17.05.2024 / 15:42
StoryEditor

Ubrania Do Oddania. Ubraniomaty wchodzą do centrów handlowych. Do czego służą? Jak działają?

Ubraniomat w Westfield Arkadia
W Westfield Arkadia pojawił się ubraniomat, to urządzenie do którego w dowolnym momencie można przynieść i wyrzucić niechciane ubrania, akcesoria czy buty. Rozwiązanie, które ma na celu nie tylko zmniejszenie ilości odpadów jakie trafiają na wysypiska, ale również promowanie odpowiedzialnego podejścia do mody i środowiska.

Koncepcja ubraniomatu, opracowana przez firmę Ubrania Do Oddania, jest prosta – to automat, do którego można wrzucić ubrania, buty i akcesoria, z których już nie korzystamy. Zamiast wyrzucać je do śmieci i zwiększać tym samym ilość zmieszanych odpadów trafiających na wysypiska, można nadać im drugie życie. To sprawia, że ubraniomat z jednej strony pomaga nam zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, a z drugiej mocno promuje cyrkularność i obieg zamknięty w obszarze mody, czyli rozwiązania bardziej odpowiedzialne i zrównoważone.

Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia podkreśla, że centrum handlowe chcemy kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne, w tym ideę mody cyrkularnej. - Stąd pomysł na postawienie w naszym centrum ubraniomatu, dzięki któremu nasi klienci mogą oddać niepotrzebne ubrania, buty czy akcesoria, nie szkodząc środowisku i pomagając potrzebującym. I to nie tylko dzięki przekazanym rzeczom, bo każdy jeden kilogram oddanych ubrań jest równoznaczny z przekazaniem 1 zł na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci - mówi Piotr Brzozowicz.

- Ubraniomat jest odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które szuka odpowiedzialnych sposobów na zarządzanie ubraniami, których już nie potrzebuje. Stanowi nowoczesną i transparentną alternatywę dla tradycyjnych pojemników na tekstylia dostępnych na rynku. Urządzenie dostarcza użytkownikom informację o przekazanych kilogramach i wygenerowanej darowiźnie, co buduje poczucie sprawczości i realnego wpływu - mówi Przemysław Kwiatkowski, manager ds. partnerstwa w Ubrania Do Oddania.

Jak działa ubraniomat w Westfield Arkadia?

Aby otworzyć urządzenie trzeba zainstalować aplikację Westfield Club i postępować zgodnie z krokami wyświetlanymi na ekranie telefonu. Po wrzuceniu rzeczy do środka, dzięki zamontowanej w ubraniomacie wadze, urządzenie od razu informuje nas, ile kilogramów ubrań oddaliśmy.

Każda osoba, która skorzysta z ubraniomatu otrzyma także te informacje drogą mailową, a oddane kilogramy zostaną automatycznie przypisane do jej konta klienta wraz z wirtualną odznaką.

Urządzenie znajduje się na poziomie 0, pomiędzy sklepami Leroy Merlin oraz Duka. Jego pojemność to aż 170 kg.

Ile ubrań zbiera ubraniomat?

Średnia ilość zbieranych ubrań na osiedlu mieszkaniowym to aż 700 kg, co przekłada się na miesięczną redukcję śladu węglowego na poziomie ponad 9t oraz niemal 4,5 mln zaoszczędzonych w skali miesiąca litrów wody. Z kolei średnia liczba darowizn otrzymywanych w skali miesiąca to aż 140 sztuk odzieży.

Obecna inicjatywa nie jest pierwszą współpracą Westfield Arkadia z organizacją Ubrania Do Oddania. Już od zeszłego roku wspólne działania obu marek cieszą się dużym zainteresowaniem m.in. w ramach Westfield Good Festival w ubiegło- i tegorocznej edycji wydarzenia.

08.11.2024 / 10:54
StoryEditor
Jan Kolański, Grupa Colian: Sytuacja na rynku surowców nie rozpieszcza producentów słodyczy
Colian nie planuje wprowadzania żadnych zmian, które mogłyby wpłynąć na jakość produktów firmy, a tym samym podważyć jej wiarygodność - mówi Jan Kolański, prezes Grupy Colian

Dla branży słodyczowej kluczowe znaczenie ma kształtowanie się cen kakao, osiągających astronomiczne wysokości. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie, tabliczka czekolady może kosztować nawet 10 złotych - mówi w rozmowie z redakcją “Wiadomości Handlowych” Jan Kolański, prezes zarządu Grupy Colian. Nadchodzący rok będzie dla producentów również niełatwy.

Sytuacja na rynku surowcowym nie rozpieszcza producentów słodyczy. Dla tej branży kluczowe znaczenie ma kształtowanie się cen kakao, które wciąż osiągają astronomicznie wysokośc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 15:14
StoryEditor
Pierwsza franczyzowa stacja Grupy Mol w Polsce wreszcie zmieniła barwy. Ile brakuje sieci do pełnego rebrandingu?
Mol finalizuje proces rebrandingu stacji przejętych od Lotosu oraz wprowadza do nich punkty gastronomiczne Fresh Corner (fot. Shutterstock)

W połowie tego roku węgierski Mol, która wszedł na polski rynek paliwowy dzięki przejęciu ponad 400 stacji sieci Lotos, zakończył rebranding ponad 270 z nich, będących własnością grupy. W ciągu kilku najbliższych miesięcy ten proces ma zostać dopełniony i objąć wszystkie stacjie franczyzowe.

Pierwsza stacja partnerska, która rozpoczęła działalność w nowych barwach, mieści się w Drohiczynie, w województwie podlaskim. Po niej rebranding przejdzie ponad 100 i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 21:36