Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

22.11.2019 / 15:13
StoryEditor

Sejm podniósł akcyzę na alkohol. Podwyżka łączy i dzieli branżę

Rząd przyjął wczoraj nowelizację ustawy, w wyniku której podatek akcyzowy na alkohol wzrośnie o 10% ()
Dwie największe alkoholowe branże – piwna i spirytusowa – licytują się między sobą, którą z nich bardziej zaboli podwyżka akcyzy. Zgodne są natomiast, że zamiast planowanych przez rząd korzyści indeksacja podatku przyniesie budżetowi stratę. 

Wczoraj rząd przyjął nowelizację ustawy, w wyniku której podatek akcyzowy na alkohol i wyroby tytoniowe wzrośnie o 10% (a nie o 3%, jak niedawno zapowiadał). Podwyżką mają być o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2024 / 08:32
StoryEditor
Ten rok należy do sklepów convenience, Polacy wybierają je coraz chętniej [ANALIZA]
Nowa Żabka z rozbudowaną ofertą gastro

Analiza zachowań ponad 1,5 mln konsumentów w trzecim kwartale 2024 pokazała, że w sklepach convenience wyraźnie wzrósł ruch - aż o 9,5 proc. rdr. W tym okresie w hipermarketach zwiększył się o podniósł 1,7 proc., a spadł w supermarketach (o 10,6 proc.) oraz w dyskontach (7 proc.) - wynika z analizy, przeprowadzonej przez Proxi.cloud.

Formatowi convenience przybyło również klientów – o 0,7 proc. Pozostałe segmenty zanotowały spadki – od 4,8 proc. do 1,5 proc. Do tego rdr. zwiększył się udział placówek conveni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2024 / 16:40
StoryEditor
Biedronka wykorzystuje kapitał obrotowy jako broń, ale też jako narzędzie wspierania mniejszych dostawców
(fot. mat. prasowe)

Szefowa finansów JM skomentowała politykę negocjacyjną sieci Biedronka. Wyjaśnia, że kapitał pracujący jest bronią zwiększającą możliwości negocjacyjne. Ale służy też do wspierania mniejszych dostawców.

Ana Luisa Virginia wyjaśnia, jak Biedronka wykorzystuje kapitał pracujący do zachowania dobrej pozycji negocjacyjnej oraz do dywersyfikacji portfolio dostawców.

– Terminy p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 23:46