Powołując się na dane rynkowe firmy Mintel można zauważyć, że jeszcze do niedawna przekąski były spożywane między śniadaniem, obiadem, a kolacją. Obecnie coraz częściej zastępują jeden z posiłków lub stanowią znaczący dodatek do niego. Żyjemy coraz szybciej i często zmuszeni jesteśmy spożywać produkty z kategorii „on-the- go”. Zgodnie z badaniami Mintela, około 50 proc. polskich konsumentów sięga po przekąski w ciągu dnia, a coraz więcej z nich z nich wybiera te, z kategorii „zdrowe”. Konsumenci coraz częściej czytają składy produktów, upewniając się, że są one bogate w wartości odżywcze oraz że nie znajdują się w nich niepożądane składniki i konserwanty.
Marka Bakal, która zauważa trendy rynkowe i nie pozostaje wobec nich obojętna, stworzyła unikatową linię przekąsek BAKAL Vintage. To ukłon w stronę osób, które poszukują zdrowych przekąsek, dzięki którym szybko zaspokoją uczucie głodu. Gama produktów to bogate w wartości odżywcze orzechy: nerkowce, ziemne, migdały oraz pistacje. Wybór asortymentu nie jest przypadkowy. Jak przekonują nas badania, między innymi firmy Mintel, orzechy te są najbardziej popularne wśród polskich konsumentów.
Dbając o zdrowy wymiar przekąsek, orzechy Bakal Vintage zostały wyprażone w piecu bez dodatku tłuszczu. Smak produktów został wzbogacony poprzez dodanie delikatnego pyłu solnego, który nadał im lekko wyczuwalny słony posmak. Podążając za programem dbania o środowisko i szanując je, produkty prażone są w nowoczesnym piecu elektrycznym, który nie emituje do atmosfery szkodliwych pyłów.
Produkty Bakal Vintage dostępne są obecnie w dwóch wariantach opakowań: o gramaturze od 80 do 100 g oraz paczki „ready to go” o gramaturze 30 g. Marka Bakal Vintage wyróżnia się na rynku innowacyjnym wzorem opakowań, które nadają produktom ponadczasowy wygląd i tym samym zdobywają uznanie u szerokiej gamy klientów w każdym wieku.
W 2018 roku szata graficzna opakowań została nominowana do prestiżowej nagrody „Dobry wzór”, a produkty z linii Bakal Vintage otrzymały srebrną nagrodę w badaniu „Perły Rynku FMCG 2018”.