17.05.2024 / 15:42
StoryEditor

Ubrania Do Oddania. Ubraniomaty wchodzą do centrów handlowych. Do czego służą? Jak działają?

Ubraniomat w Westfield Arkadia
W Westfield Arkadia pojawił się ubraniomat, to urządzenie do którego w dowolnym momencie można przynieść i wyrzucić niechciane ubrania, akcesoria czy buty. Rozwiązanie, które ma na celu nie tylko zmniejszenie ilości odpadów jakie trafiają na wysypiska, ale również promowanie odpowiedzialnego podejścia do mody i środowiska.

Koncepcja ubraniomatu, opracowana przez firmę Ubrania Do Oddania, jest prosta – to automat, do którego można wrzucić ubrania, buty i akcesoria, z których już nie korzystamy. Zamiast wyrzucać je do śmieci i zwiększać tym samym ilość zmieszanych odpadów trafiających na wysypiska, można nadać im drugie życie. To sprawia, że ubraniomat z jednej strony pomaga nam zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, a z drugiej mocno promuje cyrkularność i obieg zamknięty w obszarze mody, czyli rozwiązania bardziej odpowiedzialne i zrównoważone.

Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia podkreśla, że centrum handlowe chcemy kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne, w tym ideę mody cyrkularnej. - Stąd pomysł na postawienie w naszym centrum ubraniomatu, dzięki któremu nasi klienci mogą oddać niepotrzebne ubrania, buty czy akcesoria, nie szkodząc środowisku i pomagając potrzebującym. I to nie tylko dzięki przekazanym rzeczom, bo każdy jeden kilogram oddanych ubrań jest równoznaczny z przekazaniem 1 zł na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci - mówi Piotr Brzozowicz.

- Ubraniomat jest odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które szuka odpowiedzialnych sposobów na zarządzanie ubraniami, których już nie potrzebuje. Stanowi nowoczesną i transparentną alternatywę dla tradycyjnych pojemników na tekstylia dostępnych na rynku. Urządzenie dostarcza użytkownikom informację o przekazanych kilogramach i wygenerowanej darowiźnie, co buduje poczucie sprawczości i realnego wpływu - mówi Przemysław Kwiatkowski, manager ds. partnerstwa w Ubrania Do Oddania.

Jak działa ubraniomat w Westfield Arkadia?

Aby otworzyć urządzenie trzeba zainstalować aplikację Westfield Club i postępować zgodnie z krokami wyświetlanymi na ekranie telefonu. Po wrzuceniu rzeczy do środka, dzięki zamontowanej w ubraniomacie wadze, urządzenie od razu informuje nas, ile kilogramów ubrań oddaliśmy.

Każda osoba, która skorzysta z ubraniomatu otrzyma także te informacje drogą mailową, a oddane kilogramy zostaną automatycznie przypisane do jej konta klienta wraz z wirtualną odznaką.

Urządzenie znajduje się na poziomie 0, pomiędzy sklepami Leroy Merlin oraz Duka. Jego pojemność to aż 170 kg.

Ile ubrań zbiera ubraniomat?

Średnia ilość zbieranych ubrań na osiedlu mieszkaniowym to aż 700 kg, co przekłada się na miesięczną redukcję śladu węglowego na poziomie ponad 9t oraz niemal 4,5 mln zaoszczędzonych w skali miesiąca litrów wody. Z kolei średnia liczba darowizn otrzymywanych w skali miesiąca to aż 140 sztuk odzieży.

Obecna inicjatywa nie jest pierwszą współpracą Westfield Arkadia z organizacją Ubrania Do Oddania. Już od zeszłego roku wspólne działania obu marek cieszą się dużym zainteresowaniem m.in. w ramach Westfield Good Festival w ubiegło- i tegorocznej edycji wydarzenia.

08.07.2024 / 08:47
StoryEditor
Carrefour z pierwszą stacją tankowania wodoru przy hipermarkecie
Stacja tankowania wodoru przy sklepie sieci Carrefour we Francji (fot. Carrefour)
Sieć Carrefour we współpracy z firmą Hysetco otworzyła swoją pierwszą stację tankowania wodoru. Projekt został uruchomiony przy hipermarkecie w Pontault-Combault we Francji.

Carrefour chwali się, że jest to "krok w kierunku bardziej ekologicznej i zrównoważonej przyszłości", a także "dodatkowe zaangażowanie w transformację energetyczną".

...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.07.2024 / 13:16
StoryEditor
Biedronka wskazuje kluczowe trendy na rynku lodów. Czego oczekują od nich klienci?
Mural lodów Marletto Fairy Tale powstał w Warszawie przy ul. Tamka 20
Sieć Biedronka przeanalizowała kluczowe trendy na rynku losów w naszym kraju. Z badań wynik, że Polacy w 2023 r. kupili o 13 proc. więcej lodów niż rok wcześniej, najchętniej wybierają te na patyku lub w rożkach, a ich ulubioną marką jest Marletto.

Z najnowszych analiz Copernicus Climate Change Service (C3S) wynika, że czerwiec 2024 r. był najcieplejszym czerwcem w historii dotychczasowych pomiarów. Lipiec, choć jeszcze si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. lipiec 2024 12:49