23.07.2023 / 08:00
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Rękas/Lewiatan, zielona transformacja, konsolidacja handlu, cyfrowa transformacja Dino, Makłowicz, Raczkowski, Amazon, BNP Paribas [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych” (fot. materiały własne/Shutterstock)
Zielona transformacja handlu i przemysłu spożywczego, zwyczaje zakupowe młodych Polaków, konsolidacja handlu detalicznego i hurtowego, cyfrowa transformacja Dino - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 4/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z Robertem Rękasem, prezesem Lewiatan Holding, prof. Konradem Raczkowskim, Mateuszem Hilgnerem z Amazon Polska, Michałem Siwkiem z BNP Paribas oraz Mikołajem Makłowiczem ze spółki Makłowicz i Synowie.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- W wywiadzie numeru Robert Rękas, prezes sieci Lewiatan opowiedział o największych wyzwaniach, z jakimi mierzy się obecnie branża handlowa w Polsce. Szef Lewiatana zdradził także Pawłowi Jachowskiemu szczegóły nowej strategii sieci, rozpisanej na lata 2023-2025. Przeczytajcie wywiad by dowiedzieć się, co będzie źródłem wzrostu Lewiatana i jakie cele zrealizować zamierza ta sieć.

 
 
 
 
 

- Dino i jego szybki wzrost wciąż fascynują. Tym razem jednak przyjrzeliśmy się tematowi, w którym polski detalista pozostaje w tyle za konkurencją, a mianowicie cyfrowej transformacji. Magda Głowacka zauważa, że Dino ma w tym zakresie do odrobienia pracę domową. Dla sieci nie jest to zła wiadomość, lecz dobra - bo pokazuje, że wciąż jest miejsce do poprawy biznesu.

- Czeski miliarder Daniel Kretinsky wybrał się na zakupy - nie chodzi jednak o wizytę w sklepie, lecz o nabywanie całych sieci handlowych. Biznesmen w swoim portfolio ma już udziały w czołowych firmach handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Francji. Podsumowujemy, co wchodzi w skład tej układanki.

- Temat numeru jest zielona transformacja, na temat której przygotowaliśmy łącznie aż siedem tekstów, w tym dwa wywiady. W pierwszym artykule Łukasz Rawa opowiada o tym, co motywuje sieci handlowe i ich dostawców do skrętu w stronę zielonego biznesu. Zastanawia się też, czy klienci faktycznie doceniają firmy, które realizują ambitne, zielone cele.

- Michał Siwek z BNP Paribas w udzielonym nam wywiadzie odpowiada na pytania dotyczące inwestycji prośrodowiskowych w firmach. Przedstawiciel banku zdradza też, jakie działania w obszarze zielonych inwestycji podejmują światowi liderzy.

- Sieci handlowe stawiają swoim dostawcom coraz większe wymagania w zakresie ochrony środowiska i zasobów naturalnych, a także społecznej odpowiedzialności biznesu. Zjawisku temu i jego konsekwencjom przyjrzał się Konrad Kaszuba.

- Każdy chce być "zielony", ale niektórzy chcą tego aż za bardzo. Tak właśnie narodził się greenwashing, z którym walkę podejmują polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisja Europejska. Temat przeanalizowała Magda Głowacka.

- "Koniec z wożeniem powietrza" - to tytuł wywiadu przeprowadzonego przez Michała Kokoszkiewicza z Mateuszem Hilgnerem, senior operations managerem w Amazon Polska. Z przedstawicielem e-commerce‘owego giganta rozmawialiśmy o działaniach Amazona z zakresu ESG, również tych dopiero planowanych.

- Skoro w tym numerze "WH" skupiamy się na zielonej transformacji, to nie mogło zabraknąć artykułu o systemie kaucyjnym. Ustawa jest już uchwalona przez Sejm, a wkrótce rozpatrzy ją Senat. Kto zyska, a kto straci na nowym prawie? Czy mali detaliści znajdą się pod ścianą? Przeczytajcie nasz tekst, by poznać odpowiedzi.

- Czy mamy w Polsce greedflację? Czy branża handlowa powinna obawiać się nowych podatków, z których politycy sfinansują (przynajmniej częściowo) obietnice wyborcze? Na te i inne nasze pytania odpowiedział prof. dr hab. Konrad Raczkowski, ekonomista, były wiceminister finansów.

- Mix Markt to nowa sieć handlowa na polskim rynku. Czym wyróżnia się ten trudny do jednoznacznego zdefiniowania koncept i czy operator jest w stanie odnieść sukces? Tematowi przyjrzał się Łukasz Rawa.

