30.06.2023 / 07:01
StoryEditor

Inwazja robotów w handlu i logistyce. Co ona oznacza i dokąd nas zaprowadzi?

49 proc. - tyle czasu pracy w Polsce (odpowiednik 7,3 mln miejsc pracy) zajmują czynności, które mogą zostać zautomatyzowane. Na zdj. roboty w magazynie e-commerce FM Logistic dla sieci Ikea (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Roboty angażuje się tam, gdzie praca jest trudna lub żmudna i powtarzalna. W handlu automatyzuje się czynności, których ludzie nie chcieli wykonywać. Ale czy ten pęd ku postępowi nie sprawi, że maszyny wyeliminują miejsca pracy, a w gospodarce wzrośnie bezrobocie?

W tym roku w sieci Mark's, należącej do Canadian Tire Corporation, pracę osób zatrudnionych w należących do niej sklepach wspomagał robot humanoidalny. Maszyna wykonywała 110 za...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2024 / 09:15
StoryEditor
Intermarche stawia na marki własne. Sieć chce wykonać ambitny plan do 2026 roku
Intermarche stawia na marki własne (fot. Shutterstock)

Francuski detalista Intermarche wprowadza gruntowne zmiany w strategii swoich marek własnych. Firma zapowiada uproszczenie oferty, odświeżenie opakowań oraz ambitny cel, który chce zrealizować do 2026 roku.

Intermarché obecnie oferuje aż 9500 produktów w ramach 32 marek własnych, takich jak Chabrior (ciastka), Paquito (soki), Pâturages (nabiał) czy Pommette (art. higieniczne dla ni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2024 / 15:32
StoryEditor
Poczta Polska pod lupą NIK. Sprawa trafi do prokuratury
Poczta Polska pod lupą NIK (fot. Shutterstock)

Najwyższa Izba Kontroli (NIK) w najnowszym raporcie negatywnie oceniła zarządzanie inwestycjami przez Pocztę Polską S.A. w latach 2020-2023. Przeprowadzona kontrola wykazała liczne naruszenia przepisów prawa, warunków umów oraz błędy w zarządzaniu projektami. Nieprawidłowości związane z realizacją strategii cyfryzacji oraz rozwoju nowych usług, w tym sieci automatów paczkowych, mogą skutkować poważnymi konsekwencjami dla spółki. NIK szacuje, że na skutek tych działań Poczta Polska poniosła straty w wysokości ponad 113 mln zł.

Najwyższa Izba Kontroli ujawniła wyniki kontroli, z której wynika, że "przedsięwzięcia, które miały zwiększyć konkurencyjność w obszarze nowoczesnych usług pocztowych, prowadzon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. listopad 2024 09:23