19.08.2024 / 09:00
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Anna Lewandowska, Anna Podkowińska-Tretyn, Aldi, Celsius Holdings, zielony handel [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych” (4/2024)

Zielona rewolucja w handlu, strategia sieci Aldi, realia prowadzenia sklepu spożywczego w pobliżu granicy z Białorusią, konsolidacja pionowa rynku FMCG - to tylko niektóre z tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 4/2024). W magazynie znajdziecie także wywiady z Anną Lewandowską oraz Anną Podkowińską-Tretyn, szefową Too Good To Go Polska.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Na okładce tym razem zagościła Anna Lewandowska, z którą przeprowadziliśmy wywiad numeru. Promotorka zdrowia, trenerka, dietetyczka i bizneswoman w jednej osobie opowiedziała Łukaszowi Stępniakowi i Magdalenie Stosio-Róg m.in. o zarządzaniu biznesem, transformacji żywieniowej, problemie otyłości i stylu życia Polek i Polaków.

- "Strefa zawiści" - to tytuł artykułu, w którym Paweł Jachowski przyjrzał się realiom prowadzenia biznesu handlowego w pobliżu granicy z Białorusią. Koniecznie sprawdźcie, co powiedzieli autorowi właściciele sklepów z tamtych rejonów

- Czy po wielu latach konsolidacji poziomej w handlu FMCG przyjdzie czas na konsolidację pionową, czyli przejmowanie producentów żywności i innych wyrobów przez sieci handlowe? Niektórzy detaliści już mają własne zakłady produkcyjne - ale co przyniosą kolejne lata? Tematowi przyjrzała się Magda Głowacka

- O wyzwaniu, jakim jest walka z marnowaniem żywności, rozmawialiśmy z Anną Podkowińską-Tretyn, nową szefową Too Good To Go Polska

- Znajdziecie u nas również artykuł Michała Kokoszkiewicza o tym, czy system kaucyjny w Polsce "pogrąży" małe sklepy spożywcze. Wszystko wskazuje na to, że kto nie przystąpi do systemu, ten będzie się musiał liczyć z odpływem klientów do innych sklepów, a tym samym ze spadkiem obrotów...

- Przeanalizowaliśmy, jak sieci handlowe radzą sobie z budowaniem na przysklepowych parkingach punktów ładowania samochodów elektrycznych. Firmy mają coraz mniej czasu na przygotowanie się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości prawnej. Czy wszyscy zdążą z koniecznymi inwestycjami?

- W dziale Case Study tym razem przyjrzeliśmy się Celsius Holdings - amerykańskiemu producentowi napojów energetycznych, który rusza na podbój rynku europejskiego. O tej firmie w ostatnich miesiącach było bardzo głośno, zwłaszcza w środowisku inwestorów giełdowych

- Jak handel poradzi sobie z brakiem rąk do pracy? Czy ratunkiem dla sklepów będą Ukraińcy? A może obywatele państw Azji lub Ameryki Południowej? Koniecznie zapoznajcie się z tekstem Konrada Kaszuby na ten temat

- Prowadzi sklepy, piekarnię, restaurację i hotel, a w "wolnym czasie"... biega runmageddony. Poznajcie historię Renaty Naglik, prezes Spółdzielni Brenna i zarazem jednej z laureatów naszego konkursu Franczyzowy Superbohater

- Łukasz Rawa przyjrzał się rewolucyjnym zmianom zawartym w dyrektywie CSRD i opisał jej skutki dla firm z sektora handlu i FMCG - nie tylko tych dużych...

- Dlaczego pomimo poprawy nastrojów konsumenckich Polacy nie kupują więcej? Przeanalizowaliśmy najnowsze dane z rynku, by spróbować rozwikłać tę zagadkę

- W tym numerze publikujemy także relację ze zorganizowanego przez nasze wydawnictwo kongresu Retail Trends 2024. Oj, działo się, działo!

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Sebastian Rennack z Aletos Retail Advisory przyjrzał się strategii sieci dyskontów Aldi i opisał, jaką rolę w dalszym rozwoju grupy pełnić ma Polska

- Marija Milasevic z Euromonitor International omówiła najnowsze badania podejścia konsumentów i firm detalicznych do kwestii zrównoważonego rozwoju

- Urszula Dziekańska z IQS opisała budowanie relacji pomiędzy sieciami handlowymi a najmłodszymi klientami - w tym w ramach corocznej akcji Back to school

- Nikodem Pankowiak z CMR przeanalizował rynek przekąsek nowej generacji, takich jak musy owocowe czy batony chłodzone

- Katarzyna Borowiec z NielsenIQ przyjrzała się rynkowi artykułów higienicznych i kosmetyków dla dzieci

- Jakub Dubniak z CPS GfK udowodnił, że zwierzaki "dają zarobić" - a konkretniej pokazał najnowsze dane o rynku przysmaków i karmy dla psów i kotów

- Izabela Franke z Future Mind podjęła temat retail mediów - to buzz-word, którym od niedawna żyje branża handlowa (nie bez powodu)

- A na deser - dwa felietony. Paweł Jachowski śmieje się z "listy słów zakazanych" w branży handlowej, a Konrad Kaszuba znalazł sposób, by połączyć w tekście Dino i... spróchniały płot

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (4/2024)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

15.11.2024 / 13:50
StoryEditor
Polska Grupa Detalistów i Spółdzielni rozpoczyna działalność. Jakie są plany sojuszu zakupowego czterech polskich firm? [TYLKO U NAS]
Polska Grupa Detalistów i Spółdzielni to nowa grupa zakupowa na rynku handlu FMCG (fot. wiadomoscihandlowe.pl, mat. prasowe)

Polscy operatorzy sklepów spożywczych łączą siły w walce z zagranicznymi detalistami. Topaz, Polska Grupa Supermarketów, Społem Białystok i SPS Handel utworzyły Polską Grupę Detalistów i Spółdzielni, która da im lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z dostawcami. Polskie firmy otrzymały już zielone światło od prezesa UOKiK, a teraz po raz pierwszy opowiadają o planach związanych z projektem grupy zakupowej.

Łączne obroty podmiotów tworzących Polskiej Grupy Detalistów i Spółdzielni przekraczają 3 mld zł, a liczba sklepów, dla których dokonywane będą wspólne zakupy, to ponad 5...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2024 / 16:13
StoryEditor
Czy warto zostać w tym roku Mikołajem? Za ćwierć tysiaka netto za godzinę…
(fot. Shutterstock)

Przedświąteczny szczyt zakupowy oznacza zwiększone zapotrzebowanie na pracowników chwilowych. Ofert takiej pracy jest niemal tyle samo co przed rokiem, a stawki wzrosły o minimum 8 proc. Lider rankingu, czyli Mikołaj może liczyć nawet na 250 zł za godzinę swojej pracy – wynika z analizy stworzonej przez Personnel Service.

– Sezon świąteczny w niektórych branżach trwa już od września. Wtedy zaczyna rosnąć zatrudnienie zwłaszcza w logistyce, co jest pochodną przenoszenia się sprzedaży do Internetu....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 16:32