08.06.2018 / 12:24
StoryEditor

Coca-Cola wprowadza „czystą” wersję napoju

(Instagram Coca-Cola Japonia)
Coca-Cola Clear – taką nazwę nosi nowy produkt międzynarodowego giganta. Jest przezroczysty ze względu na brak zawartości karmelu.

O sprawie pisze portal gazeta.pl. Nowa Coca-Cola trafi na razie rynek japoński. Nie zawiera ona karmelu, oraz pozostałych cukrów, ma za to wzmocniony, cytrynowy aromat. Będzie sprzedawana w butelkach o pojemnościach 500 i 280 ml. Na półki japońskich sklepów trafi już 11 czerwca.  

Gazeta.pl przypomina także, że to nie pierwszy tego typu produkt w portfolio Coca-Coli. W latach 90 wprowadziła na rynek podobne rozwiązanie pod nazwą Tab Clear, które było odpowiedzią na produkt Pepsi Crystal. Obie marki szybko zniknęły ze sklepowych półek.

Coca-Cola od pewnego czasu eksperymentuje ze swoim flagowym produktem. Na rynku pojawiły się różne odmiany – Coca-Cola Zero, Coca-Cola Zero Sugar, Cherry Coke czy Coca-Cola Lime. W 2017 r. również w Japonii pojawiła się wersja funkcjonalna, Coca-Cola Plus, z zawartością dietetycznego błonnika.

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Lepiej się opyla kupić butelkę lekko gazowenej cisowianki czy innej tam wody dorzucić cytrynę i już. A nie płacić 5 zł za butelkę czy ile tam ten napój będzie stał

Antek
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

18.03.2025 / 18:11
StoryEditor
Pieczywożercy. Ile w każdym domu wydaje się na pieczywo oraz jak często i gdzie się je kupują? [DANE]
Dyskonty odpowiadają za 43 proc. wydatków na pieczywo (fot. Jeronimo Martins/Biedronka)

Pieczywo to produkt, który w Polsce kupuje praktycznie każdy. Produkty z tej kategorii są nabywane przez 99,9 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju – wynika z danych YouGov. W koszykach Polaków królują chleb i bułki, ale do głosu coraz mocniej zaczynają dochodzić inne rodzaje pieczywa.

W 2024 r. Polacy kupili 1,2 mln ton pieczywa, przeznaczając na nie 11,3 mld zł. Każde gospodarstwo domowe dokonało zakupu jakiegoś produktu z tej kategorii ponad 119 razy w roku i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł – wynika z danych YouGov, podanych przez "Rzeczpospolitą". 

Tradycyjny chleb i bułki to podstawa

Dane te pokazują też, że najbardziej powszechnym rodzajem pieczywa są chleb i bułki – nabywa je 99,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Dużą popularnością cieszą się też pieczywo chrupkie i chleb tostowy, kupowane odpowiednio przez 63,5 proc. oraz 60,3 proc. gospodarstw. Mniejsza jest grupa amatorów bułek do hot dogów i hamburgerów, które są obecnie kupowane przez co trzecie gospodarstwo (dokładnie 34,9 proc.).

Jak podkreśla Grzegorz Mech, menedżer ds. rozwoju w YouGov Poland absolutnym liderem rynku pieczywa są chleb i bułki – przypada na nie bez mała 95 proc. zakupów w ujęciu ilościowym. Pozostała, trzeba przyznać niewielka część rynku, przypada na chleb tostowy, którego udziały wynoszą 4 proc., oraz pieczywo chrupkie i bułki do hot dogów oraz hamburgerów, których udziały nie przekraczają 1 proc.

Street food ma głos

Dane YouGov pokazują jednak, że preferencje Polaków w odniesieniu do pieczywa ewoluują. Sprzedaż chleba i bułek spadła w ujęciu ilościowym w 2024 w porównaniu do roku 2023 o 0,7 proc. Trend spadkowy dotyczył też pieczywa chrupkiego, które zanotowało spadek o blisko 5 proc.

Odwrotnie rzecz się miała z pieczywem tostowym oraz bułkami do hot dogów i hamburgerów. Pierwszy zaliczyło wzrost sprzedaży ilościowej o pond 4 proc., drugie o przeszło 21 proc.

Gdzie Polacy chodzą po pieczywo?

