17.05.2024 / 19:52
StoryEditor

Fundusz Enterprise Investors przejmie firmę obsługującą największe sieci handlowe

Hipermarket Auchan w Markach pod Warszawą (wiadomoscihandlowa.pl)
Należący do Enterprise Investors, fundusz Enterprise Investors Fund IX podpisał wstępną umowę przejęcia większościowego pakietu akcji w Sescom, dostawcy usług technicznego i technologicznego zarządzania infrastrukturą (z ang. facility management) skoncentrowanego na placówkach nowoczesnych sieci detalicznych w tym takich jak: Auchan, Rossmann, LPP, Douglas czy Mango.

W ramach planowanej transakcji fundusz Enterprise Investors Fund IX (EIF IX) docelowo – m. in. po przeprowadzeniu przez obecnych akcjonariuszy większościowych działających w porozumieniu przymusowego wykupu – obejmie większościowy pakiet akcji Sescom, inwestując 104 miliony zł.

Fundusz, który działa w porozumieniu z panem Sławomirem Halbrytem, założycielem i prezesem zarządu Sescom, zamierza przyspieszyć dynamiczny rozwój firmy poprzez ekspansję zagraniczną. W tym celu EI dofinansuje spółkę oraz planuje wycofanie jej akcji z obrotu giełdowego. Transakcja wymaga uzyskania stosownych zgód administracyjnych.

Gdzie działa Sescom?

Firma Sescom została założona w 2008 r. przez pana Sławomira Halbryta, który odegrał kluczową rolę w jej dotychczasowym sukcesie – począwszy od pozyskania pierwszego klienta, a skończywszy na wypracowaniu klarownego modelu biznesowego opartego na rozwiązaniach technologicznych i specjalizacji w sektorze handlu detalicznego.

Firma Sescom jest liderem facility management w Polsce, znacząco wzmacnia swoją pozycję w Niemczech i Austrii, a po przejęciu brytyjskiego konkurenta w 2023 r., dynamicznie rozwija się również w Wielkiej Brytanii. Spółka działa w 27 państwach.

Wysoka jakość świadczonych przez Sescom usług opiera się na efektywnym zarządzaniu, fachowej wiedzy oraz skutecznej integracji doświadczenia i technologii. Dzięki temu portfolio spółki obejmuje obecnie blisko 100  marek detalicznych, a zespoły techniczne obsługują ponad 40 000 placówek sieciowych w Europie. W ubiegłym roku finansowym spółka osiągnęła przychody na poziomie 229 milionów zł.

Dlaczego EI inwestuje w Sescom?

- Jesteśmy pod dużym wrażeniem systematycznie rosnącej bazy klientów spółki, która składa się z wymagających najwyższej jakości obsługi europejskich liderów w swoich segmentach. To wszystko w połączeniu z udaną akwizycją w Wielkiej Brytanii pozwala nam planować dalszą dynamiczną ekspansję firmy – mówi Sebastian Król, partner w Enterprise Investors odpowiedzialny za inwestycję.

I dodaje; - Efektywność operacyjna to jeden z kluczowych czynników, na które zwracamy uwagę przy wyborze partnerów biznesowych. W naszej ocenie Sławomir Halbryt wraz ze swoim zespołem stworzyli bardzo skuteczny oraz efektywny model biznesowy, który sprawdza się zarówno w kontekście lokalnym, jak i w międzynarodowym."

Sławomir Halbryt, założyciel i CEO spółki Sescom podkreśla, że jednym z priorytetów firmy jest umiejętne łączenie zalet dużego, międzynarodowego gracza z elastycznością i energią małego przedsiębiorstwa. - Takie podejście pozwala nam zachować świeżość spojrzenia, elastyczność w budowaniu oferty oraz korzystać z pojawiających się na rynku okazji. Razem z zespołem Enterprise Investors zakładamy, że rozwój organiczny zaowocuje szybkim wzrostem wartości Sescom, a planowana dalsza konsolidacja rynku dodatkowo przyspieszy ten proces.  

Enterprise Investors jest jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa od 1990 r. i utworzyła dziesięć funduszy. Fundusze te zainwestowały lub zobowiązały się zainwestować łącznie 2,3 mld euro w 156 spółek i zakończyły inwestycje w 139 spółkach.

28.03.2025 / 15:06
StoryEditor
Biedronka na dobrej drodze do realizacji założonego planu otwarć. Tylko w marcu sieć urosła o kilkanaście sklepów
Nowe i remontowane sklepy Biedronki są wyposażane m.in. w elektroniczne etykiety cenowe (fot. materiały prasowe)

Plany Biedronki na ten rok zakładają uruchomienie w Polsce od 130 do 150 sklepów. W styczniu sieć otworzyła ich 30. W lutym skupiła się przede wszystkim na remontach już istniejących placówek. Za to w marcu Biedronka i modernizował stare, i uruchamiał nowe sklepy. Czy sieci uda się zrealizować założone cele?

Sieć Biedronka obchodziła w styczniu tego roku 30-lecie obecności w Polsce. Właśnie dlatego otworzyła w tym miesiącu symbolicznych 30 placówek.

W lutym zmodernizowała ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.03.2025 / 10:59
StoryEditor
GUS: W lutym 2025 r. mieliśmy do czynienia z ujemną dynamiką sprzedaży detalicznej. Jak kształtowała się sprzedaż żywności i napojów?
Ujemna dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 25 r. (fot. Shutterstock)

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2025 r. była niższa niż przed rokiem o 0,5 proc. (wobec wzrostu o 6,1 proc. w lutym 2024 r.). W porównaniu ze styczniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 6,0 proc.

W okresie styczeń-luty 2025 r. sprzedaż wzrosła r/r o 2,0 proc. (wobec wzrostu o 4,6 proc. w analogicznym okresie 2024 r.)

Znaczący spadek sprzedaży detalicznej żywności i n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. marzec 2025 14:39