Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to dziś jeden z najważniejszych trendów na światowych rynkach, także w branży spożywczej. Choć jeszcze kilka lat temu wydawało się to marketingową fanaberią, dziś jest istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej także polskich producentów, na co szczególną uwagę zwracają np. czołowi dystrybutorzy, w tym największe sieci handlowe.
Jak zauważa Pani Izabela Olszewska, Członek Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a zarazem Członek Rady Uczelni SGH - Pandemia Covid-19 pokazała, że inwestowanie społecznie odpowiedzialne to nie tylko moda czy chwilowy chwyt marketingowy, ale jeden z najważniejszych trendów na globalnych rynkach kapitałowych. Zarówno inwestorzy, organy nadzorcze rynku, jak i firmy, dzięki uwzględnianiu czynników ESG (środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego) odpowiadają na globalne wyzwania, z którymi wszyscy mierzymy i będziemy się mierzyć w najbliższych dekadach*.
Mając na uwadze powyższe, warto już dziś promować w środowisku branżowym takie polskie firmy jak bakaliowe HELIO, które jest wskazywane przez niezależnych ekspertów za wzorzec w zakresie realizacji szeroko rozumianych założeń CSR. Podczas tegorocznej Finałowej Galii Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach to właśnie HELIO zostało uhonorowane prestiżową statuetką w XV edycji Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności. Program ten ma za zadanie upowszechnienie w działających na terytorium Polski firmach i instytucjach zasad CSR, a przyznany tytuł potwierdza status HELIO jako firmy solidnej, wrażliwej na potrzeby otoczenia, z którą warto współpracować.
HELIO, co zawsze powtarzam, to ludzie. To dzięki ich zaangażowaniu, operatywności i przedsiębiorczości staliśmy się znanym na całym świecie importerem bakalii, a na krajowym rynku detalicznym zdobyliśmy pozycję lidera w ich sprzedaży. Od samego początku naszej działalności kierowaliśmy się ideą zrównoważonego rozwoju. Mając na uwadze rodzinny rodowód firmy, HELIO od zawsze starało się dbać o kwestie społeczne, żyć w zgodzie z naturą, a przy tym zgodnie z obowiązującym prawem i etyką biznesu. W ten sposób stworzyliśmy 3 filary zrównoważonego rozwoju oraz naszą misję bo czujemy się osobiście odpowiedzialni za „Tworzenie razem zdrowej i smacznej rzeczywistość dla nas i dla przyszłych pokoleń.” Przyznany tytuł potwierdza nasze dotychczasowe działania w kierunku zbudowania firmy, która jest firmą solidną, wrażliwą na potrzeby społeczności lokalnych oraz zatrudnionych w niej pracowników, takiej, z którą warto się związać i współpracować. – podsumowała Monika Stupińska-Tomala, HR Business Partner HELIO S.A.