26.12.2024 / 20:34
StoryEditor

Konsumenci będą mniej oszczędzać, a „więcej” kupować w sklepach i konsumować

Spadek optymizmu wraz z rosnącą inflacją może ograniczać apetyt gospodarstw domowych na zakupy, pomimo utrzymującego się realnego wzrostu wynagrodzeń

Zgodnie z opublikowanymi w ubiegłym tygodniu przez GUS danymi nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej dziewięciu osób zwiększyła się w listopadzie do 3,4 proc. r/r wobec 2,3 proc. w październiku, kształtując się znacząco powyżej konsensusu rynkowego (2,1 proc.). Czy w IV kw. br. można spodziewać się przyspieszenia konsumpcji?

Dynamika sprzedaży detalicznej liczonej w cenach stałych zwiększyła się w listopadzie do 3,1 proc. r/r wobec 1,3 proc. w październiku, kształtując się powyżej konsensu rynkowego...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2025 / 16:32
StoryEditor
Gastronomia musi dłużej czekać na przelewy. Branża ma problemy z płynnością?
Czas płatności w gastronomii wydłuża się  (fot. pixabay)

W pierwszym kwartale tego roku czas oczekiwania na przelew w sektorze HoReCa wydłużył się o 12 procent. Kto jeszcze dłużej czeka na płatności?

Jeszcze przed rokiem średni czas oczekiwania dla gastronomi z sektora MŚP wynosił 12 dni, a teraz wydłużył się do średnio 13,4 dnia.

- Wydłużenie czasu o 12 proc. w fir...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 16:39
StoryEditor
Krzysztof Dobczyński, Netto: Nie zakładamy górnego pułapu wysycenia markami własnymi [RETAIL TRENDS 2025]
Krzysztof Dobczyński, dyrektor handlowy w Netto Polska (w środku) podczas debaty ”Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?” na kongresie Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieci handlowe w Polsce od lat prowadzą własną politykę dotyczącą udziału private label w swoim asortymencie. Niektóre z nich, zwłaszcza te pozycjonujące się jako dyskonty, celowo zwiększają udział produktów marek własnych, by oferować konkurencyjne ceny i zapewnić sobie wyższe marże. Inne, bardziej premium lub zorientowane na to, żeby zapewnić klientom szeroki wybór, utrzymują niższy udział marek własnych, stawiając na różnorodność i rozpoznawalność marek producentów.

Benchmark poziomu wysycenia ofertą marek własnych bywa więc różny – zależy od strategii rynkowej, profilu klienta i skali działania. W Lidlu czy Biedronce udział ten sięga nawet...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 12:20