06.11.2019 / 15:19
StoryEditor

Nowe oznakowanie żywności bez GMO. Minister podpisał rozporządzenie

Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa i rozwoju wsi (fot. M.Józefaciuk/Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0)
Minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski podpisał w poniedziałek 4 listopada 2019 rozporządzenie "w sprawie znaków graficznych, które stosuje się w celu oznakowania żywności i pasz jako wolnych od organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Tym samym 1 stycznia 2020 r. zostaną wprowadzone dwa nowe znaki graficzne: "Bez GMO" i "Wyprodukowano bez stosowania GMO".

Poprzed podpisanie rozporządzenia, minister wykonał delegację zawartą w ustawie o oznakowaniu produktów wytworzonych bez wykorzystania organizmów genetycznie zmodyfikowanych jak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.01.2025 / 09:58
StoryEditor
KiK rzuca wyzwanie Pepco i modernizuje sklepy na potęgę. W placówkach w Polsce wdrażany jest koncept Dynamics 2.0
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
KiK w koncepcie Dynamics 2.0 (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe/kajetan Mazur Fotografia
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
KiK w koncepcie Dynamics 2.0 (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe/kajetan Mazur Fotografia
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
KiK w koncepcie Dynamics 2.0 (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe/kajetan Mazur Fotografia
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
KiK w koncepcie Dynamics 2.0 (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe/kajetan Mazur Fotografia
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)
Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający KiK Polska (fot. materiały prasowe)

W ubiegłym roku sieć KiK zmodernizowała niemal co czwarty sklep w Polsce. To proces, który rozpoczął się wiosną 2024 r., gdy marka zaprezentowała nowy koncept placówki handlowej, ochrzczony mianem Dynamics 2.0 - dedykowany wszystkim nowym salonom, ale też sukcesywnie wdrażany w starszych placówkach obecnych na naszym rynku.

"Nowa koncepcja aranżacyjna jest kontynuacją wcześniejszego konceptu Dynamics. Jej celem jest jeszcze lepsza ekspozycja towarów i oznakowanie stref tematycznych, tak aby były in...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.01.2025 / 18:25
StoryEditor
Megatrendy w sektorze opakowań dla produktów FMCG. Zmniejszenie wpływu na środowisko i zapewnienie surowca z recyklingu
TOP trendy w sektorze opakowań dla produktów FMCG (Shutterstock)

Rosnący popyt na opakowania, rosnąca rola przemysłu farmaceutycznego i chemicznego, konsolidacja rynku przetwórstwa papieru. Jedną z głównych sił napędowych rozwoju sektora opakowań będzie e-commerce, a ograniczeniem w rozwoju nowoczesnych rozwiązań - wysoki koszt surowców do produkcji opakowań przy braku infrastruktury do recyklingu. Trendy rynkowe i technologiczne w branży przeanalizował prof. Artur Bartkowiak, członek zarządu Stowarzyszenia Natureef, dyrektor Centrum Bioimmobilizacji i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (CBiMO ZUT).

Rosnąć będzie zainteresowanie opakowaniami ekologicznymi, ale stanowić będą one w dalszym ciągu najwyżej 3-4 proc. całej produkcji. Aspekt wpływu na środowisko pozostanie ważny ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. styczeń 2025 03:39