15.03.2023 / 08:59
StoryEditor

"Uwaga. Produkt ma nową wagę". Takie komunikaty powinny się pojawić na artykułach, które przeszły downsizing

Produkty na sklepowych półkach stają się coraz mniejsze (fot. Petr Bonek / Shutterstock.com)
Ze względu na galopującą inflację w Polsce, nasiliło się zjawisko tzw. downsizingu produktów obecnych na sklepowych półkach. Wszystko wskazuje na to, że ten kontrowersyjny trend zamiast wygasać będzie przyspieszał. Producenci celowo zmniejszają gramaturę opakowań. Osoby komentujące temat twierdzą, że w związku z tym firmy powinny być bardziej transparentne, tj. wyraźniej i bardziej stanowczo komunikować na opakowaniach takie zmiany. Posuwają się nawet do absurdalnego stwierdzenia, że... wina częściowo leży też po stronie konsumentów, którzy rzadko weryfikują gramaturę.

Jak przekonuje dr Krzysztof Łuczak, wieloletni ekspert rynku retailowego, zjawisko downsizingu robi się coraz bardziej powszechne w codziennych zakupach. Producenci zazwyczaj p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2025 / 11:15
StoryEditor
Lego Store w Krakowie – otwarcie już w maju. Ekskluzywne zestawy w ofercie
Lego Store w Krakowie będzie ósmym salonem duńskiej sieci w Polsce (Fot. Lego)

Jeszcze przed Dniem Dziecka Lego otworzy ósmy sklep w Polsce. Lego Store w Krakowie ma zajmować 300 mkw. Będzie tu można kupić wiele podstawowych serii klocków, ale też ekskluzywne zestawy.

Lego Store w Krakowie w Centrum Handlowym Bonarka. Wielkie otwarcie 22 maja

Nowy Lego Store w Krakowie będzie znajdować się w Centrum Handlowym Bonarka przy ul. Kamieńskiego 11. Salon wystartuje 22 maja, czyli tuż przed Dniem Dziecka.

Krakowski Lego Store ma mieć powierzchnię ok. 300 mkw. Na witrynie salony pojawi się grafika przedstawiająca najbardziej charakterystyczne zabytki Krakowa, a na jej tle zostanie zaprezentowana minifigurka, która ma być niespodzianką dla krakowskich miłośników Lego. 

– Otwarcie kolejnego sklepu to potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój stacjonarnego kanału sprzedaży – mówi Maciej Seliński, General Manager w Grupie LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie.

Fani duńskich klocków będą mieli w sklepie do dyspozycji  wiele praktycznych atrakcji, w tym stoły do zabawy, ścianę Pick a Brick i wieżę do budowania minifigurek.

Klienci duńskiej sieci będą mogli też uczestniczyć w wydarzeniach z serii „Zbuduj i Zabierz” oraz warsztatach z kreatywności, których celem jest inspirowanie przyszłych konstruktorów poprzez praktyczną zabawę.

Obecnie Lego ma swoje sklepy w:

  • Katowicach,
  • Warszawie (dwie placówki),
  • Łodzi,
  • Gdańsku,
  • Wrocławiu,
  • Poznaniu.
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 73% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 16:40
StoryEditor
Paweł Szuba, Corri: Klient szuka czegoś odmiennego, woli zapłacić więcej, ale i dostać więcej [RETAIL TRENDS 2025]
Uczestnicy debaty ”Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?” podczas kongresu Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W obliczu kryzysu gospodarczego i rosnącej niepewności konsumenci coraz częściej sięgają po strategie oszczędnościowe, które pozwalają im zminimalizować codzienne wydatki. Jedną z najpopularniejszych form takiego podejścia jest wybieranie marek własnych, oferowanych przez sieci handlowe. Produkty te, choć zazwyczaj tańsze od znanych brandów, coraz częściej charakteryzują się porównywalną jakością, co sprawia, że konsumenci postrzegają je jako racjonalny kompromis między ceną a wartością. Co jednak, gdy klient chce sięgnąć po odrobinę luksusu? Wybiera mass-market, ale sensoryczny mass-market.

Choć wielu konsumentów, szczególnie w czasie rosnących cen, wybiera strategie oszczędnościowe i częściej sięga po marki własne, nie oznacza to rezygnacji z jakości czy całkowite...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 13:11