Rozbudowa cukrowni umożliwi Grupie Pfeifer & Langen efektywniejsze konkurowanie na polskim i europejskim rynku cukru. Dzięki modernizacji cukrownia w Środzie Śląskiej otrzymała zbiorniki nierdzewne soku gęstego, które umożliwiają przechowywanie tego półproduktu do wiosny następnego roku. Zmniejszyły się znacznie zużycie energii oraz emisja hałasu. W kolejnym etapie zakład w Środzie Wielkopolskiej zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania.
To wszystko usprawni realizację celu firmy, jakim jest dostarczenie na terenie Polski, Europy Zachodniej i Południowej cukru białego oraz szerokiej gamy nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych. Przedsiębiorstwo Pfeifer & Langen Polska w swoich cukrowniach w Wielkopolsce zatrudnia ponad 600 osób, współpracuje z około 500 lokalnymi firmami i usługodawcami, ma partnerskie relacje z ponad 5000 wielkopolskich plantatorów.
– Modernizacja cukrowni to nasza odpowiedź na nowe warunki, które stawia rynek. Unowocześniony zakład pozwoli nam znacząco obniżyć koszty, zintensyfikować i spolaryzować produkcję oraz dynamicznie wykorzystać efekt skali – mówi Piotr Janiec, członek zarządu P&L.
Spożycie cukru per capita [na jednego mieszkańca – red.] utrzymuje się od dłuższego czasu na poziomie około 40 kg rocznie. To kierunki sprzedaży cukru się zmieniają.
– Dziś mniej spożywa się go „z cukiernicy”, za to znacznie więcej w postaci produktów przetworzonych, np. w napojach, jogurtach, wyrobach piekarniczych, cukierniczych itp. Kiedyś te proporcje były bardziej wyrównane. Z drugiej strony musimy pamiętać, że populacja ludności na świecie wzrasta. Są regiony, gdzie produkuje się więcej cukru, a spożywa się go mniej, ale są i takie regiony, gdzie produkcji nie ma, a cukier sprzedaje się bardzo dobrze. Chcemy nasz cukier eksportować, zwiększymy produkcję, stworzymy nowe miejsca pracy, umożliwimy plantatorom szybszy rozwój i, oczywiście, będziemy zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów – wyjaśnia Roman Kubiak, prezes spółki Pfeifer & Langen Polska.