17.10.2024 / 13:00
StoryEditor

Właściciel Grupy Sokołów zwolni ponad 500 pracowników. To część planu, który ma wyciągnąć firmę z kryzysu

Siedziba firmy Danish Crown (fot. Danish Crown)

Danish Crown planuje zwolnić około 500 pracowników w ramach restrukturyzacji, która ma poprawić kondycję finansową firmy.

– Danish Crown jest w środku kryzysu, a my stoimy w obliczu ogromnych zmian. Nasze koszty są po prostu zbyt wysokie w stosunku do naszych zarobków. Jest oczywiste, że jesteśmy zobowiązani do działania w tej sprawie, a teraz dostosowujemy naszą organizację i koncentrujemy się w stu procentach na podstawowej działalności, aby zapewnić lepsze warunki naszym rolnikom - mówi Niels Duedahl, CEO Danish Crown.

Zwolnienia wraz z innymi cięciami kosztów mają spowodować roczne oszczędności na poziomie 500 mln koron duńskich (ok. 290 mln zł). Firma tłumaczy, że będzie musiała priorytetowo potraktować najbardziej krytyczne procesy, aby zachować stabilność finansową.

Niels Duedahl tłumaczy, że firma kontroluje sytuację i może rozwiązać kryzys wewnętrznie. Zapowiada, że w najbliższej przyszłości pojawi się więcej inicjatyw mających na celu wzmocnienie koncentracji firmy.

Grupa rozpoczęła już negocjacje z przedstawicielami pracowników na temat zakresu i warunków zwolnień.

Danish Crown to duński producent mięsa. W roku finansowym 2022/2023 zanotowała przychód na poziomie 68 mld koron duńskich. W Polsce firma jest właścicielem firmy Sokołów. W ostatnim czasie firma zamknęła ubojnię w Ringsted w Danii, a wcześniej także zakłąd produkcyjny w Saeby. Zamknięto także jeden zakład w Niemczech.

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

21.03.2025 / 10:34
StoryEditor
Ukraińskie sieci handlowe dostarczyły gigantyczną pomoc wojskową i humanitarną. Znamy najnowsze wyliczenia
Handel niesie pomoc walczącym. W darach są nie tylko produkty spożywcze (fot. Rau.ua)

Ukraiński RAU (Retail Association of Ukraine) obliczył całkowitą kwotę pomocy wojskowej i humanitarnej udzielonej przez ukraiński handel detaliczny w ciągu 36 miesięcy wojny. Wynik jest imponujący.

Pomoc humanitarna udzielona przez ukraińskich sprzedawców detalicznych jest ważną częścią walki Ukrainy z rosyjskim agresorem. Firmy z różnych sektorów handlu detalicznego – takich jak FMCG, drogerie, AGD i elektronika, moda, farmaceutyka i inne – aktywnie wspierają armię i ludność cywilną.

Pomoc handlu dla Ukrainy

W sumie w ciągu trzech lat wojny ukraińscy sprzedawcy detaliczni zebrali i przekazali pomoc o wartości 18,1 mld hrywien (UAH). W szczególności przekazano na potrzeby armii i obrony terytorialnej produkty spożywcze o wartości 1,073 mld UAH i produkty nieżywnościowe o wartości ponad 2,3 mld UAH. Ludności przekazano pomoc humanitarną w postaci żywności o wartości 1,1 mld UAH i pomoc humanitarną nieżywnościową o wartości ponad 1,8 mld UAH.

Sprzedawcy detaliczni zebrali również ponad 11,5 mld UAH pomocy finansowej na zakup pojazdów i przekazali leki o wartości 263 mln UAH - podaje portal Rau.ua.

Wojna w Ukrainie - od kogo płynie pomoc

Na początku marca 2025 r. grupa firm OKKO przekazało już ponad 2,5 mld UAH na te potrzeby. Największą inicjatywą była OKO ZA OKO, realizowana we współpracy z fundacją „Return Alive” od 2022 roku. W ramach tej inicjatywy zakupiono 25 bezzałogowych systemów rozpoznawczych Shark dla Sił Zbrojnych Ukrainy za łączną kwotę 325 mln UAH, 100 automatycznych granatników, 10 specjalnych kompleksów rozpoznania bojowego i niszczenia Pulstron, 200 wielkokalibrowych karabinów maszynowych i 300 moździerzy za łączną kwotę 400 mln UAH. 

Ponadto od początku pełnoskalowej inwazji sieć stacji benzynowych WOG skierowała 1,2 miliona litrów paliwa na ewakuację rannych żołnierzy i cywilów; ponad 1,5 miliona chemicznych poduszek grzewczych.

 

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

25.03.2025 / 16:12
StoryEditor
Netto rozwija i modernizuje sieć sklepów. Ile sklepów w formacie Netto 4.0 już jest na polskim rynku?
Netto 4.0 w Grodzisku Mazowieckim (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Netto kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Sieć otworzyła pierwszy sklep w 2025 roku w Polsce. Poza otwieraniem nowych sklepów, firma koncentruj się na modernizacji sieci do formatu Netto 4.0. Ile taki lokalizacji jest już dostępnych dla klientów?

Nowy sklep otwarty w Kobyłce przy ul. Księdza Marcina Załuskiego 17 to pierwsza placówka uruchomiona przez sieć w 2025 roku. Jest to element szerszej strategii rozwoju, w ramach której Netto planuje modernizację oraz rozbudowę swojej sieci sprzedaży. Nowa lokalizacja wpisuje się w trend dynamicznego wzrostu sieci handlowych w aglomeracji warszawskiej, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na wygodne i dobrze zaopatrzone sklepy.

Netto 4.0

Oprócz otwierania nowych punktów handlowych, Netto prowadzi intensywny proces modernizacji już istniejących placówek. Od początku stycznia 2025 roku przebudowie poddano już 17 sklepów. Modernizacja obejmuje wdrażanie nowoczesnego konceptu Netto 4.0, który ma na celu usprawnienie procesu zakupowego. Nowy układ alejek, spójna ekspozycja kategorialna oraz większy nacisk na prezentację produktów świeżych to główne założenia tego standardu. Udoskonalenia te mają na celu poprawę wygody klientów oraz lepsze dostosowanie sklepów do ich potrzeb zakupowych.

W tej chwili sklepy działające według koncepcji Netto 4.0 stanowią 10 proc. całej sieci. Do końca 2025 roku ich liczba wzrośnie do 30 proc. Jest to część długoterminowej strategii Aspire’28, której celem jest osiągnięcie liczby 1000 nowoczesnych sklepów Netto do 2028 roku. Intensyfikacja działań modernizacyjnych oraz ekspansja mają kluczowe znaczenie dla dalszego umacniania pozycji marki na polskim rynku.

– Przed nami dużo pracy, ale nasz zespół już wielokrotnie udowodnił, że potrafi skutecznie realizować ambitne cele – podkreślają przedstawiciele sieci Netto. Nowoczesne rozwiązania, takie jak zoptymalizowany układ sklepów czy lepsza ekspozycja świeżych produktów, mają pozytywnie wpłynąć na doświadczenia klientów.

Dzięki konsekwentnej modernizacji oraz ekspansji Netto umacnia swoją pozycję na rynku handlu detalicznego w Polsce, oferując klientom coraz bardziej komfortowe warunki zakupów. Zwiększona liczba placówek oraz wdrażanie nowoczesnych rozwiązań pokazują, że sieć konsekwentnie realizuje swoje założenia strategiczne, dostosowując się do dynamicznie zmieniającego się rynku detalicznego.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

26. marzec 2025 11:21