17.06.2019 / 16:12
StoryEditor

Ceny żywności znowu idą w górę: wieprzowina, warzywa i owoce wpływają na inflację

kasjerka w sklepie (fot. materiały prasowe, Tesco Polska)
Pogoda nie rozpieszcza rolników już drugi rok z rzędu, a epidemia afrykańskiego pomoru świń panująca w Chinach ma wpływ na ceny mięsa niemal na całym świecie. Za niektóre produkty już teraz zapłacić musimy ponad 200 proc. ubiegłorocznych cen. Nie pozostaje to bez wpływu na poziom inflacji, która na razie utrzymuje się na poziomie 2,4 proc., ale w III kwartale roku może wzrosnąć.

Najszybciej rosną ceny żywności, którą polscy konsumenci kupują najczęściej. To wydatki, które w przeciętnym budżecie konsumenckim stanowią ponad jedną piątą jego wartości. Z os...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.02.2025 / 13:00
StoryEditor
Lidl zainstalował już 300 butelkomatów. Ponad 650 sklepów wciąż na nie czeka
Butelkomaty są już w 300 sklepach sieci Lidl (fot. Lidl)

W październiku 2025 roku w Polsce oficjalnie rusza system kaucyjny, który ma na celu zwiększenie poziomu zbiórki butelek plastikowych i puszek. Mimo zawirowań prawnych, związanych z przesuwanym terminem jego obowiązywania, sieć Lidl sukcesywnie wstawia urządzenia do kolejnych swoich sklepów.

Aby przygotować swoich klientów na tę zmianę Lidl Polska - podobnie jak inne sieci handlowe - testuje system kaucyjny, udostępniając im 300 butelkomatów w różnych regionach Pols...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.02.2025 / 15:26
StoryEditor
Sławomir Leszczyński, Makro Polska: Koncentrujemy się na budowaniu zdrowego biznesu sieci franczyzowej Odido w koncepcie Elevate
Sławomir Leszczyński, Makro Polska (mat. prasowe)

Sławomir Leszczyński, członek zarządu i dyrektor pionu handlowego w Makro Polska: Rok 2024 r. był trudny dla całego handlu niezależnego, a dla nas nawet trudniejszy. Skupiamy się na budowie zdrowego biznesu pod szyldem sieci franczyzowej Odido w projekcie Elevate – mówi menedżer.

Jak z perspektywy Makro Polska kształtuje się sytuacja na rynku handlu detalicznego? Nie jest łatwo?

Z punktu widzenia handlu detalicznego był to dla nas stosunkowo ciężki r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 12:15