04.05.2024 / 10:15
StoryEditor

Rywal Biedronki na Słowacji uruchomi sklepy autonomiczne

Sklep Coop Jednota w Trnawie na Słowacji (Shutterstock)
W najbliższych dniach COOP Jednota otworzy na Słowacji swój pierwszy sklep autonomiczny w rejonie Trnawy w zachodniej Słowacji. Przyszły rywal polskiej Biedronki, która w tym roku uruchomi swoje sklepy, wybrał jedno z najprostszych rozwiązań, aby ograniczyć koszty prowadzenia działalności i zwiększyć sprzedaż.

COOP Jednota to słowacka spółdzielnia spożywcza zrzeszająca 30 podmiotów, a pod szyldem spółdzielni działa prawie 2 tys. sklepów.

Autonomiczne czy samoobsługowe?

W maju br. COOP Jednota planuje otwarcie pierwszego w pełni zautomatyzowanego sklepu spożywczego, natomiast w ciągu następnego roku planowanych jest kolejnych siedem – informuje portal tvnoviny.sk.

Sklepy w ciągu dnia będą działać w trybie obsługowym, natomiast po wyjściu z pracy kasjerów, przejdą w tryb autonomiczny. Klienci będą mogli dostać się do sklepu za pomocą aplikacji mobilnej, do której wymagana będzie rejestracja z podaniem danych z dokumentu tożsamości.

Z marketu autonomicznego będą mogły skorzystać tylko osoby pełnoletnie. Przed wejściem, klienci będą musieli wygenerować kod QR, który zeskanują przy drzwiach. Płatność będzie możliwa tylko w formie bezgotówkowej po zeskanowaniu produktów w kasie samoobsługowej.

Słowacki rynek handlowy automatyzuje się

Do otwarcia bezobsługowych sklepów na Słowacji przymierzała się również austriacka Billa, ale firma wycofała się z tych planów. Marek Kravjar, rzecznik detalisty, poinformował redakcję tvnoviny.sk, że operator skupia się obecnie na otwieraniu nowych sklepów z personelem oraz przebudowie i modernizacji starych.

Uruchamianie sklepów autonomicznych rozpoczął COOP z Czech. Działają one jednak nieco inaczej niż Żabka Nano czy AuchanGo. W Czechach bezobsługowe markety to po prostu sklepy bez personelu i z zainstalowanym czytnikiem przy wejściu i wyjściu z placówki. Skanowanie produktów odbywa się przy kasie samoobsługowej. Tak samo sklepy autonomiczne będą wyglądać na Słowacji.

08.07.2024 / 17:42
StoryEditor
Browar Kormoran wycofuje niebezpieczną partię piwa bezalkoholowego. Butelki mogą wybuchnąć
Browar Kormoran wycofuje niebezpieczną partię piwa bezalkoholowego (fot. mat. pras.)
Główny Inspektorat Sanitarny ogłosił, że Browar Kormoran wycofuje partię napoju piwnego bezalkoholowego. Przyczyną jest ryzyko wybuchu butelek spowodowane prawdopodobnie zbyt dużym wysyceniem produktu dwutlenkiem węgla, mogące doprowadzić do uszkodzenia ciała.

Ze sklepów wycofywany jest napój Kormoran Radler Gorzka Pomarańcza w butelkach 500 ml, z datą minimalnej trwałości: 22.01.2025. Numer niebezpiecznej partii to: 22.01...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2024 / 10:42
StoryEditor
Marketplace Kauflandu w Polsce rusza już za trzy tygodnie. W ofercie milion produktów
Kiedy Kaufland Marketplace ruszy w Polsce? (fot. Kaufland)
7 sierpnia wystartuje zapowiadany od dawna w naszym kraju marketplace sieci Kaufland – Kaufland.pl. Już pierwszego dnia na klientów czekać ma aż milion produktów w 6400 kategoriach.

Kaufland, skupiony dotąd na działalności stacjonarnej, postanowił rozszerzyć pole swojej aktywności, uruchamiając platformę typu marketplace.

– Fundamentem działalno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 11:01