOKiK dokonał pilotażowego badania, w którym sprawdzili, kto dokładnie zarabia na polskich owocach i warzywach. W związku z tym zebrano ceny w pięciu sklepach należących do sieci: Biedronka, Lidl, Auchan, Carrefour i Tesco oraz sprawdzono, jak zmieniała się ta cena na kolejnych etapach sprzedaży partii aż do rolników. W przypadku niektórych owoców i warzyw zarobek rolnika wynosi zaledwie kilkanaście procent ostatecznej ceny produktów na półkach - wynika z kontroli UOKiK.

Okazało się, że najwięcej na produktach rolnych zarabiają... pośrednicy. Przykładowo, w różnych sklepach zarobek pośredników w wypadku jabłek wynosił od 10 do nawet 77 proc. cen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.06.2024 / 08:55
StoryEditor
Większość Polaków uważa, że ceny w sklepach spożywczych będą rosły. Które grupy konsumentów najbardziej boją się podwyżek?
Autorzy badania zapytali konsumentów, co dalej z cenami w sklepach (fot. Shutterstock)
59,9 proc. Polaków odpowiedzialnych za zakupy w swoich domach obawia się, że w najbliższej przyszłości ceny w sklepach będą kontynuować wzrosty. Przeciwnego zdania jest 28,7 proc. osób, a 11,4 proc. nie ma wyrobionej opinii - wynika z nowego badania UCE Research i Grupy Offerista.

- Blisko 60 proc. to dość wysoki odsetek, ale jeszcze rok temu, podczas szalejącej inflacji, zdecydowanie więcej osób wyrażało ww. obawę. Ponadto widać, że w tej kwestii mamy do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2024 / 14:53
StoryEditor
PSH Lewiatan inwestuje w markę własną. Prezes Robert Rękas opowiedział nam o planach rozwoju private label [WIDEO]
Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan (fot. mat. własne)
Obroty sieci handlowej Lewiatan na marce własnej to już około 1 mld zł. W portfolio private label tego operatora znajduje się już 560 indeksów produktowych. O rozwoju marki własnej opowiedział podczas kongresu Retail Trends 2024 Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan.

- Marka własna jest ważna w naszym portfolio, natomiast na pewno nigdy nie będzie wypierała produktów markowych - powiedział Robert Rękas. Prezes Lewiatana podkreślił, że...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 08:18