25.01.2021 / 10:23
StoryEditor

Syropy i napoje słodzone zamieniają się w suplementy diety. Firmy omijają podatek cukrowy

Podatek cukrowy nie obejmuje suplementów diety ()
Obowiązujący od 1 stycznia 2021 r. tzw. podatek cukrowy, obejmujący większość napojów z dodatkiem cukru lub substancji słodzących skokowo podniósł ceny tych produktów, co grozi znaczącym zmniejszeniem popytu. Podatek nie obejmuje jednak m.in. suplementów diety. Wiele wskazuje na to, że fala rejestracji nowych napojów-suplementów ma związek z opłatą cukrową, choć producenci z reguły wskazują na odmienne motywacje – relacjonuje portal mycompanypolska.pl.

Opłata od środków spożywczych – nie nazwana wprost podatkiem, tylko opłatą cukrową – to nowa danina, obowiązująca od 1 stycznia 2021 r. Jest nakładana na napoje z dodatkiem cukr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2024 / 10:50
StoryEditor
Retail Trends 2024. Artur Czajka, GfK: Dlaczego klienci są mniej lojalni wobec sklepów małoformatowych?
Podczas tegorocznego kongresu Retail Trends 2024 Artur Czajka, Strategic Insights Manager w CPS GfK w prezentacji "Franczyza i handel tradycyjny – potencjał i wyzwania" zaprezentował dane ilustrujące sytuację na rynku sklepów małoformatowych. Wciąż ich ubywa, ale wolniej niż w poprzednich latach. Uczestnictwo we franczyzie znacznie zwiększa pozycję rynkową małych sklepów. Pierwszorzędnym zadaniem sieci franczyzowych jest budowanie lojalności konsumentów.

– Według naszych obliczeń w zeszłym roku było w Polsce 55 tys. sklepów małoformatowych, jest to duża liczba. Od wielu lat obserwujemy jednak spadki, sklepów małoformatowych ubyw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2024 / 14:26
StoryEditor
Sprawdź jak wyglądają Delikatesy Merkus po remodelingu
Delikatesy Merkus
Delikatesy Merkus realizują gruntowny proces remodelingu swoich placówek. Każdy sklep projektowany jest indywidualnie, uwzględniając specyfikę lokalizacji, charakter mieszkańców, miejscową architekturę oraz aspekty historyczne.
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 06:27