Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

30.04.2024 / 16:20
StoryEditor

Maspex sfinalizował przejęcie Becherovki. To już 21. akwizycja w historii polskiej grupy spożywczej

Na zdj. Becherovka (fot. Radomir Rezny/Shutterstock)
Czeska spółka Jan Becher - Karlovarská Becherovka należy już do Grupy Maspex. Przejęcie zostało sfinalizowane ostatniego dnia kwietnia. Od 1 maja to Maspex będzie odpowiadał za produkcję i sprzedaż alkoholu marki Becherovka.

Maspex przejął zarówno samą markę Becherovka, jak i zakład produkcyjny wraz z magazynem w Karlovych Varach (Czechy). To już 21. akwizycja w historii Maspeksu, a zarazem drugie przejęcie na rynku czeskim.

Becherovka to popularny likier ziołowy i zarazem najstarsza marka alkoholu w Czechach. Brand istnieje już od ponad 200 lat.

"Akwizycja pozwoli na rozszerzenie portfolio Maspeksu o wyjątkowy produkt, ale również jest dowodem umacniania pozycji na rynku napojów alkoholowych, na którym firma jest obecna od 2022 roku. Becherovka jako silna i ceniona marka, doskonale wpisuje się w strategię Grupy Maspex, opierającą się na zapewnianiu konsumentom produktów najwyższej jakości" - podał Maspex, ogłaszając sfinalizowanie transakcji.

Na czym skupi się Maspex?

- Obecnie naszym głównym priorytetem jest integracja oraz utrzymanie sprzedaży, poprzez efektywne włączenie Becherovki do naszej oferty. Bez wątpienia będziemy kontynuować inwestycje w markę zarówno poprzez rozwój produktu, jak i działania marketingowe. Becherovkę chcemy także wspierać międzynarodowo. Dlatego produkt będzie dostępny w ofercie naszych oddziałów, a także planujemy jego ekspansję na rynki eksportowe, dzięki czemu jeszcze większa liczba konsumentów będzie miała szansę delektować się wyjątkowym smakiem wyrobów tej marki - mówi Wioleta Czaja, dyrektor generalna Maspeksu na rynkach Czech i Słowacji.

Maspex twierdzi, że jego najnowsza akwizycja przyniesie korzyści partnerom firmy w Czechach i na Słowacji, którzy "zyskają dostęp do bogatszej oferty" napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

Portfolio Maspeksu coraz większe

Przychody Maspeksu, największego producenta żywności w Polsce, w 2023 r. sięgnęły 15 mld zł. Firma jest właścicielem ok. 70 marek, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin i Puchatek.

Od 2022 r. Maspex obecny jest na rynku alkoholi. Zadebiutował na nim, gdy przejął CEDC - producenta wódki i największego importera zagranicznych alkoholi w Polsce. W portfolio firmy znajdują się takie marki, jak Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols.

24.06.2024 / 09:04
StoryEditor
Będzie przyspieszenie w sprawie „VAT-u w erze cyfrowej”? Jest apel polskiego ministra
Andrzej Domański (fot. Ministerstwo Finansów)
Minister finansów Andrzej Domański zaapelował o wprowadzenie podatku dla platform cyfrowych. Jego zdaniem nie mogą być one uprzywilejowane względem innych firm.

Już w grudniu 2022 roku Komisja Europejska opublikowała propozycje zmian w kwestii podatku VAT, które mają zwiększyć efektywność jego pobierania i zmniejszyć skalę oszustw. Sam ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2024 / 11:21
StoryEditor
MediaMarkt ma nowego dyrektora e-commerce
Marek Dorsz objął funkcję dyrektora e-commerce w sieci MediaMarkt (fot. mat. pras.)
Marek Dorsz objął funkcję dyrektora e-commerce w sieci MediaMarkt. Zastąpił na tym stanowisku Jorena Neefa, który zarządzał strategią e-commerce w Polsce w ostatnich miesiącach.

Marek Dorsz posiada niemal 20-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce, w tym na stanowiskach menadżerskich i dyrektorskich. Posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie m.in. z ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 05:40