Terminal płatniczy w firmie – korzyści
Wdrożenie terminala płatniczego w firmie przynosi wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i samego przedsiębiorstwa. Według międzynarodowego badania ,,Postawy wobec form płatności”, zleconego przez eService aż 61% Polaków wybiera kartę jako najczęstszą metodę płatności. Co więcej, liczba ta z roku na rok rośnie. Oznacza to zatem, że w celu zapewnienia odpowiedniego standardu obsługi klientom obecnie po prostu trzeba dysponować terminalem. Z perspektywy klienta jest to przede wszystkim większa wygoda, jak również wyższy poziom bezpieczeństwa. Przy takiej płatności nie ma ryzyka zgubienia czy kradzieży gotówki, a w razie wystąpienia takich sytuacji kartę można błyskawicznie zablokować.
Jakie są zalety dla przedsiębiorców? Jednym z najważniejszych atutów jest możliwość przyciągnięcia większej liczby klientów, którzy będą mogli wybrać odpowiadający im sposób płatności. Poza tym terminal można łatwo zintegrować z kasą fiskalną, co pozwala na monitorowanie transakcji i ułatwienie prowadzenia księgowości. Do tego dochodzą także wymagania prawne. Od wprowadzenia tzw. Polskiego Ładu większość firm jest już zobowiązana do przyjmowania płatności elektronicznych – najłatwiej zrobić to właśnie przez terminal.
Koszty terminala płatniczego – czy można mieć takie urządzenie za darmo?
Użytkowanie terminala przeważnie wiąże się z dodatkowymi, comiesięcznymi kosztami dla przedsiębiorcy. Warto jednak podkreślić, że jest to stosunkowo niewielka inwestycja, która może błyskawicznie się zwrócić ze względu na większe zainteresowanie klientów. Dodatkowo polskie firmy mają obecnie możliwość skorzystania z programów wsparcia, które obniżają koszty związane z obsługą transakcji kartą. Warto zwrócić uwagę szczególnie na program Polska Bezgotówkowa, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą otrzymać terminal płatniczy za darmo i nie ponosić kosztów jego obsługi aż do 12 miesięcy lub osiągnięcia określonego progu.
Program Polska Bezgotówkowa to inicjatywa rządu, Związku Banków Polskich i agentów rozliczeniowych, która ma na celu zwiększenie wykorzystania płatności bezgotówkowych w naszym kraju. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie w obsłudze transakcji bezgotówkowych, co pozwoli bez problemu przetestować takie rozwiązania i zapewnić sprawną obsługę klientom. Aby dołączyć do programu, nie trzeba spełniać żadnych specjalnych wymagań – podstawowe kryteria to brak terminala w firmie oraz status przedsiębiorcy. Aby dowiedzieć się więcej, można odwiedzić stronę jednego z partnerów programu – np. www.eservice.pl.