22.01.2023 / 18:44
StoryEditor

Jajko symbolem inflacji. Co jest przyczyną kryzysu jajecznego na świecie?

Ptasia grypa, wysokie ceny paszy i zmiany w prawie przyczyniły się do wysokich cen jaj w kilku państwach (Shutterstock)
Wysokie ceny pasz spowodowane wojną na Ukrainie, zapowiadane wprowadzenie zakazu chowu klatkowego oraz choroby doprowadziły do tego, że w wielu krajach zaczyna brakować jaj. Tylko przez ostatnie trzy dni czołowe światowe media informowały o kryzysie jajecznym w Stanach Zjednoczonych, Malezji i Nowej Zelandii, a w mediach społecznościowych pojawił się termin "eggflation".

W Polsce w 2022 roku cena jaj wzrosła o 27,8 proc., a w samym grudniu o 2,6 proc. Pomimo tego, że w ub. miesiącu jajka były najszybciej drożejącymi produktami spożywczymi, po ow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.02.2025 / 10:27
StoryEditor
Orlen chwali się wynikami za 2024 rok. Prezes Fąfara ogłasza pobicie rekordu w detalu, ale...
Orlen (fot. Skorzewiak/Shutterstock)

Grupa Orlen miała w ostatnim kwartale zeszłego roku przychody na poziomie 77,2 mld zł co przełożyło się na zysk netto na poziomie 4,6 mld i EBITDA LIFO w wysokości 12,6 mld zł. W całym roku spółka zanotowała 297 mld zł przychodu i 35,8 mld EBITDA LIFO. Miała też mieć rekordowy wynik wolumenowy w detalu w ostatnim kwartale, chociaż wynik EBITDA był słabszy. W całym roku sprzedaż przekroczyła 3 mld zł.

– To był bardzo dobry kwartał dla Orlenu. Osiągnęliśmy świetne wyniki operacyjne. Zakończyliśmy prace nad strategią, która została doskonale przyjęta przez rynek i przyczyniła s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.03.2025 / 15:25
StoryEditor
Sieci handlowe szukają zysków w nowych obszarach. Retail media mogą być tym, czego poszukują
Na zdj. panel dyskusyjny podczas Retail Media Summit 2025 w Bukareszcie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Retail media są jak bitcoin w pierwszych latach. Nie wydajcie ich na pizzę, będą rosły - mówił podczas zorganizowanej w Bukareszcie konferencji Retail Media Summit 2025 Dan Marc, CEO i współzałożyciel Footprints AI.

Dan Marc nawiązał w ten sposób oczywiście do pierwszej udokumentowanej transakcji, w której bitcoin użyty został do zakupu fizycznego produktu. Mieszkaniec Florydy w 2010 r. nab...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. marzec 2025 22:21