03.06.2024 / 11:50
StoryEditor

Ruszył sezon na lody. Sieć Aldi szykuje nowości i chwali się rosnącą sprzedażą marki własnej

Ruszył sezona na lody (fot. Shutterstock)
Lody z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem Polaków – w skali roku zjadamy średnio 5,7 litrów na osobę, co plasuje nas w pierwszej dziesiątce w Europie. Wzrasta również znaczenie naszego kraju w światowym eksporcie lodów – jak wskazują dane Eurostatu plasujemy się pod tym kątem już na 4. miejscu. Tę popularność chce zdyskontować Aldi.

Globalne trendy potwierdzają statystyki Aldi – jak wynika z danych sieci sprzedaż ilościowa lodów w 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc. Pod kątem wartości sprzedaży nastąpił natomiast wzrost o ponad 50 proc. Łącznie w 2023 roku detalista sprzedał prawie 5 mln lodów marki własnej.

W kwestii smaków pozostajemy raczej tradycjonalistami – prym pod tym względem wiedzie wanilia, czekolada oraz truskawka. Jeśli natomiast chodzi o formy, to zdecydowanie faworytem były lody w rożku. Na liście 10. najbardziej popularnych produktów marek własnych w Aldi, aż 5 miejsc zajmują właśnie rożki, stanowiąc 37 proc. całego wolumenu. Dużym powodzeniem cieszą się również lody w formie kanapki – w 2023 klienci Aldi kupili prawie 450 tys. tego deseru.

Aldi szykuje m.in. lody funkcyjne

Wśród nowości w ofercie Aldi znalazły się zarówno autorskie smaki, tradycyjne mleczne kanapki w nowej formie oraz sorbety na patyku. – Zgodnie z najnowszymi trendami postanowiliśmy rozwinąć naszą ofertę lodową również o tzw. produkty funkcyjne. Dlatego wśród naszych nowości klienci znajdą też lody proteinowe. Odznaczają się one bogatą konsystencją i kremowym smakiem, którymi nie odbiegają od tradycyjnych lodów. Osiągnięcie takiego efektu jest naprawdę dużym wyzwaniem technologicznym w przypadku produktów proteinowych – mówi Magdalena Płaza, menadżer ds. kategorii Aldi Polska.

Długie przygotowania do sezonu

Stworzenie nowego smaku to bardzo złożony i wielopłaszczyznowy proces, nad którym prace zaczynają się już na rok przed sezonem lodowym. W pierwszej kolejności powstaje pomysł na nowy smak, a następnie rozpoczyna się praca z dostawcami nad stworzeniem dobrego produktu. W tej fazie próbki lodów są testowane nie tylko pod kątem samego smaku, ale również takich aspektów, jak skład, wygląd czy struktura – specjaliści oceniają np. w jaki sposób ciągnie się karmel, czy polewa jest odpowiednio chrupiąca, jakiej wielkości są orzeszki dodane do lodów. W trakcie jednej takiej degustacji możliwe jest testowanie nawet 40 próbek. Lody są również w sposób wyrywkowy testowane podczas produkcji, dzięki czemu sieć ma pewność, że utrzymana jest najwyższa jakość produktów.

Trendy rynkowe na kolejne lata

– Jako kupcy stale obserwujemy propozycje i trendy rynkowe – rozmawiamy z dostawcami, bierzemy udział w targach i spotkaniach branżowych. Mamy również możliwość wymiany doświadczeń i pomysłów z zespołami z innych krajów w ramach Grupy Aldi Nord, dzięki czemu możemy testować ulubione smaki z Portugalii, Hiszpanii czy Niemiec – wyjaśnia Magdalena Płaza.

– Dużą inspiracją są dla nas również media społecznościowe, gdzie na bieżąco śledzimy profile osób, które zajmują się kulinariami. Często też czerpiemy pomysły z innych sektorów, kiedy widzimy, że np. jakiś deser albo napój świetnie by się sprawdził w wersji lodów. A czasami po prostu szukamy tego, czego jeszcze nie ma na rynku, tak aby trafić w niszę i zaskoczyć naszych klientów zupełnie nowym podejściem do produktu – podkreśla.

Wśród "gorących trendów" na kolejne lata eksperci Aldi wskazują m.in. na dalszy rozwój mody na owoce egzotyczne, powrót smaków z dzieciństwa w nowoczesnej formie oraz rozszerzanie się oferty lodów funkcjonalnych. Dzięki nowym technologiom coraz większe pole do popisu pojawia się też w zakresie samych kształtów i formy lodów.

17.01.2025 / 08:54
StoryEditor
InPost zapowiada potężne inwestycje. Jakie fundusze i na jakie cele chce wydać operator paczkomatów?
Rafał Brzoska, prezes InPost (InPost)

Grupa InPost zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do miliarda funtów. Powstać ma więcej Paczkomatów, rozbudowana będzie też infrastruktura logistyczna.

– Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedających w Wielkiej Brytanii. Już teraz jest to nasz najszybciej rozwijający się rynek, a w odp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.01.2025 / 15:37
StoryEditor
Już działa! Castorama uruchomiła swoją platformę marketplace w Polsce. Co to oznacza dla klientów i dostawców?
Hipermarket sieci Castorama w Warszawie, fot. Castorama Polska

Castorama Polska uruchomiała 24 stycznia swoją platformę marketplace, na której swoje produkty będą mogli sprzedawać partnerzy firmy. To ważny krok w rozwoju sprzedaży e-commerce jednej z największych w Polsce sieci DIY. Ile produktów oferuje nowa platforma?

Castorama Polska zapowiedziała uruchomienie własnej platformy handlowej już w styczniu 2023 r. Od tamtej chwili trwały intensywne prace nad infrastrukturą i procesami, ale ta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. styczeń 2025 18:15