21.08.2020 / 11:19
StoryEditor

Wawel notuje w I półroczu 2020 r. znaczny spadek przychodów i zysków. Pandemia zdusiła popyt

Zakład produkcyjny firmy Wawel znajduje się w podkrakowskich Dobczycach przy ulicy Wawelskiej 6 ()
W pierwszym półroczu 2020 r. Wawel odnotował spadek przychodów o 13 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2019 r. – 208 mln wobec 240 mln rok wcześniej. Mimo radykalnego ograniczania kosztów zysk netto spadł do 13,2 mln zł z 18,7 mln zł przed rokiem.

Na łączny spadek przychodów w skali półrocza złożył się 6-proc. spadek w I kwartale i aż 25-proc. Spadek w II kwartale, gdy wprowadzono lockdown w związku z pandemią. Koszty prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 15:20
StoryEditor
Właściciel Biedronki dostał zgodę od urzędu. Stworzy sieć 1500 sklepów
Kolumbijska sieć Ara przejmuje właśnie 75 sklepów lokalnej sieci Colsubsidio (fot. archiwum)

Jerónimo Martins rośnie w Ameryce Łacińskiej. Grupa celuje w 1500 sklepów i jest na dobrej drodze, aby już niedługo spełnić ten plan. Urząd antymonopolowy w Kolumbii właśnie zatwierdził umowę, która pozwala na przejęcie 75 placówek lokalnej sieci.

Sieć kolumbijskich supermarketów z Ara, należąca do portugalskiej grupy Jerónimo Martins, planuje otworzyć w tym roku 150 sklepów.  Liczba ta może znacząco wzrosnąć, gdyż f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 16:39
StoryEditor
Krzysztof Dobczyński, Netto: Nie zakładamy górnego pułapu wysycenia markami własnymi [RETAIL TRENDS 2025]
Krzysztof Dobczyński, dyrektor handlowy w Netto Polska (w środku) podczas debaty ”Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?” na kongresie Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieci handlowe w Polsce od lat prowadzą własną politykę dotyczącą udziału private label w swoim asortymencie. Niektóre z nich, zwłaszcza te pozycjonujące się jako dyskonty, celowo zwiększają udział produktów marek własnych, by oferować konkurencyjne ceny i zapewnić sobie wyższe marże. Inne, bardziej premium lub zorientowane na to, żeby zapewnić klientom szeroki wybór, utrzymują niższy udział marek własnych, stawiając na różnorodność i rozpoznawalność marek producentów.

Benchmark poziomu wysycenia ofertą marek własnych bywa więc różny – zależy od strategii rynkowej, profilu klienta i skali działania. W Lidlu czy Biedronce udział ten sięga nawet...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 09:13