Współcześni kawosze są coraz bardziej świadomi, wiedzą coraz więcej na temat kawy, lubią o niej rozmawiać i próbować nowych propozycji. Jednocześnie wielu z nas, ze względu na pandemię, nadal dużo czasu spędza we własnych domach i tam chce pić dobrą kawę, stając się poniekąd „domowymi baristami” i przenosząc doświadczenia z kawiarni do swoich mieszkań.
Potwierdzają to także dane rynkowe – już blisko połowa Polaków posiada w domu jeden z dostępnych rodzajów ekspresów do kawy, a kawa ziarnista jest segmentem, który jako jedyny notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku.
W ostatnim czasie coraz bardziej potrzebujemy też odskoczni i drobnych przyjemności – lekarstwo na stres znajdujemy rozkoszując się tzw. comfort foods. To m.in. kawa staje się dla wielu ratunkiem w sytuacjach napięcia i źródłem przyjemności, nie tylko dzięki walorom smakowym, ale także dlatego, że jej przyrządzanie oraz picie daje okazję do zrobienia sobie przerwy i chwili relaksu.
Dwie nowości w ofercie
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, portfolio Tchibo Exclusive zostało poszerzone o nowe warianty kawy ziarnistej i mielonej. Tchibo Exclusive Light Roast o jasno palonych ziarnach i słodkich nutach smakowych to idealna propozycja dla osób, które wolą bardziej subtelny, delikatny smak kawy. Tchibo Exclusive Medium Roast to wariant bazujący na ziarnach o średnim stopniu palenia, dającym bogaty smak i lekko czekoladowe nuty smakowe. Obie nowości dostępne są w wersji mielonej (opakowanie 500 g) oraz ziarnistej (opakowanie 1 kg).
Intensywna kampania reklamowa
Poszerzenie portfolio zbiega się w czasie z zaplanowaną na ostatni kwartał br. kampanią reklamową Tchibo Exclusive. Komunikuje ona odświeżone pozycjonowanie marki i odbywa się pod hasłem „Tchibo Exclusive. Rozjaśnia myśli”. Nowa komunikacja skupia się na emocjonalnym przekazie i mówi o tym, że chwila z filiżanką kawy Tchibo Exclusive zapewnia rozjaśnienie nieuporządkowanych myśli o poranku. Kampania prowadzona jest w najpopularniejsze stacje TV oraz na platformach VOD. Dzięki niej spot reklamowy Tchibo Exclusive ma do końca roku przynajmniej raz obejrzeć 50 proc. grupy docelowej.
Loteria z atrakcyjnymi nagrodami
W okresie przedświątecznym, który jest kluczowy dla kategorii kawy momentem w roku, sprzedaży Tchibo Exclusive towarzyszy też loteria skierowana do konsumentów. Do wygrania są w niej Mercedes klasy C, a codziennie trzy ekspresy Esperto! Aby wziąć udział w losowaniu tych wyjątkowych nagród, wystarczy kupić dowolną kawę Tchibo Exclusive i zarejestrować paragon na loteriaexclusive.pl. Loteria jest komunikowana na produktach i wspierana kampanią telewizyjną (trwającą od drugiej połowy listopada). Widoczność produktów Tchibo Exclusive w punktach sprzedaży wzmacniają materiały POSM, takie jak shelfstoppery, wobblery, bociany i plakaty oraz specjalne. Promowane są one również za pomocą specjalnych modułów sprzedażowych w gazetkach handlowych.