17.08.2022 / 00:45
StoryEditor

Blik rośnie we wszystkich kanałach. Biznes napędzają tradycyjne terminale płatnicze w tym płatności zbliżeniowe

Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora płatności mobilnych Blik (Blik)
Użytkownicy Blika zrealizowali w II kw. 2022 r. 292 mln transakcji o wartości 38,7 mld zł. W tym czasie najszybciej rosła liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych – było ich 55,3 mln – co oznacza wzrost aż o 182 proc. rok do roku. Istotny wpływ na uzyskany w tym kanale wynik miało stale zwiększające się zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi.

Jak wyglądało pierwsze półrocze Blika?

Drugi kwartał 2022 roku przyniósł ponadprzeciętne wyniki transakcyjne Blika. Użytkownicy zrealizowali w tym czasie niemal 300 mln...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 11:57
StoryEditor
Gwałtowny spadek cen soku pomarańczowego. Jest już tańszy o połowę
Od grudnia ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły o połowę. Czy w sklepach też spadną (fot. Canva)

Ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły w ostatnich tygodniach o połowę w porównaniu do stawek sprzed kilku miesięcy. Jakie są przyczyny takiej obniżki? Czy przełoży się to na cenę soku w sklepie?

W artykule przeczytasz: 

  • Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie
  • Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?
  • Ogromny wpływ pogody na rynek soków
  • Czy ceny soku pomarańczowego w sklepach też spadną?

Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie

Kontrakty terminowe na soki pomarańczowe, a w zasadzie na jego mrożony koncentrat, na nowojorskiej giełdzie w ostatnim czasie spadły o ponad połowę. Jeszcze w połowie grudnia cena soku pomarańczowego sięgała poziomu niemal 5,30 USD za funt, podczas gdy w ostatnich tygodniach spadła już poniżej 2,50 USD. Co więcej, niektóre prognozy wskazują, że kontrakty na sok mogą spaść wkrótce poniżej 2,00 USD za funt. A to oznaczałoby powrót do cen jakie ostatnio były notowane w 2022 roku.

– Jeden z producentów napojów w Europie mówi, że swoje soki dostarcza do marketów razem z… odkurzaczem, tak długo zalegają one na półce – wspomina Harry Campbell, analityk Expana.

Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?

Z analizy Financial Times wynika, że za taką nagłą obniżkę cen soku pomarańczowego odpowiadają w największej mierze dwa czynniki. Po pierwsze to osłabienie popytu. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 16:39
StoryEditor
Krzysztof Dobczyński, Netto: Nie zakładamy górnego pułapu wysycenia markami własnymi [RETAIL TRENDS 2025]
Krzysztof Dobczyński, dyrektor handlowy w Netto Polska (w środku) podczas debaty ”Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?” na kongresie Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieci handlowe w Polsce od lat prowadzą własną politykę dotyczącą udziału private label w swoim asortymencie. Niektóre z nich, zwłaszcza te pozycjonujące się jako dyskonty, celowo zwiększają udział produktów marek własnych, by oferować konkurencyjne ceny i zapewnić sobie wyższe marże. Inne, bardziej premium lub zorientowane na to, żeby zapewnić klientom szeroki wybór, utrzymują niższy udział marek własnych, stawiając na różnorodność i rozpoznawalność marek producentów.

Benchmark poziomu wysycenia ofertą marek własnych bywa więc różny – zależy od strategii rynkowej, profilu klienta i skali działania. W Lidlu czy Biedronce udział ten sięga nawet...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 12:23