25.06.2024 / 16:43
StoryEditor

SRG International inwestuje w Polsce. Jak dystrybutor marek Reese’s i Hershey‘s ocenia potencjał naszego rynku?

SRG International planuje inwestycje w Polsce (fot. SRG International)
Holenderski dystrybutor SRG International, w którego portfolio znajdziemy takie marki jak: Reese’s, Hershey’s czy Ice Breakers, jest obecny w Polsce od wielu lat, ale od 2,5 roku firma ma własny oddział i magazyn w naszym kraju. – Inwestujemy w rozwój sprzedaży na polskim rynku, przede wszystkim wzmacniając polski zespół i rozbudowując infrastrukturę, ale także poprzez wystawy, reklamy na półkach, foldery, aktywacje sezonowe i cyfrowe promocje – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Wouter Schepers, Head of Business Development & Marketing w SRG International.

Siedziba SRG International mieści się w Holandii, a oddziały firmy znajdują się w całej Europie, w tym również w Polsce. Od 5 lat przedsiębiorstwo rośnie o ponad 20 proc. rok do roku. Przychody spółki w 2023 r. przekroczyły 250 mln euro.

Polska wśród filarów rozwoju SRG International

SRG International specjalizuje się w ogólnoeuropejskich partnerstwach z renomowanymi markami, które firma wprowadza na półki supermarketów, sklepów wielobranżowych, placówek niespożywczych i w sklepów w kanale tradycyjnym.

– Nasza sieć obejmuje ponad 100 tys. punktów sprzedaży w ponad 70 krajach. Polska, szczególnie przez ostatnie 3 lata, była ważnym filarem naszego rozwoju – zaznacza Head of Business Development & Marketing w SRG International.

– Jesteśmy ekspertami w wypełnianiu białych plam geograficznych, kanałowych i portfelowych dla wiodących na świecie producentów FMCG – dodaje.

Jak SRG ocenia potencjał polskiego rynku?

Na początku swojej obecności w Polsce SRG International koncentrowało na marce Reese’s. – Współpracowaliśmy z lokalnymi partnerami dystrybucyjnymi, ale wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że bezpośrednie relacje ze sprzedawcami detalicznymi to jedyny sposób na zaoferowanie zrównoważonego i atrakcyjnego portfolio, z bezpośrednim dostępem do rozwoju nowych produktów – tłumaczy Schepers.

– Polski krajobraz handlu detalicznego jest wyjątkowy i kładzie duży nacisk na zniżki oraz wygodę, ale liderzy polskiego rynku są także doskonałym przykładem dla innych europejskich detalistów. Planujemy dalsze inwestycje w polski zespół, naszą infrastrukturę serwisową oraz zwiększanie naszej obecności na wszystkich krajowych targach branżowych – zapowiada.

Jak wygląda portfolio SRG International?

SRG International reprezentuje pełne europejskie portfolio marek Hershey Company, które obejmuje Reese’s, Hershey’s, Ice Breakers, Twizzlers, Jolly Rancher i wiele innych brandów.

– Widzimy duże zainteresowanie naszym portfolio w Polsce, zwłaszcza marką Reese’s, która dobrze trafia w gusta młodszych pokoleń kupujących. Marka okazała się wyjątkową propozycją na półce, która uzupełnia inne opcje wyrobów czekoladowych, zamiast kanibalizować z konkurencyjnym asortymentem – komentuje nasz rozmówca.

Oprócz The Hershey Company, SRG International współpracuje bezpośrednio z wieloma wiodącymi producentami słodyczy i przekąsek, ale w ofercie ma także szeroką gamę artykułów marek własnych.

– Posiadamy również szyty na miarę asortyment licencjonowanych produktów z kategorii słodyczy, przekąsek, napojów i produktów nieżywnościowych. Odnotowaliśmy również silny rozwój w kategorii napojów, a partnerstwa z ekskluzywnymi markami mogą mieć duży wpływ na polski handel detaliczny – odkreśla Head of Business Development & Marketing w SRG International.

Na celowniku SRG International jest też branża HoReCa

Wouter Schepers wskazuje, że jego firma nie ogranicza się wyłącznie do współpracy z handlem detalicznym. – Jesteśmy także wyznaczonym europejskim partnerem w zakresie usług gastronomicznych i jest to część naszej strategii dla Polski, choć handel detaliczny to sektor, na którym skupiamy się najbardziej – wyjaśnia.

Dodaje, że w skali globalnej szczególnie marka Reese’s dobrze radzi sobie w gastronomii poprzez współprace z sieciami fast foodów, takich jak McDonalds, Five Guys, Circle K i 7 Eleven. Schepers nie wyklucza, że do nawiązania tego typu partnerstw może dojść także w Polsce.

19.02.2025 / 18:36
StoryEditor
Lidl uruchomił sklep na TikToku. Nie zgadniecie, co sprzedaje na TikTok Shop!
Lidl uruchomił sklep na TikToku (fot. Shutterstock, fotomontaż: wiadomoscihandlowe.pl)

Lidl po raz kolejny zaskakuje swoich klientów innowacyjnym podejściem do sprzedaży. Sieć stała się pierwszym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który uruchomił własny sklep na platformie TikTok Shop. Na początek Lidl wprowadził do sprzedaży specjalny zestaw dla fanów wysokobiałkowej diety, który można kupić za jedyne 5 funtów – choć jego wartość rynkowa jest ponad sześciokrotnie wyższa.

Lidl zdecydował się na odważny krok, wchodząc na rynek e-commerce poprzez jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. 

Produkty wysokoproteinowe Lidla na To...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.02.2025 / 08:36
StoryEditor
Chińczycy przejmą właściciela sieci MediaMarkt? Trwają rozmowy z akcjonariuszami
Sklep sieci MediaMarkt (fot. Bartek Kaszuba)

Według agencji Bloomberg JD.com jest zainteresowane przejęciem spółki Ceconomy. To właściciel m.in. sieci elektromarketów MediaMarkt.

JD.com zwróciła się niedawno do Ceconomy w sprawie potencjalnej transakcji i zaczęła sondować dużych akcjonariuszy niemieckiej spółki – twierdzą źródła do których dotarł Bloombe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 13:41