Siedziba SRG International mieści się w Holandii, a oddziały firmy znajdują się w całej Europie, w tym również w Polsce. Od 5 lat przedsiębiorstwo rośnie o ponad 20 proc. rok do roku. Przychody spółki w 2023 r. przekroczyły 250 mln euro.
Polska wśród filarów rozwoju SRG International
SRG International specjalizuje się w ogólnoeuropejskich partnerstwach z renomowanymi markami, które firma wprowadza na półki supermarketów, sklepów wielobranżowych, placówek niespożywczych i w sklepów w kanale tradycyjnym.
– Nasza sieć obejmuje ponad 100 tys. punktów sprzedaży w ponad 70 krajach. Polska, szczególnie przez ostatnie 3 lata, była ważnym filarem naszego rozwoju – zaznacza Head of Business Development & Marketing w SRG International.
– Jesteśmy ekspertami w wypełnianiu białych plam geograficznych, kanałowych i portfelowych dla wiodących na świecie producentów FMCG – dodaje.
Jak SRG ocenia potencjał polskiego rynku?
Na początku swojej obecności w Polsce SRG International koncentrowało na marce Reese’s. – Współpracowaliśmy z lokalnymi partnerami dystrybucyjnymi, ale wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że bezpośrednie relacje ze sprzedawcami detalicznymi to jedyny sposób na zaoferowanie zrównoważonego i atrakcyjnego portfolio, z bezpośrednim dostępem do rozwoju nowych produktów – tłumaczy Schepers.
– Polski krajobraz handlu detalicznego jest wyjątkowy i kładzie duży nacisk na zniżki oraz wygodę, ale liderzy polskiego rynku są także doskonałym przykładem dla innych europejskich detalistów. Planujemy dalsze inwestycje w polski zespół, naszą infrastrukturę serwisową oraz zwiększanie naszej obecności na wszystkich krajowych targach branżowych – zapowiada.
Jak wygląda portfolio SRG International?
SRG International reprezentuje pełne europejskie portfolio marek Hershey Company, które obejmuje Reese’s, Hershey’s, Ice Breakers, Twizzlers, Jolly Rancher i wiele innych brandów.
– Widzimy duże zainteresowanie naszym portfolio w Polsce, zwłaszcza marką Reese’s, która dobrze trafia w gusta młodszych pokoleń kupujących. Marka okazała się wyjątkową propozycją na półce, która uzupełnia inne opcje wyrobów czekoladowych, zamiast kanibalizować z konkurencyjnym asortymentem – komentuje nasz rozmówca.
Oprócz The Hershey Company, SRG International współpracuje bezpośrednio z wieloma wiodącymi producentami słodyczy i przekąsek, ale w ofercie ma także szeroką gamę artykułów marek własnych.
– Posiadamy również szyty na miarę asortyment licencjonowanych produktów z kategorii słodyczy, przekąsek, napojów i produktów nieżywnościowych. Odnotowaliśmy również silny rozwój w kategorii napojów, a partnerstwa z ekskluzywnymi markami mogą mieć duży wpływ na polski handel detaliczny – odkreśla Head of Business Development & Marketing w SRG International.
Na celowniku SRG International jest też branża HoReCa
Wouter Schepers wskazuje, że jego firma nie ogranicza się wyłącznie do współpracy z handlem detalicznym. – Jesteśmy także wyznaczonym europejskim partnerem w zakresie usług gastronomicznych i jest to część naszej strategii dla Polski, choć handel detaliczny to sektor, na którym skupiamy się najbardziej – wyjaśnia.
Dodaje, że w skali globalnej szczególnie marka Reese’s dobrze radzi sobie w gastronomii poprzez współprace z sieciami fast foodów, takich jak McDonalds, Five Guys, Circle K i 7 Eleven. Schepers nie wyklucza, że do nawiązania tego typu partnerstw może dojść także w Polsce.