15.11.2018 / 10:25
StoryEditor

Grupa cukrownicza Pfeifer & Langen chce do 2019 r. wydać w Polsce ponad 400 mln zł

(Źródło: diamant.pl)
260 mln kosztowała grupę Pfeifer & Langen, producenta cukru Diamant, modernizacja cukrowni w Środzie Wielkopolskiej. Dzięki nowej infrastrukturze średzka cukrownia może teraz przerabiać 12 000 ton buraków na dobę (wcześniej było to 7500 ton), co pozwala na produkowanie 250 000 ton cukru rocznie. Inwestycja przyczyni się także do zwiększenia areału uprawy buraka z obecnych 29 906 ha do 45 000 ha.

Rozbudowa cukrowni umożliwi Grupie Pfeifer & Langen efektywniejsze konkurowanie na polskim i europejskim rynku cukru. Dzięki modernizacji cukrownia w Środzie Śląskiej otrzymała zbiorniki nierdzewne soku gęstego, które umożliwiają przechowywanie tego półproduktu do wiosny następnego roku. Zmniejszyły się znacznie zużycie energii oraz emisja hałasu. W kolejnym etapie zakład w Środzie Wielkopolskiej zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania.

To wszystko usprawni realizację celu firmy, jakim jest dostarczenie na terenie Polski, Europy Zachodniej i Południowej cukru białego oraz szerokiej gamy nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych. Przedsiębiorstwo Pfeifer & Langen Polska w swoich cukrowniach w Wielkopolsce zatrudnia ponad 600 osób, współpracuje z około 500 lokalnymi firmami i usługodawcami, ma partnerskie relacje z ponad 5000 wielkopolskich plantatorów.

– Modernizacja cukrowni to nasza odpowiedź na nowe warunki, które stawia rynek. Unowocześniony zakład pozwoli nam znacząco obniżyć koszty, zintensyfikować i spolaryzować produkcję oraz dynamicznie wykorzystać efekt skali – mówi Piotr Janiec, członek zarządu P&L.

Spożycie cukru per capita [na jednego mieszkańca – red.] utrzymuje się od dłuższego czasu na poziomie około 40 kg rocznie. To kierunki sprzedaży cukru się zmieniają.

– Dziś mniej spożywa się go „z cukiernicy”, za to znacznie więcej w postaci produktów przetworzonych, np. w napojach, jogurtach, wyrobach piekarniczych, cukierniczych itp. Kiedyś te proporcje były bardziej wyrównane. Z drugiej strony musimy pamiętać, że populacja ludności na świecie wzrasta. Są regiony, gdzie produkuje się więcej cukru, a spożywa się go mniej, ale są i takie regiony, gdzie produkcji nie ma, a cukier sprzedaje się bardzo dobrze. Chcemy nasz cukier eksportować, zwiększymy produkcję, stworzymy nowe miejsca pracy, umożliwimy plantatorom szybszy rozwój i, oczywiście, będziemy zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów – wyjaśnia Roman Kubiak, prezes spółki Pfeifer & Langen Polska.

19.11.2024 / 14:40
StoryEditor
Tabliczka czekolady z kremem pistacjowym za kilkaset złotych? Social media wykreowały nowy trend, klienci stoją w kolejkach

TikTok i Instagram wzbudziły duże zapotrzebowanie na specyficzny rodzaj czekolady - cena za jedną tabliczkę dochodzi do 15 euro w sklepie, na e-bayu można ją odsprzedać nawet za kilkaset euro. Producenci nie nadążąją z dostarczaniem konkretnego składnika, żeby móc zrealizować wszystkie zamówienia.

Żadne słodycze nie są obecnie tak wysoko na topie, jak czekolada z Dubaju (Dubai Chocolate). Konkretnie chodzi tabliczkę czekolady, wypełnioną kremem pistacjowym - ale o chrupk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.11.2024 / 11:05
StoryEditor
Niedługo Black Friday. Jakie pokolenie najbardziej skorzysta z promocji?
Jakie pokolenie najbardziej skorzysta z Black Friday? (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Black Friday, który swoje korzenie ma w Stanach Zjednoczonych, z roku na rok zyskuje popularność również w Polsce. Według badań PMR Market Experts, ponad połowa Polaków (54 proc.) planuje w tym roku wziąć udział w konsumpcyjnym święcie.

- Aż 84 proc. osób, które skorzystały z rabatów rok temu, planuje to powtórzyć, podczas gdy 14 proc. jeszcze się waha. Natomiast z osób, które w 2023 roku nie brały udziału w wy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2024 00:22