25.06.2024 / 17:30
StoryEditor

Rajpol uruchamia przetwórnię owoców. To pierwsza inwestycja tego typu w naszej części Europy

W uruchomionej przez Grupę Rajpol przetwórni-suszarni owoców ma powstawać m.in. kostka z jabłek, która jest ważnym składnikiem musli czy batonów (fot. materiały prasowe)
Grupa Producentów Owoców Rajpol otworzyła suszarnię, w której przetwarzać będzie głównie nadwyżki jabłek z grójeckich sadów. Jest to pierwsza inwestycja tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej, ale Rajpol już zapowiada kolejne.

Nowo uruchomiona przetwórnia jest zlokalizowana w okolicach Grójca, nazywanych największym sadem Europy. Obiekt ma ponad 6 tys. mkw. Suszone w nim owoce (przede wszystkim jabłka) są przeznaczone na potrzeby firmy Rajpol i marki Pola, ale też sieci handlowych (wśród których jest Lidl) i należących do nich marek własnych.

Produkty wytwarzane w przetwórni, takie jak płatki czy kostka z jabłka są ważnym składnikiem popularnych produktów spożywczych: musli, mieszanek, batonów. Są one wykorzystywane również jako surowiec w cukiernictwie, przy czym Rajpol kontroluje cały proces ich tworzenia, poczynając od sadu, na wysyłce gotowego produktu do klienta kończąc.

Wydajność suszarni to 5 tysięcy ton gotowego produktu rocznie, przeznaczonego zarówno na rynek krajowy, jak również na eksport. Obiekt został wyposażony w park maszynowy, na który składają się najnowocześniejsze rozwiązania światowych liderów uzupełnione o rozwiązania polskich producentów i integratorów. 

Suszarnia sposobem na jabłkowe nadwyżki

Polska jest wiodącym w skali świata producentem jabłek, ale jeden z kluczowych problemów sektora stanowi nadprodukcja tych owoców. Stąd Rajpol inwestuje w przetwórstwo jako jedno z działań, mających na celu zagospodarowanie nadwyżki surowca. Podkreślił to Czesław Siekierski, minister rolnictwa i rozwoju wsi, który uczestniczył w uroczystym otwarciu suszarni.

- Sadownictwo jest kluczową odnogą polskiego rolnictwa. Jesteśmy największym producentem jabłek w Europie oraz trzecim największym na świecie. Polskie jabłka coraz częściej widoczne są na półkach sklepowych poza granicami naszego kraju, a zainteresowanie importerów z różnych stron świata dynamicznie rośnie. Grupa Rajpol jest jednym z liderów grup producentów owoców w Polsce i wyróżnia się dbałością o jakość produktów, jak również innowacyjnością w zakresie upraw oraz infrastruktury. Przykładem tego jest przetwórnia-suszarnia owoców, która przyczyni się do zmniejszenia nadwyżki jabłek oraz da nam dobry jakościowy polski produkt - powiedział szef resortu rolnictwa.

Będą kolejne owocowe przekąski i dalsze inwestycje

Rajpol to jedna z największych polskich grup producentów owoców, w ramach której działa 160 sadowników, uprawiających owoce na powierzchni ponad 1800 hektarów. Grupa istnieje od ponad 23 lat. 

- W sadach Grupy Rajpol produkujemy rocznie blisko 60 tys. ton jabłek. Nasi odbiorcy to głównie krajowe i europejskie sieci handlowe. Sprzedajemy nasze jabłka również na rynkach takich jak Indie, Kolumbia, Bliski Wschód czy Afryka. Nadal jednak  istnieje potrzeba zagospodarowania nadwyżki rodzimych jabłek, stąd pomysł na otwarcie przetwórni-suszarni owoców - mówi Hubert Woźniak, prezes Grupy Producentów Owoców Rajpol. - Już jakiś czas temu zainwestowaliśmy w markę Pola, pod którą planujemy rozwinąć portfolio przekąsek na bazie owoców - zapowiada.

W perspektywie dwóch kolejnych lat Grupa Rajpol planuje także uruchomienie kolejnych inwestycji w obszarze przetwórstwa owoców.

21.11.2024 / 14:56
StoryEditor
Inmedio So Coffee Park - nowy, hybrydowy koncept Lagardere Travel Retail na polskim rynku [GALERIA]
Inmedio So Coffee Park to nowy, hybrydowy koncept Lagardere (fot. mat. prasowe)

Lagardere Travel Retail zaprezentowało nowy, hybrydowy koncept łączący sklep i kawiarnię. Pierwszy punkt pod nazwą Inmedio So Coffee Park ruszył w jednym z łódzkich centrów handlowych. Sprawdź, czym wyróżnia się ta placówka.

- To nasza odpowiedź na potrzeby klientów, którzy w przestrzeniach handlowych poszukują czegoś więcej niż tylko zakupów. Takich osób jest coraz więcej i to jest kierunek, w któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2024 / 16:33
StoryEditor
Nowa szansa dla lokalnego biznesu. Czy lokalny e-commerce ma szansę zrewolucjonizowaćw polskim handel internetowy?

Coraz więcej Polaków wybiera zakupy online, ale w lokalnych sklepach. Trend lokalnego e-commerce rośnie w siłę, a dla wielu jest alternatywą, która pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i wesprzeć lokalne biznesy.

Polacy coraz częściej sięgają po rozwiązania, które łączą wygodę zakupów online z bliskością lokalnych punktów sprzedaży. Tak zwany lokalny e-commerce to rosnący trend, który zy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 21:43