17.05.2024 / 19:52
StoryEditor

Fundusz Enterprise Investors przejmie firmę obsługującą największe sieci handlowe

Hipermarket Auchan w Markach pod Warszawą (wiadomoscihandlowa.pl)
Należący do Enterprise Investors, fundusz Enterprise Investors Fund IX podpisał wstępną umowę przejęcia większościowego pakietu akcji w Sescom, dostawcy usług technicznego i technologicznego zarządzania infrastrukturą (z ang. facility management) skoncentrowanego na placówkach nowoczesnych sieci detalicznych w tym takich jak: Auchan, Rossmann, LPP, Douglas czy Mango.

W ramach planowanej transakcji fundusz Enterprise Investors Fund IX (EIF IX) docelowo – m. in. po przeprowadzeniu przez obecnych akcjonariuszy większościowych działających w porozumieniu przymusowego wykupu – obejmie większościowy pakiet akcji Sescom, inwestując 104 miliony zł.

Fundusz, który działa w porozumieniu z panem Sławomirem Halbrytem, założycielem i prezesem zarządu Sescom, zamierza przyspieszyć dynamiczny rozwój firmy poprzez ekspansję zagraniczną. W tym celu EI dofinansuje spółkę oraz planuje wycofanie jej akcji z obrotu giełdowego. Transakcja wymaga uzyskania stosownych zgód administracyjnych.

Gdzie działa Sescom?

Firma Sescom została założona w 2008 r. przez pana Sławomira Halbryta, który odegrał kluczową rolę w jej dotychczasowym sukcesie – począwszy od pozyskania pierwszego klienta, a skończywszy na wypracowaniu klarownego modelu biznesowego opartego na rozwiązaniach technologicznych i specjalizacji w sektorze handlu detalicznego.

Firma Sescom jest liderem facility management w Polsce, znacząco wzmacnia swoją pozycję w Niemczech i Austrii, a po przejęciu brytyjskiego konkurenta w 2023 r., dynamicznie rozwija się również w Wielkiej Brytanii. Spółka działa w 27 państwach.

Wysoka jakość świadczonych przez Sescom usług opiera się na efektywnym zarządzaniu, fachowej wiedzy oraz skutecznej integracji doświadczenia i technologii. Dzięki temu portfolio spółki obejmuje obecnie blisko 100  marek detalicznych, a zespoły techniczne obsługują ponad 40 000 placówek sieciowych w Europie. W ubiegłym roku finansowym spółka osiągnęła przychody na poziomie 229 milionów zł.

Dlaczego EI inwestuje w Sescom?

- Jesteśmy pod dużym wrażeniem systematycznie rosnącej bazy klientów spółki, która składa się z wymagających najwyższej jakości obsługi europejskich liderów w swoich segmentach. To wszystko w połączeniu z udaną akwizycją w Wielkiej Brytanii pozwala nam planować dalszą dynamiczną ekspansję firmy – mówi Sebastian Król, partner w Enterprise Investors odpowiedzialny za inwestycję.

I dodaje; - Efektywność operacyjna to jeden z kluczowych czynników, na które zwracamy uwagę przy wyborze partnerów biznesowych. W naszej ocenie Sławomir Halbryt wraz ze swoim zespołem stworzyli bardzo skuteczny oraz efektywny model biznesowy, który sprawdza się zarówno w kontekście lokalnym, jak i w międzynarodowym."

Sławomir Halbryt, założyciel i CEO spółki Sescom podkreśla, że jednym z priorytetów firmy jest umiejętne łączenie zalet dużego, międzynarodowego gracza z elastycznością i energią małego przedsiębiorstwa. - Takie podejście pozwala nam zachować świeżość spojrzenia, elastyczność w budowaniu oferty oraz korzystać z pojawiających się na rynku okazji. Razem z zespołem Enterprise Investors zakładamy, że rozwój organiczny zaowocuje szybkim wzrostem wartości Sescom, a planowana dalsza konsolidacja rynku dodatkowo przyspieszy ten proces.  

Enterprise Investors jest jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa od 1990 r. i utworzyła dziesięć funduszy. Fundusze te zainwestowały lub zobowiązały się zainwestować łącznie 2,3 mld euro w 156 spółek i zakończyły inwestycje w 139 spółkach.

13.12.2024 / 10:39
StoryEditor
Sieci handlowe zmieniają strategie promocyjne ze względu na gwałtowny skok cen masła. Jak sklepy wykorzystują „maślaną panikę” wśród klientów?
Sklep sieci Biedronka w Warszawie (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Zdaniem ekspertów ostatnie dane dotyczące liczby promocji wskazują na zmianę strategii handlowych. Znaczna część firm ogranicza promocje i stara się poprawić marże w warunkach rosnących kosztów operacyjnych. Jednak są takie sieci, które chcą wykorzystać tę sytuację i zwiększyć ruch klientów, zwiększając liczbę rabatów na masło. To oznacza, dla wieru operatorów utratę klientów. Jak poszczególne formaty rozgrywają wysokie ceny masła?

Przykład drożejącego masła pokazuje, jak mocno zmienia się podejście sieci handlowych do potrzeb konsumentów. Mimo wzrostu cen, który na koniec listopada wyniósł rdr. średnio 29...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.12.2024 / 10:23
StoryEditor
Właściciel Netto chce mocniej zaznaczyć swoją obecność w kanale convenience. Firma stworzyła nowy szyld specjalnie dla mniejszych sklepów
Føtex City to nowy koncept sklepów convenience stworzony przez właściciela sieci Netto (fot. LinkedIn)

Duńska Salling Group – właściciel dyskontów Netto, ale też supermarketów Føtex zmienia strategie w odniesieniu do drugiej z tych sieci. Føtex chce się mocno skupiać na sprzedaży produktów convenience. Dlatego stworzył nowy koncept sklepów.

– W związku z naszą nową strategią, planowanymi nowymi otwarciami i dużym skupieniem na produktach convenience – potrzebujemy wyraźniejszego rozróżnienia między naszymi koncepta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 19:00