18.03.2024 / 20:53
StoryEditor

Najważniejsze spotkanie branży mięsnej i sektora roślinnych alternatyw już za nami

Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2024
Ponad 250 uczestników wzięło udział w zorganizowanym przez Wydawnictwo Gospodarcze Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy 2024, prestiżowym spotkaniu przedstawicieli branż mięsnej i roślinnej z reprezentantami handlu, dostawców sprzętu i usług. Uczestnicy mieli możliwość zdobycia najnowszej wiedzy na temat rynku mięsa i produktów plant-based.

Szereg emocjonujących debat i prelekcji, rozmowy biznesowe w kuluarach, wystawa najciekawszych produktów oraz wręczenie nagród w konkursie na Najlepszą Ofertę Mięsno-Wędliniarską 2024 – tak można w skrócie podsumować 8. Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy.

Tegoroczną edycję otworzył Stefan Krajewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W swoim przemówieniu podkreślał on, że w jego resorcie powstanie zespół pracujący nad regulacją nazewnictwa produktów wegetariańskich i wegańskich. Przypomniał, że projekt zakazu używania terminów zarezerwowanych dla mięsa przy określaniu jego roślinnych zamienników przygotowany przez dwutygodniowy rząd Mateusza Morawieckiego wzbudził w branży spożywczej duże kontrowersje. Krajewski nawiązał przy tym do hasła pojawiającego się podczas jednego ze strajków – "wybór, nie zakaz". – Ja za tym, żeby konsument świadomie podejmował decyzje, co chce wybrać, co mu bardziej pasuje – mówił.

Temat nazewnictwa roślinnych alternatyw mięsa powracał jeszcze w trakcie spotkania wielokrotnie. Odniósł się do niego m.in. Igor Sadurski, członek zarządu firmy Bvtcher. – Bardzo się cieszę, że minister zapowiedział powstanie zespołu ds. nazewnictwa produktów, dlatego że między branżą roślinnych alternatyw a branżą mięsną brakuje w tej sprawie dialogu i zrozumienia – zaznaczył.

Wśród najgorętszych tematów tegorocznej edycji konferencji znalazły się również zagadnienia związane z innowacjami, w tym również produktowymi. Na Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy miał miejsce launch nowej linii produktów High Protein marki Duda produkowanych przez Zakłady Mięsne Silesia. Renata Nowak, główny technolog firmy, mówiła o ogromnym potencjale rynku produktów wysokoproteinowych. Akcentowała, że jest to jedna z najszybciej rosnących kategorii w koszyku FMCG, do niedawna bez oferty opartej na białku zwierzęcym.

O innowacjach mówił także Robert E. Jones, prezes organizacji Cellular Agriculture Europe a jednocześnie wiceprezes firmy Mosa Meat, która w 2013 r. zaprezentowała pierwszego na świecie burgera z wołowiny hodowlanej. Ekspert wskazywał kierunki rozwoju i wyzwania przed jakimi stoi rozwijający się dynamicznie sektor produkcji mięsa hodowanego komórkowo.

W trakcie debat prezesi największych zakładów mięsnych i firm z branży roślinnej, dyrektorzy sieci detalicznych i rynkowi eksperci, rozmawiali o zacieśnianiu współpracy pomiędzy producentami i handlem, budowaniu silnych marek, a także o optymalizowaniu procesów biznesowych w kontekście rosnących kosztów energii, pracy i surowców. W prelekcjach i debatach wzięło udział 24 uznanych ekspertów. Kongres poprowadził redaktor "Widomości Handlowych" Michał Kokoszkiewicz.

Konferencji towarzyszyły targi produktów mięsnych i roślinnych oraz usług przeznaczonych dla tych sektorów. Swoje wyroby zaprezentowały m.in. firmy z Polski, Hiszpanii i Belgii. Specjalnie dla zwiedzających wystawcy przygotowali degustacje i life cooking. Strefa wystawiennicza była również miejscem licznych spotkań i rozmów kuluarowych.

Po części merytorycznej, podczas uroczystej kolacji ogłoszono wyniki konkursu na Najlepszą Ofertę Mięsno-Wędliniarską.

image
Kongres Mięsny i Roślinne Alternatywy 2024
FOTO: fot. Wh
01.03.2025 / 11:00
StoryEditor
Coca-Cola reaguje na cła na aluminium. Jakie zmiany czekają konsumentów?
Coca-Cola reaguje na cła na aluminium. Jakie zmiany czekają konsumentów? (fot. Shutterstock)

Coca-Cola podjęła decyzję o zmianie strategii sprzedaży swoich napojów. Powodem są zapowiedziane przez Donalda Trumpa cła na aluminium, które mogą znacząco wpłynąć na koszty produkcji puszek. Aby uniknąć podwyżek cen i ograniczyć straty, amerykański gigant planuje zwiększyć sprzedaż napojów w plastikowych i szklanych butelkach.

Donald Trump zapowiedział wprowadzenie 25-proc. ceł na importowane do Stanów Zjednoczonych aluminium. Nowe regulacje mają na celu wsparcie amerykańskiego przemysłu, jednak wedłu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.02.2025 / 11:59
StoryEditor
Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska, na Retail Trends 2025. Weźmie udział w debacie poświęconej rynkom e-commerce i e-grocery
Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska (Źródło: Szymon Turnau/LI

Szymon Turnau, odpowiedzialny za cyfryzację i rozwój e-commerce w Auchan Polska, będzie uczestnikiem organizowanego przez portal wiadomoscihandlowe.pl kongresu Retail Trends 2025. Weźmie udział w dbacie pt. "Jak robić e-commerce? Szukanie rentowności i efektywności w biznesie e-grocery".

Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska, jest związany z firmą od ponad 22 lat. Zaczynał od funkcji Project Managera, następnie pracował na stanowisku CIO –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. marzec 2025 15:54