26.01.2024 / 13:44
StoryEditor

Trwa głosowanie na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2023

Głosowanie w Plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt Roku wystartowało. Kampania RoślinnieJemy już po raz szósty daje szansę konsumentom na oddanie swojego głosu w kategoriach: Najlepszy Roślinny Produkt, Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny, Najlepsza Nowa Marka Roślinna oraz Roślinny Game Changer 2023. Głosowanie trwa do 31 stycznia.

Plebiscyt podzielony jest na pięć kategorii – konsumenci i konsumentki mogą wskazać swoich faworytów w czterech z nich. Wśród nominowanych produktów są m.in. Czekolada VEGE NOW od marki Wawel, roślinne napoje od Just Plants Tymbark, roślinny zamiennik masła od Fair and Square czy marka Hempeat z zamiennikami mięsa na bazie konopii.

Podobnie jak w poprzednich latach, jury zadecyduje o przyznaniu nagrody Chefs for Change w kategorii Najlepszy Roślinny Produkt Roku dla Profesjonalistów.

image
FOTO: fot. Roślinniejemy

- Mimo licznych wyzwań w branży, rok 2023 zaowocował pojawieniem się na rynku ciekawych nowości, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony konsumentów. Uważamy za istotne wyłonienie i wyróżnienie obiecujących i pionierskich produktów na mapie roślinnego rynku spożywczego. Spośród wielu ciekawych produktów, wspólnie z konsumentami, wybraliśmy reprezentantów odpowiednich kategorii. Niedawno rozpoczęliśmy głosowanie, które będzie trwało przez cały styczeń, a wyniki ogłosimy podczas oficjalnej gali RoślinnieJemy.- mówi Aleksandra Kuszneruk - organizatorka Plebiscytu na Roślinny Produkt Roku z kampanii RoślinnieJemy.

Polski rynek produktów roślinnych, według danych GfK Polonia, osiąga wartość 1,5 miliarda złotych, a artykuły oparte na roślinach trafiają obecnie do 5,9 miliona polskich gospodarstw domowych. Ponadto, badanie opinii publicznej przeprowadzone przez Biostat w sierpniu tego roku wykazało, że 52% respondentów wyraziło poparcie dla działań rządu mających na celu zwiększenie inwestycji w produkcję zamienników mięsa i nabiału opartych na roślinnych źródłach białka. Statystyki NielsenIQ także sugerują, że 35% Polaków aktywnie ogranicza spożycie mięsa, co świadczy o rosnącej roli alternatyw dla mięsa w codziennej diecie mieszkańców Polski.

Plebiscyt organizowany przez RoślinnieJemy, cieszy się co roku dużym zainteresowaniem marek związanych z roślinnym światem. Firmy chętnie informują o głosowaniu swoich klientów i chwalą się nominacją. Wyróżnienie jest dla zwycięzców tym bardziej cenne, że to głos konsumentów decyduje o wygranej. Laureatami poprzednich lat były takie firmy jak: Biedronka - w kategorii Roślinny Game Changer - za demokratyzację roślinnej żywności poprzez rozwój roślinnej marki własnej  Ikea za wyrównanie cen roślinnych i mięsnych opcji w menu w 2022 roku czy Dobra Kaloria, której roślinna kaszanka została oceniona jako Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2021.

 

Na Roślinny Produkt 2023 Roku można głosować na stronie: https://roslinniejemy.org/roslinny-produkt-roku

Wyniki Plebiscytu poznamy podczas oficjalnej gali 29 lutego. 

21. listopad 2024 18:25