Najchętniej wybieranym miejsca zakupu pieczywa są dyskonty – produkty z tej kategorii nabywa w nich niemal 95 proc. gospodarstw domowych, a kanał ten odpowiada za 43 proc. wydatków na nie. Na drugim miejscu w tym zestawieniu są tradycyjne małe sklepy, a na trzecim supermarkety.

***

Retail Trends 2025

Przypominamy, że trwa rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG oraz dowiedzieć się czegoś nowego o konsumentach. Kliknij tutaj, aby zapewnić sobie udział w kongresie.

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

27.03.2025 / 17:19
StoryEditor
Vinted rozwija ofertę i technologie. Jakich nowości mogą oczekiwać klienci platformy?
Vinted (fot. Boumen Japet/Shutterstock)

Vinted nieustannie udoskonala swoją platformę, wprowadzając nowe kategorie oraz funkcje ułatwiające sprzedaż i zakupy. W ostatnich miesiącach serwis wzbogacił się o nowe sekcje dla kolekcjonerów, rozwiniętą kategorię elektroniki oraz zaawansowane narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

Jak twierdzi platforma, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kolekcjonerstwem, Vinted rozszerzyło ofertę o kategorie dedykowane pasjonatom. Obecnie użytkownicy mogą sprzedawać i kupować m.in.: karty kolekcjonerskie i akcesoria, figurki kolekcjonerskie, pocztówki, gry planszowe i puzzle, monety i znaczki, pamiątki. To krok w stronę społeczności, która poszukuje unikalnych przedmiotów, chcąc jednocześnie zarobić na sprzedaży swoich kolekcji.

Elektronika na Vinted

Kategoria elektroniki na Vinted zyskuje na popularności. Użytkownicy mogą teraz handlować nie tylko konsolami i akcesoriami gamingowymi, ale także urządzeniami audio, czytnikami e-booków, tabletami i telefonami. Najnowszym dodatkiem są laptopy.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, Vinted wprowadziło opcjonalną Weryfikację Elektroniki. Za opłatą 20 zł kupujący mogą skorzystać z usług wyspecjalizowanego zespołu, który sprawdza funkcjonalność, stan oraz autentyczność urządzeń. Usługa obejmuje konsole, telefony, tablety i laptopy.

Analizy Vinted pokazują ciekawe trendy zakupowe. Najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe w kategorii elektronika to „Gry”, a wśród retro konsol największą popularnością cieszą się: Gameboy, GameCube, NES. Z kolei w modzie dominują wzory – w ubiegłym roku na platformie opublikowano ponad milion ogłoszeń z motywem w panterkę. Czerwiec był najbardziej fotograficznym miesiącem, ze średnio ośmioma zdjęciami na jedno ogłoszenie.

Nowością jest również filtr wzorów, wykorzystujący sztuczną inteligencję do automatycznego rozpoznawania deseni na zdjęciach. Dzięki temu kupujący mogą łatwiej wyszukiwać np. wzory kwiatowe, tie-dye czy zwierzęce.

Jakość rzeczy z drugiej ręki

Vinted umożliwia teraz filtrowanie odzieży według materiału. Najczęściej wyszukiwaną tkaniną jest bawełna, a użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na jakość ubrań. Według raportu Impact Report 84 proc. kupujących twierdzi, że zakupione na Vinted rzeczy mają jakość porównywalną do nowych. Sprzedający mogą teraz określić do trzech rodzajów tkanin w swoim ogłoszeniu, co pomaga kupującym szybciej znaleźć interesujące ich produkty.

Dane platformy ujawniają nietypowe zachowania użytkowników. Najczęściej wystawianym przedmiotem 26 grudnia 2024 roku były gry karciane. Z kolei jeśli chodzi o najdłuższy czas zastanawiania się nad zakupem, to jeden użytkownik czekał 398 dni, zanim zdecydował się kupić rzadką figurkę WWE. Do tego najbardziej lubianą skórzaną kurtką na platformie była Plein Sud 2002 Laced Distressed Brown Leather Jacket.

Dzięki nowym funkcjom i rosnącemu zainteresowaniu rynkiem rzeczy używanych, Vinted kontynuuje rozwój, dostosowując się do potrzeb użytkowników.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

01. kwiecień 2025 05:22