Jednym z najszybciej zyskujących na znaczeniu trendów w handlu jest bezobsługowość – czy to w zakresie wykorzystania kas, czy też całych placówek. Rozwiązania tego typu ma w swojej gamie produktowe firma MAGO, specjalizująca się w tworzeniu rozwiązań dla branży retail.
Jednym z nich jest automatyczny magazyn NEXTO SELECT, który może przybierać różne funkcje – działać jako magazyn e-commerce, który automatycznie skompletuje zamówienie i wydaje je kurierowi lub jako automatyczny sklep. W tej drugiej wersji prezentowany był w lutym tego roku na targach EuroShop 2023 w Dusseldorfie.
– Klient podchodzi do urządzenia i wybiera interesujące go produkty spożywcze. Po opłaceniu zakupów na terminalu płatniczym urządzenia automatycznie pobierze ze swoich zasobów produkty i w oknie wydawczym udostępni je klientowi – mówi Michał Pajączek, prezes firmy HemiLab, spółki z Grupy Mago.
Za kompletację zamówienia odpowiada kilka robotów, które pobierają produkty umieszczone w różnych strefach – część z nich wymaga bowiem chłodzenia. Produkty przenoszone są do strefy buforowej i wydawane klientowi.
Co ważne, całe zamówienie można złożyć również za pomocą aplikacji, przez co klient nie musi czekać na skompletowanie zamówienia, a jedynie odebrać przeznaczone dla niego produkty w dowolnym momencie (w takim układzie produkty chłodzone dodawane są do zamówienia tuż przed wydaniem).
Na tegorocznych targach EuroShop, największej tego typu imprezie dla retailerów w Europie, Grupa MAGO zaprezentowała ok. 70 rozwiązań, w tym aż11 premierowych produktów. Stoisko zostało zaprojektowane w formie miasta przyszłości, którego centralnym punktem było industrialne drzewo - ekosystem rozwiązań technologicznych.
Firma z siedzibą w Nadarzynie pokazała na nim najnowszą wersję inteligentnego wózka CLEVER z systemem rozpoznawania obrazu czy witrynę samoobsługową. Goście mogli również zobaczyć tradycyjne, hybrydowe i samoobsługowe kasy. Nie zabrakło też tradycyjnych produktów MAGO jak np. regał MAGO One, prosty w montażu, który można swobodnie dostosowywać do ekspozycji z różnych grup asortymentowych.
Zobacz rozmowę z Michałem Pajączkiem: