13.04.2023 / 15:13
StoryEditor

Retail Trends 2023: prognozy dla rynku FMCG, budowanie wartości dla klienta, odporny i zielony handel - ważne debaty, ważni goście, kawa i spotkania

Na zdj. ubiegłoroczna edycja kongresu Retail Trends (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Jak będzie wyglądał rynek handlowy w Polsce za kilka lat? Jakie modele biznesowe i strategie się sprawdzą? Jak zmieni się konsument? Jak radzić sobie w czasach kryzysu kosztowego i przeprowadzać zieloną transformację w firmach? O tym i nie tylko będziemy dyskutować 25 maja 2023 r. podczas sesji otwierającej kongres Retail Trends 2023. Organizatorem wydarzenia jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca m.in. portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Kongres Retail Trends 2023, organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze, odbędzie się 25 maja 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim k. Warszawy. Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023. Więcej informacji (w tym pełny program wydarzenia): www.retailtrends.pl

W bloku otwierającym kongres przewidzieliśmy dwie debaty: "New order! Budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu" oraz "Resilient & Green Retail". To tematy, które wydały nam się szczególnie ważne w kontekście aktualnej sytuacji gospodarczej, dostrzegalnych na rynku trendów, oraz wyzwań, z jakimi muszą się zmierzyć firmy z sektora handlu i FMCG.

Podczas debaty "New order! Budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu" spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak w obecnej sytuacji firmy detaliczne tworzą wartość dla konsumentów. Zastanowimy się nad nowymi możliwościami budowania wartości w handlu i nad technologiami, które pomagają realizować to zadanie. Porozmawiamy o tym, że duży kryzys oznacza potrzebę wielkiej odpowiedzialności przedsiębiorców wobec konsumentów.

Ponadto w trakcie wspomnianej debaty będziemy dyskutować o tym, czy (jak?) w czasach niepewności ekonomicznej można budować lojalność i zaangażowanie. Zastanowimy się, czy w czasach galopującej inflacji cena rzeczywiście "jest wszystkim" - a jeśli nie, to co determinuje zachowania i oczekiwania konsumenta w tym trudnym momencie. Pochylimy się także nad strategiami, jakie przyjęli detaliści na czas odbudowy rynku i transformacji konsumenta.

Udział w tej debacie potwierdzili dotychczas: Adam Manikowski, CEO Żabka Polska; Marek Sypek, Prezes Zarządu Stock Polska; Tareck Ouaibi, CEO Carrefour Polska; Paweł Surówka, CEO Grupy Eurocash oraz Krzysztof Andrzejewski, Szef Rady Nadzorczej sieci Studenac. W dyskusji wezmą udział także przedstawiciele PwC oraz NielsenIQ.

Z kolei podczas drugiej debaty - "Resilient & Green Retail" - będziemy rozmawiać o budowaniu odporności firm w czasach nieprzewidywalności. Prelegenci podzielą się swoimi doświadczeniami i wnioskami w tym zakresie. Poruszymy kwestię kryzysu kosztowego, będącego okazją do przyspieszenia transformacji cyfrowej. Spróbujemy również odpowiedzieć na pytanie, jak budować odporność firm w obszarze HR i elastyczności modeli zatrudnienia.

Podczas tej debaty będziemy dyskutować także o elastycznych modelach biznesowych na trudne czasy. Omówimy strategie, które budują przewagi w czasach niepewności i chaosu. Porozmawiamy o tym, jak odnaleźć się w nowych warunkach, z nowym konsumentem i nowymi możliwościami, mogącymi przełożyć się na lepszą ofertę.

W tej debacie potwierdzili dotychczas udział: Dariusz Sinkiewicz, Prezes Zarządu Lagardere Retail Travel; Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu GK Specjał; Małgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager Ikea; Maciej Herman, CEO Lotte Wedel; Robert Rękas, Prezes Zarządu Lewiatan Holding; Karolina Tarnawska, Global Indirect Procurement Director w Grupie Pepco. W dyskusji weźmie także udział przedstawiciel firmy Mintel.

Oprócz dwóch debat, w bloku otwierającym Retail Trends 2023 zaplanowaliśmy także kilka prelekcji. Przedstawiciel NielsenIQ wygłosi prezentację "Na początku był chaos! Rynek FMCG 2023-25 – trendy i prognozy", Maciej Kroenke, partner Strategy& - prezentację "Cena rządzi! Wielkie upraszczanie modeli biznesowych i relacji z klientami", a Honorata Jarocka, Principal Analyst w firmie Mintel - prezentację "Konsumenci redefiniują podejście do wartości. Strategie firm z sektora FMCG także muszą się zmienić".

Kolejne dwie prezentacje w bloku otwierającym wygłoszone zostaną przez przedstawicieli Grupy BLIX i GXO. Przedstawiciel tej pierwszej firmy przygotował prelekcję pt. "Lojalność w czasach kryzysu – najskuteczniejsze rozwiązania". Z kolei reprezentant GXO wygłosi prezentację "Obsługa zamówień bezpośrednich od kuchni. Czyli jak zachwycić klienta, przyciąć koszty, a przy okazji zrobić zieloną rewolucję".

Kongres Retail Trends 2023, organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze, odbędzie się 25 maja 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim k. Warszawy.

Więcej informacji (w tym pełny program wydarzenia): www.retailtrends.pl

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023.

 

13.12.2024 / 10:39
StoryEditor
Sieci handlowe zmieniają strategie promocyjne ze względu na gwałtowny skok cen masła. Jak sklepy wykorzystują „maślaną panikę” wśród klientów?
Sklep sieci Biedronka w Warszawie (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Zdaniem ekspertów ostatnie dane dotyczące liczby promocji wskazują na zmianę strategii handlowych. Znaczna część firm ogranicza promocje i stara się poprawić marże w warunkach rosnących kosztów operacyjnych. Jednak są takie sieci, które chcą wykorzystać tę sytuację i zwiększyć ruch klientów, zwiększając liczbę rabatów na masło. To oznacza, dla wieru operatorów utratę klientów. Jak poszczególne formaty rozgrywają wysokie ceny masła?

Przykład drożejącego masła pokazuje, jak mocno zmienia się podejście sieci handlowych do potrzeb konsumentów. Mimo wzrostu cen, który na koniec listopada wyniósł rdr. średnio 29...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 16:05
StoryEditor
Polacy zrobią zakupy świąteczne tak, jak zwykle - czyli na ostatnią chwilę
(fot. TSV-art/Shutterstock)

Z zakupami świątecznymi nie wypada się spieszyć - zdają się myśleć Polacy. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się do sklepów w tym celu 33,8 proc. rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2 proc. zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. To również liczniejsza grupa niż przed rokiem, zwracaja uwagę Grupa Blix, która przygotowała raport na ten temat.

Ubyło natomiast konsumentów robiących zakupy świąteczne w pierwszej połowie grudnia. Ponadto dużo mniej osób chce je realizować przynajmniej w części lub w całości online. Tym r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. grudzień 2024 06:06