25.06.2024 / 16:43
StoryEditor

SRG International inwestuje w Polsce. Jak dystrybutor marek Reese’s i Hershey‘s ocenia potencjał naszego rynku?

SRG International planuje inwestycje w Polsce (fot. SRG International)
Holenderski dystrybutor SRG International, w którego portfolio znajdziemy takie marki jak: Reese’s, Hershey’s czy Ice Breakers, jest obecny w Polsce od wielu lat, ale od 2,5 roku firma ma własny oddział i magazyn w naszym kraju. – Inwestujemy w rozwój sprzedaży na polskim rynku, przede wszystkim wzmacniając polski zespół i rozbudowując infrastrukturę, ale także poprzez wystawy, reklamy na półkach, foldery, aktywacje sezonowe i cyfrowe promocje – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Wouter Schepers, Head of Business Development & Marketing w SRG International.

Siedziba SRG International mieści się w Holandii, a oddziały firmy znajdują się w całej Europie, w tym również w Polsce. Od 5 lat przedsiębiorstwo rośnie o ponad 20 proc. rok do roku. Przychody spółki w 2023 r. przekroczyły 250 mln euro.

Polska wśród filarów rozwoju SRG International

SRG International specjalizuje się w ogólnoeuropejskich partnerstwach z renomowanymi markami, które firma wprowadza na półki supermarketów, sklepów wielobranżowych, placówek niespożywczych i w sklepów w kanale tradycyjnym.

– Nasza sieć obejmuje ponad 100 tys. punktów sprzedaży w ponad 70 krajach. Polska, szczególnie przez ostatnie 3 lata, była ważnym filarem naszego rozwoju – zaznacza Head of Business Development & Marketing w SRG International.

– Jesteśmy ekspertami w wypełnianiu białych plam geograficznych, kanałowych i portfelowych dla wiodących na świecie producentów FMCG – dodaje.

Jak SRG ocenia potencjał polskiego rynku?

Na początku swojej obecności w Polsce SRG International koncentrowało na marce Reese’s. – Współpracowaliśmy z lokalnymi partnerami dystrybucyjnymi, ale wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że bezpośrednie relacje ze sprzedawcami detalicznymi to jedyny sposób na zaoferowanie zrównoważonego i atrakcyjnego portfolio, z bezpośrednim dostępem do rozwoju nowych produktów – tłumaczy Schepers.

– Polski krajobraz handlu detalicznego jest wyjątkowy i kładzie duży nacisk na zniżki oraz wygodę, ale liderzy polskiego rynku są także doskonałym przykładem dla innych europejskich detalistów. Planujemy dalsze inwestycje w polski zespół, naszą infrastrukturę serwisową oraz zwiększanie naszej obecności na wszystkich krajowych targach branżowych – zapowiada.

Jak wygląda portfolio SRG International?

SRG International reprezentuje pełne europejskie portfolio marek Hershey Company, które obejmuje Reese’s, Hershey’s, Ice Breakers, Twizzlers, Jolly Rancher i wiele innych brandów.

– Widzimy duże zainteresowanie naszym portfolio w Polsce, zwłaszcza marką Reese’s, która dobrze trafia w gusta młodszych pokoleń kupujących. Marka okazała się wyjątkową propozycją na półce, która uzupełnia inne opcje wyrobów czekoladowych, zamiast kanibalizować z konkurencyjnym asortymentem – komentuje nasz rozmówca.

Oprócz The Hershey Company, SRG International współpracuje bezpośrednio z wieloma wiodącymi producentami słodyczy i przekąsek, ale w ofercie ma także szeroką gamę artykułów marek własnych.

– Posiadamy również szyty na miarę asortyment licencjonowanych produktów z kategorii słodyczy, przekąsek, napojów i produktów nieżywnościowych. Odnotowaliśmy również silny rozwój w kategorii napojów, a partnerstwa z ekskluzywnymi markami mogą mieć duży wpływ na polski handel detaliczny – odkreśla Head of Business Development & Marketing w SRG International.

Na celowniku SRG International jest też branża HoReCa

Wouter Schepers wskazuje, że jego firma nie ogranicza się wyłącznie do współpracy z handlem detalicznym. – Jesteśmy także wyznaczonym europejskim partnerem w zakresie usług gastronomicznych i jest to część naszej strategii dla Polski, choć handel detaliczny to sektor, na którym skupiamy się najbardziej – wyjaśnia.

Dodaje, że w skali globalnej szczególnie marka Reese’s dobrze radzi sobie w gastronomii poprzez współprace z sieciami fast foodów, takich jak McDonalds, Five Guys, Circle K i 7 Eleven. Schepers nie wyklucza, że do nawiązania tego typu partnerstw może dojść także w Polsce.

17.03.2025 / 10:39
StoryEditor
Biedronka i Lidl oglądają i porównują sobie nabiał. Wojna cenowa w nowej odsłonie
Nowa odsłona wojny cenowej (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl/Jeronimo Martins Polska)

Wojna cenowa między dwiema największymi sieciami handlowymi w Polsce – Biedronka i Lidl – weszła w nową fazę. Tym razem sklepy porównują ceny nabiału i jak zwykle, obydwie twierdzą, że są najtańsze. Czy jednak klientów obchodzi mierzenie paragonów między dyskonterami?

Historia widziała już wiele przedziwnych konfliktów: wojny dorszowe, wojny przeciwko morzu, które prowadził zarówno król Persji Kserkses I, jak i rzymski cesarz Kaligula, a tera...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.03.2025 / 11:13
StoryEditor
Poczta Polska zakończyła proces redukcji zatrudnienia i przeznacza 200 mln zł na premie roczne dla pracowników
Poczta Polska kończy program redukcji zatrudnienia i daje premie pracownikom (mat. prasowe)

Decyzją zarządu Poczty Polskiej, w drugiej połowie roku, pracownikom spółki zostaną wypłacone premie roczne o łącznej wartości 200 mln zł. W przeliczeniu na ok. 45 tys. pracowników daje to średnio 4800 zł brutto na osobę. Jednocześnie zatrudnienie zmniejszyło się już o prawie 6,3 tys. osób.

W 2025 r. premia roczna, tzw. łącznościówka obejmie okres od stycznia do 30 września br. Uprawnieni do jej otrzymania będą pracownicy dotychczas objęci Zakładowym Układem Zbioro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. marzec 2025 12:51