23.04.2024 / 11:11
StoryEditor

Carrefour cieszy się z nowego hitu sprzedażowego. Kulinarni konserwatyści mogą poczuć się nieswojo…

Seria produktów FoodBugs (mat. prasowe)
Carrefour Polska w ubiegłym roku wprowadził do oferty jadalne owady. Pilotaż zakończył się sukcesem, w związku z czym detalista rozszerzył dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Obecnie nietypowe przysmaki dostępne są w 38 sklepach sieci w całej Polsce.

W ofercie sieci Carrefour znajduje się szeroki wybór tego produktów spożywczych wytwarzanych na bazie owadów, jednak wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Owady w "czystej postaci", takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą, cieszą się największą popularnością wśród świadomych klientów.

Alternatywą dla tych nieco mniej odważnych, są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono swoich nabywców, szczególnie w większych miastach.

Zdrowa i innowacyjna żywność

Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co ma podkreślać ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter. Sieć zapewnia, że rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową i zrównoważoną dietą.

– Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami, które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor ds. rozwoju konceptów handlowych Carrefour Polska.

Szansa dla start-upów

Zaistnienie w dużej sieci sklepów umożliwia młodym przedsiębiorcom nie tylko uzyskanie przestrzeni do prezentacji i sprzedaży produktów, ale także wiąże się z kompleksowym doradztwem otrzymywanym od detalisty i wsparciem w rozwoju. Jedną z takich firm jest FoodBugs – polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku, sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej polskiej firmy dostępne były w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych placówek jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów – obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce, dostępnych jest 14 unikalnych produktów tej firmy, stworzonych na bazie owadów jadalnych.

Według naukowców m.in. z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów przyczyniają się do zdrowej mikroflory jelitowej i są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy, spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego.

11.07.2024 / 13:13
StoryEditor
Żabka pokazuje swoje dane finansowe i sprzedaż generowaną przez sklepy w 2023 roku
Wartości sprzedaży do klientów końcowych w sklepach Żabka wyniosła 22,8 mld zł (Shutterstock)
Największy udział w przychodach Grupy Kapitałowej Żabka Polska mają sumy generowane z umów z polskimi franczyzobiorcami. Pozostałe biznesy Żabki to jeszcze niewielka część tortu, ponieważ dopiero w tym roku spółka weszła do Rumunii. W 2023 roku przychody GK Żabka wyniosły 19,80 mld zł i zwiększyły się o 23,8 proc., natomiast spadł zysk i zwiększyło się zadłużenie Grupy.

Przychody Grupy Kapitałowej Żabka Polska dobiły do niemal 20 mln zł i w porównaniu do wartości umieszczonej w sprawozdaniu finansowym spółki Żabka Polska, były nieznacznie w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.07.2024 / 11:13
StoryEditor
Muszynianka jako pierwsza wchodzi do PolKi. Firma wierzy w korzyści z wprowadzenia systemu kaucyjnego
Od lewej: Ryszard Mosur, prezes Muszynianki, i Magdalena Markiewicz, prezes PolKi (fot. PolKa)
Firma Muszynianka, jeden z największych producentów wody mineralnej w Polsce, dołącza do operatora systemu kaucyjnego PolKa. Przedsiębiorstwo stanie się akcjonariuszem w podmiocie utworzonym przez Fundację Odzyskaj Środowisko.

Jak na razie PolKa jako jedyny w kraju operator uzyskała zezwolenie na selektywną zbiórkę wszystkich trzech frakcji: puszek, plastikowych butelek i szklanych butelek wie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 04:27