- Gdy w jednym zdaniu widzicie słowa "Ukraińcy" i "wojna", zapewne macie smutne skojarzenia. Tym razem to błąd. Magdalena Stosio-Róg przyjrzała się założonemu przez dwóch Ukraińców start-upowi Wojna Warzyw, który działa w branży e-grocery i chce łączyć wygodne zakupy z misją niemarnowania żywności.

- Konsolidacja w branży handlu detalicznego i hurtowego w Polsce postępuje od wielu lat, a końca tego zjawiska nie widać. Konrad Kaszuba podpowiada, co powinny zrobić małe firmy handlowe, by przetrwać i rozwijać swoje biznesy.

- Z Mikołajem Makłowiczem porozmawialiśmy o planach spółki Makłowicz i Synowie, której produkty zadebiutowały niedawno na sklepowych półkach. Z lektury wywiadu dowiecie się również, jakie są perspektywy dla rynku dań gotowych.

- Przyjrzeliśmy się rynkowi automatów vendingowych w Polsce i Europie. Pokusiliśmy się o prognozę, jaką przyszłość ma przed sobą segment rynku, który często bywa (niesłusznie!) pomijany w analizach.

- Oprócz tego podsumowujemy organizowany przez nasze wydawnictwo kongres Retail Trends 2023, który w tym roku zgromadził ok. 650 uczestników, w tym 100 prelegentów i blisko 50 wystawców. Mamy czym się pochwalić, bowiem w jednym miejscu udało nam się zgromadzić śmietankę polskiego handlu.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Tomasz Stec z Simon-Kucher & Partners podpowiada, jak przeprowadzić zieloną transformację

- Izabela Franke z Future Mind przyjrzała się zachowaniu młodych Polaków i Polek, a konkretniej - temu, w jaki sposób wykorzystują oni smartfony do zakupów

- Grzegorz Rykaczewski z Banku Pekao przeanalizował otoczenie gospodarcze i jego wpływ na sektor FMCG oraz nakreślił scenariusz dla branży na najbliższe kwartały

- Karol Szmaj z Future Mind w kolejnej edycji "Barometru Retail" wskazuje, że branża retail coraz dojrzalej podchodzi do zarządzania innowacjami oraz ma ambitne plany wdrażania kolejnych rozwiązań technologicznych

- Oleje i oliwy - te dwie kategorie produktów przeanalizowała Magdalena Pac-Pomarnacka z GfK Polonia

- Nikodem Pankowiak z CMR przyjrzał się sprzedaży regionalnych serów białych, w tym serów typu feta

- Konsumpcja i sprzedaż wina w czasach wysokiej inflacji - to zagadnienie, które zostało przeanalizowane przez Annę Wagner z NielsenIQ

- Arkadiusz Kawa z Łukasiewicz - Poznańskiego Instytutu Technologicznego w artykule z cyklu "Kawa na ladę" podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat re-commerce‘u, czyli kwitnącej w internecie sprzedaży używanych produktów

A na deser Konrad Kaszuba w felietonie ubolewa nad faktem, że wielu przedsiębiorców zachowuje się czasem jak małe dzieci.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (4/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

21.11.2024 / 10:44
StoryEditor
Właściciel Sokołowa prowadzi rozmowy dotyczące fuzji z niemieckim koncernem mięsnym

Danish Crown, właściciel marki Sokołów, prowadzi rozmowy na temat możliwości przejęcia trzech zakładów, należących do jednego z niemieckich wiodących przetwórców mięsa - Westfleisch. Rozmowy są na wstępnym etapie.

Wiadomość o rozmowach Westfleisch z duńskim gigantem Danish Crown wywołuje w branży mięsnej duże poruszenie. Pod uwagę brana jest możliwość przejęcia przez Duńczyków prawdopodob...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2024 / 08:41
StoryEditor
Neonet zamyka znaczną liczbę nierentownych sklepów. Tonąca sieć próbuje utrzymać się na powierzchni
Neonet sukcesywnie zbliża się do granicy 300 sklepów (fot. mat. prasowe)

Sieć elektromarketów Neonet zamyka część sklepów stacjonarnych. Procesem likwidacji objętych jest obecnie 26 placówek. To działania w ramach procesu restrukturyzacji, który ma uratować spółkę i przywrócić jej rentowność.

Spółka Neonet prowadzi restrukturyzacje w ramach procesu rozpoczętego 1 grudnia 2023 r. na mocy postanowienia sądu rejestrowego. Ma on doprowadzić do poprawy sytuacji fina...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. listopad 2024 23:14