27.02.2025 / 15:37
StoryEditor

W Niemczech szybko rośnie liczba inteligentnych sklepów autonomicznych. Ma w tym swój udział koncept Żabka Nano

Wiejskie sklepy mięsne wykorzystują koncept inteligentnego sklepu opartą na technologii RFID, aby oferować produkty 24/7 (Sebastian Rennack)

Niemcy późno zaczęły rozwijać formaty bezkasowych sklepów spożywczych, jednak w ciągu zaledwie sześciu lat powstało 600 inteligentnych placówek. Segment sklepów autonomicznych 24/7 rozwija się szczególnie na obszarach wiejskich, w handlu detalicznym produktami rolnymi, a także w hubach komunikacyjnych. Raport Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW) analizuje krajobraz i przyszłość sklepów bezobsługowych. Czy ten trend zmieni niemiecki handel detaliczny żywnością, czy też pozostanie rozwiązaniem niszowym?

Niemiecki sektor spożywczy jest często postrzegany jako spóźniony w zakresie rozwoju nowych technologii dla detalu, szczególnie w kontekście europejskim. Jednak nowe badanie prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.03.2025 / 18:14
StoryEditor
Ceny warzyw i owoców idą w górę. Ile zapłacimy za seler czy jabłka?
Ceny warzyw i owoców idą w górę (fot. Shutterstock)

Ceny warzyw i owoców w Polsce rosną w szybkim tempie. Analiza przeprowadzona przez ekspertów aplikacji PanParagon pokazuje, że w marcu 2025 r. większość popularnych warzyw i owoców była droższa niż rok i dwa lata temu. Największy wzrost zanotował seler korzeniowy, którego cena wzrosła aż o 40 proc. względem 2023 r.

– Zdecydowana większość danych niestety nie napawa optymizmem – komentuje Antonina Grzelak z PanParagon. Badanie oparte na analizie mediany cen z paragonów zebranych od 1 do 17 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.03.2025 / 13:57
StoryEditor
Rozpoczął się bojkot największych sieci sklepów spożywczych. Chodzi o wysokie ceny w sklepach
Klienci sklepów mają dość wysokich cen. Protestują m.in. w Szwecji, Serbii, Czarnogórze oraz Bośni i Hercegowinie (fot. Shutterstock

W Szwecji z powodu drożyzny klienci rozpoczęli w poniedziałek tygodniowy bojkot największych sieci sklepów spożywczych, a szefowie największych firm handlowych trafili na dywanik sztokholmskiego rządu. Dzieje się też na Węgrzech.

Jak podaje firma badawcza Matpriskollen, w lutym koszty zakupów spożywczych rosły w Szwecji najszybciej od dwóch lat, a ceny wielu produktów były wyższe o ponad 20 proc. w porów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. marzec 2025 06:47