13.07.2023 / 20:00
StoryEditor

Od czterech lat Żabka otwiera ponad 1000 sklepów rocznie. Jak to możliwe? Kto jej pomaga? Jakie technologie wykorzystuje?

Żabka otwiera ponad 1 tys. sklepów rocznie (fot. mat. prasowe)
Grupa Żabka zarządza już siecią niemal 10 tys. sklepów convenience. Od czterech lat firma otwiera ponad 1 tys. placówek rocznie i zapowiada, że chce utrzymać to tempo w najbliższych latach. W jaki sposób sieci udało się osiągnąć taki wynik? Za wszystkim stoi technologia, która pozwala skutecznie wybierać lokalizacje dla nowych sklepów. Co to za technologia i w jaki sposób działa?

Wykorzystywana przez Żabkę technologia GIS (Systemów Informacji Geograficznej), służy do gromadzenia, analizy i wizualizacji danych. To niezwykle istotne narzędzie w handlu, szc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.02.2025 / 08:48
StoryEditor
Spółka macierzysta MediaMarkt osiąga imponujące wzrosty z e-sprzedaży. Spada zainteresowanie sklepami stacjonarnymi
Ceconomy, spółka dominująca MediaMarkt i Saturn, odnotowała dobre wyniki w pierwszym kwartale roku (fot. Bartek Kaszuba)

Ceconomy, spółka dominująca MediaMarkt i Saturn, odnotowała dobre wyniki w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025. Ma jednak coraz mniejsze przychody ze sprzedaży produktów elektronicznych w sklepach stacjonarnych.

Sprzedaż Ceconomy wzrosła o 8,4 proc. do 7,57 mld euro, w porównaniu do 6,98 mld euro w tym samym okresie ubiegłego roku. Skorygowany zysk brutto (EBIT) wyniósł 279 mln euro, co...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 16:00
StoryEditor
Ilu Polaków kupuje stacjonarnie, a ile online? Polacy doceniają bliskość punktów odbioru i szybkość dostaw
Centrum handlowe (fot. Shutterstock)

Dane z raportu banku Santander pokazują, że dla 41 proc. Polaków najczęstsza forma zakupów to odwiedzanie sklepu stacjonarnego. E-commerce nadal pozostaje wyraźnie niżej.

Zakupy online częściej wybierało 27 proc. badanych, a 30 proc. wskazało, że kupuje po równo w sklepie stacjonarnym, jak i w sieci. Bank podkreśla, że różnice w preferencjach zal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 22:12