12.05.2021 / 08:48
StoryEditor

Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz: Mimo sytuacji na rynku nie zwalniamy tempa

Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz (fot. OSM Łowicz)
W trakcie pierwszej fali pandemii zderzyliśmy się z gwałtowną zmianą potrzeb rynku, koniecznością przeprofilowania produkcji pod sprecyzowane potrzeby sieci handlowych wywołane zapotrzebowaniem konsumenckim. Kolejne dwie fale COVID-19 nie były już tak intensywne pod kątem wyzwań. Dzisiaj jesteśmy silniejsi o te wszystkie doświadczenia - mówi Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz.

Wybuch pandemii koronawirusa zmienił wszystko. Jak OSM Łowicz poradził sobie z nowymi wyzwaniami?

Ostatnie kilkanaście miesięcy było dla każdej z branż czasem trudnym, nieprzewidywalnym, zaskakującym i daleko odbiegającym od przyjętych planów. Musieliśmy poradzić sobie z nową rzeczywistością i związaną z nią jeszcze bardziej dynamiczną organizacją pracy produkcji oraz administracji.

W trakcie pierwszej fali pandemii zderzyliśmy się z gwałtowną zmianą potrzeb rynku, koniecznością przeprofilowania produkcji pod sprecyzowane potrzeby sieci handlowych wywołane zapotrzebowaniem konsumenckim. Kolejne dwie fale COVID-19 nie były już tak intensywne pod kątem wyzwań.

Dzisiaj jesteśmy silniejsi o te wszystkie doświadczenia.

Czy dostosowanie się do rygorów bezpieczeństwa związanych z zagrożeniem COVID-19 było trudne?

Jako firma, która od wielu lat produkuje żywność i spełnia najwyższe standardy higieny i bezpieczeństwa nie mieliśmy kłopotów z dostosowaniem się do reguł, które zaczęły obowiązywać z początkiem pandemii. Dodatkowe wytyczne rządu nie stanowiły problemu.

Odzież ochronna, zasłanianie ust i nosa oraz dezynfekcja były u nas standardem już przed pandemią. Znaczna część pracowników administracyjnych skierowana została na pracę zdalną, a osoby, których charakter pracy na to nie pozwala, stosują się do zabezpieczeń w postaci maseczek, dezynfekcji oraz poddawane są regularnemu pomiarowi temperatury ciała.

Jaka jest strategia firmy na ten rok?

Mimo sytuacji na rynku nie zwalniamy tempa. Na początku zeszłego roku podjęliśmy decyzję o odświeżeniu szaty graficznej opakowań wszystkich kategorii produktowych. Było to duże przedsięwzięcie, które zakończyło się sukcesem. Uwidocznienie logotypu marki na wyróżniającym się w branży granatowym tle spowodowało wyróżnienie na półkach sklepowych. Za zmianą wizualną podążyła strategia marketingowa i wizerunkowa realizująca konsekwentnie hasło przewodnie "Łowicz łączy pozytywnie".

W ostatnich miesiącach na rynku zadebiutowało wiele nowości z OSM Łowicz…

Rzeczywiście, wprowadziliśmy do sprzedaży Kefir Kaukaski w litrowym opakowaniu, śmietankę UHT 30% bez laktozy, desery owsiane pod marką Bez Deka Mleka, Mascarpone w 4 wariantach smakowych: czekoladowe, waniliowe z białą czekoladą, malinowe i karmelowe, oraz nowy format opakowania produktów fermentowanych 500 ml.

Jakie trendy konsumenckie uważacie za najważniejsze?

Jako pierwsza mleczarnia w Polsce wdrożyliśmy opakowania przyjazne środowisku dla mleka UHT 3,2%, które w 88% składają się z surowców odnawialnych. Emisja CO2 związana z produkcją tego opakowania została zmniejszona o 21%. Karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC i innych kontrolowanych źródeł.

Dodatkowo zakrętka powstała z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się do recyklingu. Idąc za ciosem kartony z surowców odnawialnych wprowadziliśmy także w przypadku mleka z linii Codzienne, maślanek oraz wspomnianej wcześniej nowości – Kefiru Kaukaskiego.

Rok 2021 jest czasem powolnego powrotu do "nowej normalności". Czy bardzo różni się ona od tej, którą znamy sprzed pandemii?

Produkty FMCG wciąż są niezbędne w każdym domu. Dlatego ważne jest dla nas utrzymanie zainteresowania naszą marką i ofertą. Polacy wciąż robią zakupy, choć zmieniły się towarzyszące im rytuały. Klienci nadal chodzą do sklepów rzadziej, co powoduje wyższą wartość koszyka. Zakupy są też bardziej przemyślane i zaplanowane. Konsumenci chcą mniej czasu spędzać w placówkach handlowych, aby nie narażać zdrowia.

Popularniejsze stają się zakupy online, ale nasza firma na ten moment nie myśli o stworzeniu własnej platformy e-commerce – darmowa dostawa w warunkach chłodzonych wymagałaby koszyka nabiałowego o wysokiej wartości. Nadal z racjonalnego i biznesowego punktu widzenia obu stronom – konsumentom i nam – kalkulują się zakupy i sprzedaż w ogólnobranżowych e-sklepach oraz placówkach stacjonarnych.

06.11.2024 / 18:20
StoryEditor
Jaka będzie inflacja w przyszłym roku? NBP zdradza szczegóły najnowszej projekcji
Budynek Narodowego Banku Polskiego w Warszawie (Shutterstock)

Listopadowa projekcja inflacji Narodowego Banku Polskiego zakłada, że w przyszłym roku znajdzie się ona powyżej celu, nawet w najbardziej optymistycznym wariancie. Lepiej ma być za dwa lata.

Projekcja zakłada, że przy niezmiennych stopach procentowych tegoroczna inflacja uplasuje się w przedziale 3,6 – 3,7 proc. To minimalnie więcej niż cel NBP, który zakłada poziom...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2024 / 09:36
StoryEditor
Biedronka czy Lidl? Która sieć handlowa oferuje najtańsze znicze? Czy klienci mogą liczyć na niższe ceny i promocje?
Liczba promocji na znicze w sklepach zmniejszyła się o 9 proc. rok do roku.

W tym roku znicze są średnio prawie o 10 proc. droższe, niż rok temu. Wzrosty cen widać najbardziej w sieciach cash&carry, supermarketach i placówkach convenience – nawet o 20-40 proc. Liczba promocji zmalała, a wpływ na sytuację rynkową nadal wywiera wojna Lidla i Biedronki.

Z analizy branżowej UCE Research, Hiper-Com Poland i grupy Blix wynika, że jesienią tego roku ceny zniczy w sklepach zwiększyły się średnio o 9,2 proc. rok do roku. Zdaniem auto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 09:35