29.05.2024 / 15:34
StoryEditor

Mastercard, Empik i PayEye wprowadzają pierwszy na świecie pilotaż płatności opartych o fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy

Empik Future Store w łódzkiej Manufakturze – nowa odsłona
Sieć salonów Empik, we współpracy z Mastercard i PayEye rozpoczynają pilotaż płatności autoryzowanych przez połączenie dwóch metod biometrii – tęczówki oka oraz twarzy. Ma to być bardzo bezpieczna metoda weryfikacji użytkownika.

Polska firma PayEye z siedzibą we Wrocławiu chwali się, że jej nowy terminal płatniczy eyePOS 3 jest pierwszym na świecie urządzeniem, które działa w oparciu o fuzję biometrii oka i twarzy oraz obsługuje wszystkie rodzaje płatności bezgotówkowych – kartowe, mobilne i NFC. Będzie ono testowane w salonach Empik, we współpracy z Mastercard.

Bezpieczna i wszechstronna metoda autoryzacji

Jak wyjaśnia start-up, każda tęczówka jest wyjątkowa – nawet tęczówka prawego oka różni się od tęczówki lewego oka u tej samej osoby. Różne są także tęczówki bliźniąt. Co więcej od urodzenia tęczówka oka nie zmienia swojego kształtu – dlatego raz utworzony wzorzec biometryczny jest ważny całe życie.

image
FOTO: fot. Payeye
Autoryzacja biometrią oka może być stosowana do identyfikacji w sytuacjach, gdy niezbędne jest zakrycie części twarzy np. maseczką. Dzięki zastosowaniu podwójnego uwierzytelnienia, rozwiązanie może być zastosowane globalnie, bez ryzyka jakiejkolwiek pomyłki, niezależnie od ilości użytkowników w bazie.

Z kolei biometria twarzy pozwala na identyfikację nawet w bardzo trudnych warunkach oświetlenia, co stanowi dodatkowe wsparcie dla biometrii tęczówki oka. Dzięki połączeniu biometrii, firma gwarantuje bezpieczne płatności nie tylko offline, ale również online.

PayEye przekonuje, że technologia zapewnia najbezpieczniejszą formę realizowania płatności na świecie. Terminal eyePOS jest zabezpieczony przed każdą formą wycieku danych. Dane przekazywane są jedynie w ramach zamkniętej infrastruktury poprzez szyfrowane połączenie. Do realizacji płatności wykorzystywane są tokeny, czyli zaszyfrowana postać karty płatniczej.

Przypomnijmy, że w 2022 r. testy płatności PayEye prowadziła firma Komputronik.

27.03.2025 / 15:41
StoryEditor
Branża DIY i wyposażenia wnętrz odbija się po dwóch latach spadków. Czy trend wzrostowy się utrzyma?
Branża DIY i mebli ma się najlepiej od dwóch lat (fot. Shutterstock)

Po dwóch trudnych latach spadków rynek artykułów DIY, mebli i wyposażenia wnętrz odnotował wzrost. W 2024 r. wartość segmentu DIY wzrosła o jeden proc., a mebli i wyposażenia wnętrz o 2,9 proc. To pierwsze oznaki ożywienia po okresie wysokiej inflacji i spadku aktywności inwestycyjnej.

– Na poprawę sytuacji wpłynęło kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim spadek inflacji, który zwiększył siłę nabywczą konsumentów i poprawił ich skłonność do wydatków, szcz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.03.2025 / 17:29
StoryEditor
Czy wina z polskich winnic warto kupować? Inspekcja IJHARS wzięła je pod lupę. Wnioski są całkiem optymistyczne
Wina z polskich plantacji pod lupą inspekcji (fot. KE)

Polscy producenci zostali skontrolowani przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Jak stwierdzili kontrolerzy, jakość polskich win jest dobra, gorzej z ich oznakowaniem. To jeszcze dość niszowy rynek, ale wraz ze zmianami klimatycznymi może rosnąć.

Celem kontroli IJHARS było przyjrzenie się jakości produktów pochodzących z polskich winnic na etapie produkcji. Sprawdzono również czy umieszczane na etykietach win informacje ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. marzec 2025 13:39