INGLOT to jedna z najpopularniejszych polskich marek kosmetycznych, która powstała w 1983 roku w Przemyślu. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska jej założyciela — Wojciecha Inglota. Obecnie entuzjaści makijażu mogą znaleźć produkty sygnowane logo INGLOT w blisko 90 krajach i ponad 800 lokalizacjach na całym świecie — od Londyńskiej Oxford Street czy Times Square w Nowym Jorku, po Grand Canal Shoppes w Las Vegas. Połączenie nowoczesnych technologii i nauki z intensywnymi kolorami to synonim oferty marki. Jej portfolio tworzą produkty, które zrewolucjonizowały podejście do makijażu, jak choćby unikatowy Duraline czy jeden z najpopularniejszych na świecie eyelinerów w żelu. Marka znajduje się na liście PETA jako cruelty-free, a ponad 60 proc. jej asortymentu stanowią produkty wegańskie, certyfikowane przez uznaną na świecie organizację V-Label.
Uruchomienie komunikacji EDI
W 2019 roku INGLOT podjął współpracę z EDISON SA w celu wdrożenia elektronicznej wymiany danych do komunikacji ze swoimi kontrahentami. Było to konieczne w związku z coraz większą ekspansją klienta na rynki zagraniczne. „Szafy” z produktami firmy coraz częściej można zauważyć w wielu drogeriach i sieciach handlowych w Polsce i za granicą. Więksi kontrahenci wymagają ujednoliconych plików i sprawnej komunikacji, dlatego system EDI stanowi dla nich integralny element rozwoju współpracy handlowej. Wspólny projekt objął następujące działania: uruchomienie komunikacji EDI, szczególnie w zakresie połączeń zagranicznych, integrację z systemem ERP poprzez wykorzystanie Connectora 3.0 oraz zrealizowanie usługi map translacji. Jak dokładnie przebiegało wdrożenie?
Mapy translacji
Proces rozpoczął się od działań integracyjnych EDI z systemem ERP. Pewnym wyzwaniem okazał się fakt, że renomowany producent kosmetyków posługiwał się autorskim formatem plików. Wymagało to dopasowania się do środowiska klienta oraz przygotowania odpowiednich map translacji. Mówiąc w uproszczeniu, mapy translacji w elektronicznej wymianie danych umożliwiają automatyczne przekonwertowanie plików z formatu A na format B. W rezultacie przekazanie dokumentów od odbiorcy do adresata i odwrotnie przebiega płynnie, a przekonwertowane pliki są akceptowane przez systemy obu stron. Operator EDI jest odpowiedzialny także za walidację dokumentów, czyli techniczną weryfikację przesyłanych komunikatów. EDISON jako dostawca systemu i operator EDI zrealizował i wdrożył mapy translacji dla polskich i zagranicznych klientów firmy INGLOT dla wszystkich ustalonych typów komunikatów. Dzięki temu wymiana dokumentów w odpowiednich formatach może przebiegać sprawnie, szybko i bez jakichkolwiek zakłóceń.
Integracja ERP i Connector 3.0
Aplikacja, za pomocą której następuje elektroniczna wymiana danych między firmą INGLOT a jej kontrahentami to Connector 3.0. Umożliwia on przekazywanie danych między partnerami biznesowymi. Innymi słowy, wdrażane są mechanizmy komunikacji z dowolnym partnerem handlowym, niezależnie od tego, jaki system EDI posiada oraz z jakich kanałów komunikacyjnych i formatów komunikatów korzysta. Co ważne, aplikacja Connector nie jest w żaden sposób „spięta” z systemem INGLOT. To bardzo ważne z uwagi na bezpieczeństwo poufnych danych czy ryzyko ataków hakerskich. I co najważniejsze – aplikacja EDISONA sprawia, że pracownicy firmy INGLOT oraz jej kontrahenci pracują, wykorzystując własne systemy informatyczne. Bez konieczności wdrażania nowych rozwiązań, bez nauki czegokolwiek. Cały proces jest całkowicie niezauważalny dla pracowników administracji, księgowości, logistyki czy działu handlowego.
Korzyści
Podsumowując, całkowity bilans korzyści przedstawia się następująco: spełnienie wymagań kontrahentów, optymalizacja procesu produkcyjnego, obniżenie kosztów, skrócenie czasu procesowania wysyłki i zamówienia, eliminacja ryzyka wystąpienia błędów oraz gwarancja bezpieczeństwa przetwarzania danych. W okresie kilkuletniej współpracy nie wystąpiły żadne problemy w zakresie komunikacji EDI. Projekt jest ciągle rozwijany, obecnie bardziej w zakresie lokalnych odbiorców marki.
Więcej na: www.edison.pl