Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

30.04.2024 / 16:20
StoryEditor

Maspex sfinalizował przejęcie Becherovki. To już 21. akwizycja w historii polskiej grupy spożywczej

Na zdj. Becherovka (fot. Radomir Rezny/Shutterstock)
Czeska spółka Jan Becher - Karlovarská Becherovka należy już do Grupy Maspex. Przejęcie zostało sfinalizowane ostatniego dnia kwietnia. Od 1 maja to Maspex będzie odpowiadał za produkcję i sprzedaż alkoholu marki Becherovka.

Maspex przejął zarówno samą markę Becherovka, jak i zakład produkcyjny wraz z magazynem w Karlovych Varach (Czechy). To już 21. akwizycja w historii Maspeksu, a zarazem drugie przejęcie na rynku czeskim.

Becherovka to popularny likier ziołowy i zarazem najstarsza marka alkoholu w Czechach. Brand istnieje już od ponad 200 lat.

"Akwizycja pozwoli na rozszerzenie portfolio Maspeksu o wyjątkowy produkt, ale również jest dowodem umacniania pozycji na rynku napojów alkoholowych, na którym firma jest obecna od 2022 roku. Becherovka jako silna i ceniona marka, doskonale wpisuje się w strategię Grupy Maspex, opierającą się na zapewnianiu konsumentom produktów najwyższej jakości" - podał Maspex, ogłaszając sfinalizowanie transakcji.

Na czym skupi się Maspex?

- Obecnie naszym głównym priorytetem jest integracja oraz utrzymanie sprzedaży, poprzez efektywne włączenie Becherovki do naszej oferty. Bez wątpienia będziemy kontynuować inwestycje w markę zarówno poprzez rozwój produktu, jak i działania marketingowe. Becherovkę chcemy także wspierać międzynarodowo. Dlatego produkt będzie dostępny w ofercie naszych oddziałów, a także planujemy jego ekspansję na rynki eksportowe, dzięki czemu jeszcze większa liczba konsumentów będzie miała szansę delektować się wyjątkowym smakiem wyrobów tej marki - mówi Wioleta Czaja, dyrektor generalna Maspeksu na rynkach Czech i Słowacji.

Maspex twierdzi, że jego najnowsza akwizycja przyniesie korzyści partnerom firmy w Czechach i na Słowacji, którzy "zyskają dostęp do bogatszej oferty" napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

Portfolio Maspeksu coraz większe

Przychody Maspeksu, największego producenta żywności w Polsce, w 2023 r. sięgnęły 15 mld zł. Firma jest właścicielem ok. 70 marek, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin i Puchatek.

Od 2022 r. Maspex obecny jest na rynku alkoholi. Zadebiutował na nim, gdy przejął CEDC - producenta wódki i największego importera zagranicznych alkoholi w Polsce. W portfolio firmy znajdują się takie marki, jak Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols.

14.02.2025 / 09:08
StoryEditor
Jak smakują walentynki w Polsce? Pyszne.pl ujawnia statystyki
Walentynki to czas serc kwiatów i… pełnych talerzy (fot. Pyszne.pl)

W walentynki miłość unosi się w powietrzu… i jak się okazuje ma smak sushi i włoskiej kuchni. Tego dnia Polacy składają znacznie więcej zamówień niż zwykle i chętniej pozwalają sobie na kulinarne przyjemności. Jaki więc jest przepis Polaków na idealny walentynkowy wieczór?

Walentynki to czas serc, kwiatów i… pełnych talerzy. Według Raportu Trendów 2025 Pyszne.pl dla 65 proc. Polaków smaczny posiłek to najlepsze dopełnienie miłych chwil. A skoro pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.02.2025 / 11:08
StoryEditor
Amic rusza z nową promocją na kawę. Trzeba zbierać pieczątki
Stacja Amic Energy (fot. Fot. Mat. Prasowe)

Sieć stacji paliw Amic Energy wprowadza nową promocję dla miłośników kawy. W ramach akcji „7. kawa gratis” klienci Amic Club mogą zbierać pieczątki za zakup kawy i odebrać darmowy napój po uzbieraniu sześciu stempli w aplikacji.

Kawa dostępna na stacjach AMIC Energy to mieszanka Arabiki i Robusty, która charakteryzuje się typowo włoskim smakiem, stylem i aromatem. Firma chwali się, że wysoką jakość kawy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 08:15