Spółka Primavika jest znanym w Polsce producentem zdrowej żywności, adresowanej przede wszystkim do wegetarian, ale też wegan oraz osób eliminujących z diety gluten.
Jej portfolio obejmuje kilkadziesiąt produktów, wśród których znajdują się m.in. dania gotowe, pasztety, a także hummus, paprykarz oraz masło orzechowe w różnych odsłonach. Wyroby firmy sygnowane są markami Primavika oraz Primaeco (drugi z tych brandów zarezerwowany jest dla certyfikowanych artykuły ekologiczne).
Produkty te można obecnie nabyć w placówkach kilku popularnych sieciach handlowych na terenie całego kraju (w tym m.in. w sklepach Carrefour i drogeriach Rossmann), a także w wielu sklepach ze zdrową żywnością – zarówno tych stacjonarnych, jak i internetowych.
Inter Europol kreuje się na potentata w segmencie zdrowej żywności
Nabycie 100 proc. udziałów w opisywanej spółce to kolejna inwestycja Grupy Inter Europol w firmę produkcyjną operującą w segmencie zdrowej żywności (wcześniej Inter Europol nabył spółkę Bezgluten), stanowi naturalne uzupełnieniem podstawowej działalności Grupy, czyli produkcji wyrobów piekarniczych z czystą etykietą, która zajmuje się spółka Inter Europol Piekarnia Szwajcarska.
Dodatkowo Grupa prowadzi też sieć sklepów firmowych ze świeżymi wypiekami, działających pod szyldem Chleb na myśli (obecnie w ramach tej sieci działa 17 placówek, które zlokalizowane są na terenie Warszawy i okolic).
Primavika wejdzie w nowe kategorie produktowe. Co z pracownikami?
Inter Europol podkreśla, że akwizycja Primaviki wpisuje się w perspektywy długoterminowego rozwoju Grupy, który zakłada poszerzenie asortymentu o kolejne zdrowe produkty spożywcze. Nowy właściciel Primaviki deklaruje, że planuje wzmocnić pozycję firmy w kanałach sprzedaży, w których jest ona już ze swoimi wyrobami obecna oraz pomóc jej wejść w nowe kategorie produktowe.
Grupa Inter Europol zapewnia również, że zamierza zatrzymać kierownictwo oraz pracowników firmy i zapewnić Primavice stabilność finansową.