14.03.2022 / 06:52
StoryEditor

MonoFlow (re) – ekologiczna alternatywa dla opakowań w branży serowarskiej i wędliniarskiej

MonoFlow (re) - nowa linia laminatów nadających się do recyklingu. (fot. materiał partnera)
Firma Schur Flexibles przygotowała innowacyjne rozwiązanie dla opakowań typu flowpack. Są one przeznaczone do pakowania różnego typu serów, mięs oraz wędlin. Opakowania są wykonane z laminatów mono – czyli tylko z folii polipropylenowej lub polietylenowej.

Nowe rozwiązania spełniają najbardziej rygorystyczne normy dotyczące recyklingu i z powodzeniem można nimi zastąpić dotychczasowe wielomateriałowe opakowania od dawna funkcjonujące na rynku. Nowa linia laminatów nadających się do recyklingu nosi nazwę MonoFlow (re).

MonoFlow (re) P to wysokobarierowa folia na bazie PP. Niewielki wpływ na środowisko folii potwierdza zdobyte pierwsze miejsce w edycji konkursu GERMAN PACKAGING AWARD w 2018 roku w kategorii SUSTAINABILITY, a także WORLDSTAR GLOBAL PACKAGING AWARD w 2021 roku.

Folia MonoFlow (re) P cechuje się bardzo ładnym połyskiem i przezroczystością, co pozwala na doskonałą prezentację produktu. Cienka struktura opakowania pozwala zoptymalizować koszty i proces logistyki. Dzięki stosowaniu folii MonoFlow (re) P można zredukować ilość plastiku w opakowaniu produktu spożywczego nawet o 60% w porównaniu do tradycyjnych opakowań, co w znacznym stopniu przekłada się na aspekt ekonomiczny. Folia MonoFlow (re) P jest idealnym rozwiązaniem do pakowania produktów mięsnych, np. mięsa mielonego.

MonoFlow (re) E to folia na bazie PE.  Jest ona laminatem typu mono, dzięki czemu nadaje się do recyklingu. Doskonale sprawdza się do pakowania miękkich serów, np. mozzarella lub serów żółtych, zwłaszcza w kawałkach. W zależności od rodzaju aplikacji folia może być bezbarierowa lub może posiadać barierę EVOH. Dzięki zastosowaniu bariery EVOH produkt dłużej zachowuje swoje właściwości i jest chroniony m.in. przed obcymi zapachami, wpływem czynników atmosferycznych oraz działaniem tłuszczów.

Folia MonoFlow (re) to duży krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Dzięki niej żywność może być pakowana w bardziej ekologiczne rozwiązania, a jednocześnie zachowuje swoje właściwości. Schur Flexibles intensywnie pracuje nad nowymi koncepcjami i projektuje opakowania przyszłości, które będą jeszcze bardziej ekologiczne.

Schur Flexibles Poland istnieje na polskim rynku od 1991 r. Należy do globalnej grupy kapitałowej Schur Flexibles Group. Specjalizuje się w produkcji opakowań do branży spożywczej i higienicznej, z których na co dzień korzystają konsumenci na całym świecie. Firma dysponuje jednym z najlepiej wyposażonych laboratoriów w branży opakowaniowej, dzięki czemu jest w stanie zaprojektować najbardziej innowacyjne rozwiązania. Rocznie przedsiębiorstwo wytwarza ponad 6 tys. ton opakowań foliowych.

13.01.2025 / 11:02
StoryEditor
Ahold Delhaize mebluje sieć Profi. Nowy właściciel zmienia prezesa największej rumuńskiej sieci pod względem liczby sklepów
Mihai Spulber, dyrektor operacyjny sieci Mega Image zastąpi Gaetana Pactona, na stanowisku dyrektora zarządzającego Profi Rom Food

Mihai Spulber, obecnie wiceprezes ds. operacji i łańcucha dostaw w sieci Mega Image, obejmie od 1 lipca stanowisko dyrektora generalnego Profi Rom Food. Obaj detaliści mają teraz tego samego właściciela.

Nowym właścicielem Profi został Ahold Dalhaize, który już wcześniej zarządzał siecią Mega Image. Za 1750 sklepów zapłacił ok. 1,3 mld euro.

Teraz wiemy już także ja...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.01.2025 / 07:55
StoryEditor
Ile polscy konsumenci wydali na zakupy FMCG w 2024 roku? Zobacz najnowsze dane NielsenIQ!
Sprzedaż produktów FMCG wzrosła nie tylko wartościowo, ale także ilościowo (fot. Shutterstock)

Klienci w Polsce wydali w 2024 r. na zakupy produktów FMCG o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym wyniósł 2 proc., wynika z danych NielsenIQ. Sprawdź, do ilu mld zł urósł rynek FMCG w Polsce w minionym roku.

NielsenIQ podaje, że w ubiegłym roku wydatki konsumentów w Polsce na zakupy FMCG wyniosły ponad 289 mld zł. - Nasze wydatki wzrosły tak na artykuły spożywcze, jak i na kosmety...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 10:54