Grupa Delko, sieć hurtowni chemiczno-kosmetycznych, odnotowała w pierwszym półroczu roku obrotowego, trwającego od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., przychody netto w wysokości 402,5 mln zł, wobec 448 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej spadł w tym ujęciu z 11,4 mln zł do 661 tys. zł, a zysk netto, który rok wcześniej wyniósł niespełna 11,4 mln zł, w omawianym okresie był ujemny – strata to 292 tys. zł.
"W drugim kwartale roku obrotowego 2024/2025 Grupa Delko odnotowała istotny spadek sprzedaży oraz zysku netto, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i w porównaniu z pierwszym kwartałem bieżącego roku obrotowego. Niestety, spadek sprzedaży przełożył się również na pogorszenie marży oraz wyniku finansowego Grupy" – czytamy w liście nowego zarządu do akcjonariuszy.
Odbudowa utraconego rynku i sprzedaży
"Od stycznia 2025 r. skupiamy nasze działania na odbudowie utraconego rynku i zwiększeniu sprzedaży. Sukcesywnie odbudowujemy relacje z dostawcami, otwieramy nowe placówki handlowe oraz zamykamy sklepy nierentowne.
W ramach działań wspierających sprzedaż przeprowadziliśmy akcję promocyjno-dystrybucyjną na wkłady marki własnej Granit, skierowaną zarówno do kanału hurtowego, jak i detalicznego. Akcja ta przyczyniła się do wzrostu sprzedaży i poszerzenia zasięgu dystrybucji tej kategorii produktów.
W segmencie „higiena” zrealizowaliśmy kampanię dystrybucyjną nastawioną na zwiększenie obecności geograficznej naszych produktów. Efektem tych działań było pozyskanie nowych klientów oraz skuteczna promocja oferty podczas lokalnych targów handlowych.
W kategorii „karma dla zwierząt” dokonaliśmy trwałego obniżenia cen produktów marki własnej Łasuch, co powinno przełożyć się na wyraźny wzrost ich sprzedaży" – podaje zarząd.
Dywersyfikacja zakupów i rozwój marek własnych
Grupa rozpoczęła również dywersyfikację kanałów zakupowych, co pozytywnie wpływa na konkurencyjność oferty zakupowej. Jednocześnie intensyfikowane są działania marketingowe zmierzające do zwiększenia rozpoznawalności marek własnych poprzez kampanie reklamowe w ogólnopolskich mediach branżowych.
Zintensyfikowano rozwój marek własnych w ramach produktów Delko. Trwają prace nad wprowadzeniem nowych kategorii, szczególnie w obszarze „zdrowie” i „ochrona zdrowia”, z naciskiem na promocję zdrowego stylu życia, zarówno wśród osób aktywnych fizycznie, jak i seniorów.
"Z przyjemnością informujemy, że już w pierwszych miesiącach naszej działalności zauważyliśmy znaczną poprawę wyników operacyjnych" – zapewniają nowe władze spółki.
Komentarze (4)
Zostaw swoje komentarze