Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

03.07.2017 / 08:30
StoryEditor

Zbyt tanie piwo? Akcyza na alkohole powinna być bardziej sprawiedliwa

piwo (fot. Konrad Kaszuba)
Polityka alkoholowa państwa polskiego jest niespójna zarówno w aspekcie fiskalnym, jak i w zakresie ochrony zdrowia. Duże różnice w stawkach podatku akcyzowego pomiędzy różnymi typami napojów nie sprzyjają ograniczeniu spożycia alkoholu ogółem. Piwo stało się najczęściej pitym i nadużywanym napojem alkoholowym, na co wpływ miały preferencje podatkowe i możliwość reklamy. Ograniczenie tych różnic może mieć stymulujący wpływ na rynek i zmniejszyć szarą strefę – to wnioski płynące z najnowszej analizy Fundacji Republikańskiej pt. „Produkcja i rynek napojów spirytusowych względem pozostałych napojów alkoholowych”.

Branża napojów spirytusowych corocznie zasila Skarb Państwa kwotą 12,5 mld zł i generuje prawie 100 tysięcy miejsc pracy. Polskie gorzelnie wykorzystują ponad 900 tysięcy ton pł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.04.2025 / 10:10
StoryEditor
Dino ma ambitne plany. Grupa chce wydać niemal 2 mld zł na rozbudowę sieci sklepów i logistyki
Logo sieci sklepów Dino (fot. Wiadomoscihandlowe.pl/kk)

Najnowsze doniesienia z Grupy Kapitałowej Dino Polska sugerują, że ambicja rozwoju pozostaje silna, a za deklaracjami idą konkretne, znaczące kroki. Jakie plany i inwestycje skrywa gigant, który nieustannie zmienia krajobraz polskich miejscowości?

Grupa Kapitałowa Dino Polska konsekwentnie realizuje strategię dynamicznego rozwoju, co znajduje potwierdzenie w jej wynikach finansowych za rok 2024 oraz w planowanych na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.04.2025 / 08:19
StoryEditor
Marek Lipka w nowej branży. Gdzie będzie pracował były członek zarządu Carrefoura i szef Eurocash Franczyza?
Marek Lipka (fot. mat. prasowe)

"Zmiany są potrzebne, zmiany napędzają i otwierają nowe możliwości. Szczególnie, jeśli są to możliwości nowej branży..." - przekazał Marek Lipka, w ostatnich latach związany z Grupą Eurocash, a wcześniej przez ponad dwie dekady pracujący dla Carrefour Polska. Wiemy, gdzie menedżer będzie kontynuował swoją karierę.

Marek Lipka od kwietnia 2025 r. pracuje w Polskiej Grupie Farmaceutycznej. Objął w spółce stanowisko dyrektora ds. handlu oraz łańcucha dostaw.

Dwie dekady w Carrefourze

...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 12:41