Dlatego powstała aplikacja mobilna do zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów. Jej twórcy – firma Wektoo – postawili sobie za zadanie automatyzację i optymalizację wszystkich procesów kontroli dat ważności produktów w czasie rzeczywistym, jak również możliwość kontroli pracy pracowników odpowiedzialnych za ten obszar działalności.
Więcej informacji znajdziesz tutaj >>> https://www.wektoo.com/pl
Stworzona przez Wektoo aplikacja Wek Date w czasie rzeczywistym informuje w formie listy/alertów o wszystkich kończących się terminach przydatności do spożycia produktów. Rozwiązanie nie wymaga ingerencji w istniejące systemy informatyczne firmy – jest aplikacją zewnętrzną. Co więcej, dzięki niej nie ma już potrzeby skanowania terminów przydatności do spożycia produktów podczas każdej dostawy towaru.
Specjaliści z Wektoo zadbali także o to, aby w prosty sposób utworzyć i wydrukować etykiety promocyjne na produkty o krótkich terminach. Dzięki kompatybilnej z Wek Date aplikacji Wek Stick jest to szybkie i intuicyjne – procent rabatu jest automatycznie programowany według rodziny produktu i potrzeb detalisty. Etykiety są personalizowane i dopasowane do kolorów marki sklepu, zaś kategoryzacja sprzedaży produktów o krótkich terminach przydatności odbywa się automatycznie.
Najmłodszym dzieckiem w rodzinie produktów Wektoo jest Wek HACCP, czyli oprogramowanie do zastosowania metody HACCP w strukturze sklepu. Składa się ono z aplikacji mobilnej przeznaczonej dla pracowników w terenie oraz interfejsu dedykowanego menedżerom.
Technologie dostarczane przez Wektoo doskonale wpisują się w dwa kluczowe wyzwania, z jakimi zmagają się obecnie detaliści. Pierwszym z nich są rosnące koszty działalności, generowane nie tylko przez podwyżki cen energii czy transportu, ale także m.in. przez straty związane z niewłaściwym zarządzaniem zapasami w sklepie. Drugim wyzwaniem jest natomiast konieczność zapewnienia klientowi najwyższej jakości i świeżości produktów. Obie kwestie mocno się ze sobą łączą.
– Dbałość o zapewnienie klientowi produktów o jak najdłuższej dacie przydatności do spożycia to u nas priorytet, tak samo ważny jak poziom cen. Realizowanie tego celu generuje na co dzień ogrom pracy, ponieważ mamy bardzo szeroką ofertę – wskazuje Lucyna Gowin, franczyzobiorczyni sieci Auchan. Zwraca ona uwagę, że sprzedaż klientowi produktu o przekroczonym terminie przydatności do spożycia ma poważne konsekwencje wizerunkowe. – Taki klient już raczej do nas nie wróci – przyznaje.
Brak przeterminowanych produktów na powierzchni sprzedaży eliminuje negatywne opinie klientów a jednocześnie zmniejsza ryzyko prawne. Przypomnijmy, że ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia mówi, że sprzedawanie żywności po upływie terminu przydatności do spożycia lub daty minimalnej trwałości podlega karze grzywny i jest wykroczeniem. Zanim w sklepie naszej rozmówczyni wdrożone zostało rozwiązanie Wektoo, pracownicy sprawdzali terminy przydatności do spożycia na produktach ręcznie, co było bardzo czasochłonne i nie zawsze w pełni skuteczne.
Cały problem w identyfikacji terminów przydatności do spożycia polega na wykryciu nie tylko produktów przeterminowanych, ale – co ważniejsze – na wyłapaniu tych wyrobów, które można wstawić do wyprzedaży przed upływem terminu ich przydatności. Korzystają na tym obie strony. Klient kupuje towar pełnowartościowy dużo taniej a sprzedawca unika straty, która jest w przypadku przeterminowania podwójna, bo liczy się zarówno koszt towaru, jak i koszt jego utylizacji. Narzędzie jakim jest Wektoo pozwala na ustawienie alertów odpowiednio wcześnie dla każdej kategorii towarów tak, aby można było skorzystać z możliwości wyprzedaży przed upływem terminu przydatności – tłumaczy Lucyna Gowin.
Na pracę z aplikacją Wektoo franczyzobiorczyni Auchan zdecydowała się po bezpłatnym okresie próbnym. Zauważyła wtedy, że narzędzie stanowi dla niej dużą oszczędność czasu i pozwala na lepsze gospodarowanie terminami przydatności do spożycia – w tym sensie, że udaje się jej wyłapać więcej towarów przed upływem terminu przydatności. Dzięki temu może ona stosować mechanizmy przeceniania lub wyprzedaży. Proces ten pozwala na znaczące zmniejszenie strat finansowych w obszarze towarów przeterminowanych.
Aplikacja Wektoo ma wiele zastosowań. Oprócz alertów odnośnie terminów przydatności do spożycia, daje dodatkowo możliwość automatycznych analiz dotyczących braków towarowych i zarządzania przecenami. Gwarantuje ona także możliwość kontroli wyników i pracy osób odpowiedzialnych za obszar zarządzania terminami przydatności produktów do spożycia – komentuje detalistka.
Zauważa ona również, że system wyprzedaży towarów pełnowartościowych przed upływem terminu przydatności do spożycia zyskał spore grono zwolenników. – Nasi klienci chętnie korzystają z tej możliwości – podkreśla.
Lucyna Gowin zaznacza też, że priorytetem jest w każdym sklepie kontrola towarów świeżych, ponieważ to te towary mają najkrótsze daty. – Stąd oczywiście główny nacisk kładziemy na skanowanie towarów świeżych, ale oczywiście Wektoo pozwala na zarządzanie całym asortymentem sklepu. Aplikacja pozwala na ustawienie różnych alertów dla każdej grupy czy nawet kategorii w zależności jak długie mają terminy przydatności do spożycia – wyjaśnia.
Dla franczyzobiorczyni Auchan największymi zaletami aplikacji Wektoo są oszczędność czasu pracowników, znaczne zmniejszenie ilości towarów przeterminowanych, które zostały przeoczone – co pozytywnie wpływa na wizerunek sklepu, oraz zmniejszenie strat poprzez gospodarowanie przecenami i promocjami. – Polacy kochają promocje, więc jest prawdopodobne, że zyskaliśmy dodatkowych klientów – podsumowuje detalistka.
Więcej informacji znajdziesz tutaj >>> https://www.wektoo.com/pl