20.03.2021 / 18:13
StoryEditor

Wzrost cen na rynku cukru korzystny dla polskich producentów [KOMENTARZ]

Cukier (pixabay)
Światowy popyt na cukier przewyższa podaż i oczekuje się, że konsumpcja jeszcze wzrośnie. W Polsce w latach 2020-2021 produkcja cukru wyniesie ok. 2 mln ton. W kontraktach terminowych na cukier surowy na marzec osiągnięto najwyższe poziomy cenowe od prawie czterech lat - sytuację na rynku cukru komentuje Karolina Załuska, analityk sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska w serwisie agronomist.pl.  

Zbiory w Brazylii, największego producenta cukru na świecie, mogą być w sezonie 2021/22 o 6 proc. mniejsze i rozpocząć się nieco później niż zwykle. Z kolei relacja cen paliw i ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 08:59
StoryEditor
Dyskonty zbliżają się do progu 45 proc. udziałów w rynku. Małe sklepy systematycznie oddają pole
(fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Komunikacja niskiej ceny, marki własne i promocje to główne narzędzia, za pomocą których sieci dyskontowe zdobywają kolejne udziały w polskim rynku spożywczym. Na koniec 2023 r. miały już 43,7 proc. udziałów, a do końca 2024 r. może to być nawet ponad 45 proc. Tracą małe sklepy i hipermarkety.

Dyskonty wciąż przejmują kolejne udziały rynkowe. Według danych firma NielsenIQ, GfK, omawianych przez "Rzeczpospolitą", na koniec 2022 r. kanał dyskontowy odpowiadał za 4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 13:15
StoryEditor
GUS podał finalne dane o inflacji za październik. Ostatni miesiąc przyniósł największy wzrost cen w tym roku
W październiku br. inflacja w Polsce wyniosła 5 proc. i była najwyższa w tym roku (fot. Shutterstock)

​Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku były o 5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu przed rokiem – wynika z finalnego odczytu inflacji podanego przez GUS. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 4,9 proc., a napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych – o 4,3 proc.

GUS podał finalne dane dotyczące inflacji za ostatni miesiąc. Wynika z nich, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2024 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 23:26